وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : برای تولید خوب و تحقق اهداف اقتصادی، حمایت همزمان از کار و سرمایه لازم است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مهدی غضنفری در نشست با کارگران و کشاورزان نمونه ملی اظهار داشت: به نظر می‌رسد موانعی بر سر راه تولید است که البته همیشه این موانع وجود دارد.
وی عنوان کرد: تولیدکننده‌ای که نگاه تجاری ندارد، نمی‌تواند خود را با مصرف‌کننده هماهنگ کند و در این شرایط برخی دستاوردهای تولید نادیده گرفته می‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که قبل از سرمایه‌گذاری باید بسنجیم که آیا سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذار و تولیدکننده موثر است، تصریح کرد: شما فکر می‌کنید یکی از بحث‌های مهم تولید، اصالت کار است و یا سرمایه؟
وی با بیان این‌که نام‌گذاری امسال تاکید می‌کند که باید به هر دوی سیستم کار و سرمایه توجه کرد، گفت: برای تولید خوب، حمایت همزمان از کار و سرمایه لازم است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر توجه به محیط کسب‌وکار، افزود: در کشور ما که کار و سرمایه باید اثربخش باشد، محیط کسب‌وکار باید به‌گونه‌ای انگیزه‌بخش باشد.
غضنفری عنوان کرد: اگر می‌خواهیم تولید موفقی داشته باشیم، ضمن این‌که تلاش شخصی فراوانی را باید به خرج دهیم، یک نگاه جامع‌نگر می‌تواند موفقیت ما را بیشتر کند.
وی تصریح کرد: خوب است شیر به جای 600 تومان 800 تومان، به جای 800 تومان 1200 تومان و به جای 1200 تومان 1800 تومان به فروش رود و این ارقام زیرسیستم را شاداب می‌کنیم، اما زیرسیستم بعدی که صنایع لبنی است، سرمایه‌اش از بین می‌رود و کارگر خود را اخراج می‌کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در این شرایط، جامعه مصرف نیز توان خرید کالا را با این هزینه ندارد.
غضنفری با بیان این‌که اگر همه زیرسیستم‌های صنعت با هم راضی نباشند، کل سیستم دچار مشکل می‌شود، تصریح کرد: در صورتی شما باقی می‌مانید که کل سیستم راضی باشد.
وی خاطرنشان کرد: اگر این نگاه در حوزه تولید شکل بگیرد، همواره گلایه‌مندی وجود دارد که دست‌های پنهانی مزاحم تولید است و همه ایستادند که صنعت کار نکند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: خودروساز می‌خواهد قطعه را با کمترین قیمت بخرد و خودرو را با بیشترین قیمت بفروشد، اما این سیستم ماندگاری ندارد.
غضنفری با بیان این‌که در میان همه حلقه‌های سیستم تولیدی باید نوعی مشارکت راهبردی شکل گیرد، گفت: این‌که در وزارتخانه‌های صنایع، کشاورزی، تعاون، کار و امور اجتماعی تا چه حد به چنین آموزش‌هایی برای تولید بها دهیم، کمک می‌کند که سیستم پایدار و ماندگار بماند.
وی افزود: در حال حاضر ما نگاه بخشی در دستگاه‌های خود داریم و این نگاه را به زیربخش‌های خود منتقل می‌کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که برای کار تولیدی و کارآفرینی باید بازیگر خوب فضای کسب‌وکار باشیم، عنوان کرد: ما به‌عنوان تولیدکننده و سرمایه‌گذار باید قوانین حاکم بر فضای کسب‌وکار را بدانیم؛ در غیر این صورت دچار مشکل خواهیم شد.
غضنفری با تاکید بر این‌که تولیدکننده باید با جزییات تجارت در تمام حلقه‌های تولید آگاه باشد، تصریح کرد: مردم شب عید می‌خواهند سیب ارزان داشته باشند و سیب گران بازار را به‌هم می‌ریزد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که تولیدکنند باید کمک کند که نظام توزیع گرسنه نماند، گفت: در حال حاضر کار بخش‌های مختلف در حلقه‌های جدا قرار دارد و یک آهنربا باید بیاید این حلقه‌ها را با هم زنجیر کند.
غضنفری افزود: هر تولیدکننده همچون ورزشکار و فوتبالیست باید آرمان داشته باشد و این در حالی است که تولیدکنندگان ما آرمان ندارد و اصلا در ذهن خود تجسم نکردند که سامسونت، تویوتا و بهتر برند دنیا باشند.
وی عنوان کرد: نتیجه تولید، صادرات است و تولیدکننده‌ای که به صادرات نمی‌اندیشد، همچون بازیکنی است که فقط در محله خود توپ می‌زنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برای این‌که تولیدکننده جهانی باشد، فقط دانستن قواعد فضای کسب‌وکار کافی نیست، حتما باید قوانین بیشتری را بدانید.
غضنفری با بیان این‌که اگر قرار است در سطح ملی موفق باشیم، باید همه هم کشتی‌ها را بیاوریم تا کسی کشتی را سوراخ نکند، خاطرنشان کرد: این کشتی باید بزرگ شود و شرکای تجاری افزایش یابند و به‌صورت بازی برنده – برنده بازی کنیم./عب
برچسب ها: صنعت ، معدن ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار