نظامیان ذخیره رژیم صهیونیستی فاش کردند این رژیم برای سناریوهای احتمالی آینده آماده نیست.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الحیات ، نظامیان ذخیره در ارتش اسراییل در جلسه کمیته نظارت بر کشور فاش کردند، با گذشت شش سال از جنگ 33 روزه، فرماندهان درس های لازم را از شکست ارتش ذخیره نگرفتند و برای بهبود اوضاع آن تلاش نکردند. در این جلسه درحالیکه که یائیر نافیه، معاون رئیس ستاد ارتش اسراییل، تلاش کرد نشان دهد که ارتش ذخیره برای همه سناریوهای جنگ احتمالی آماده است، افسران از ضعف نظامیان ذخیره و بی توجهی به اداوات و آموزش های آنها در حالت فوق العاده، خبر دادند.  
به گفته افسران حاضر در این جلسه، اکثر نظامیان آمادگی لازم را برای فراخوانده شدن به جنگ ندارند.  
نظامیان ذخیره ارتش اسراییل، با اشاره به برخی بندهای گزارش درباره لزوم بهبود اوضاع آنها، گفتند: از زمان جنگ 33 روزه تعداد نظامیان ذخیره 25 درصد کاهش یافته است. به گفته آنها تجهیزات و تانک هایی که در تمرین ها استفاده می‌شود، نقص فنی دارند به گونه ای مجبورند به جای تمرین،‌ وقت خود را صرف تعمیر این ادوات کنند، علاوه بر این روزهای تمرین نیز برای امادگی جهت سناریوهای مختلف، کافی نیست.  
نافیه ادعاهای افسران را تکذیب کرد و گفت دستگاه ذخیره برای ماموریت خود و هر جنگی آماده و تمام برنامه های عملی ارتش در مناطق شمال، مرکز و جنوب یکپارچه شده است.
برچسب ها: تل آویو ، صهیونیستی ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار