فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه در ديدار با صدر اعظم آلمان بطور نا آگاهانه بخشي از اختيارات خود را به عنوان رئيس جمهور به اتحاديه اروپا واگذار کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي اف ام تي وي فرانسه ؛ فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان پيش از نشست سران اروپا در روزهاي پنجشنبه و جمعه ، مذاکرات پشت پرده اي را براي توافقي کلي آغاز کرده اند و به نظر مي رسد که در اين بين اولاند امتيازهايي از صدر اعظم آلمان گرفته باشد اما در حقيقت وي بخشي از اختيارات خود را به عنوان رئيس جمهور  به اتحاديه اروپا واگذار کرده است.

اين توافق برد برد نام دارد که بخشهايي از آن در مطبوعات درز کرده است. دو طرف بر سر اختصاص 130 ميليارد يورو به رشد اقتصادي توافق کرده اند. اين اقدام نوعي پيروزي براي اولاند به شمار مي رود که رشد اقتصادي را در بين محورهاي تبليغاتي خود قرار داده بود.
اولاند به اين ترتيب به فرانسويها مي گويد موفق شده است آلمان را به همسويي با سياستهايش متقاعد سازد.

اما مرکل نيز موفق شده است امتيازهايي از اولاند بگيرد. توازن قوا در حقيقت به نفع آلمان است و اولاند مجبور است بدون اذعان رسمي به خواسته هاي آلمان تن دهد. اولاند مجبور شده است در برنامه هاي اقتصادي خود تجديد نظر کند و با طرح اتحاد سياسي اروپايي موافقت کند.

دولت آلمان به اين ترتيب هر 6 ماه مي تواند از طريق اتحاديه اروپا بر سياستهاي اقتصادي فرانسه نظارت کند و در صورت افزايش بدهي هاي اين کشور هشدار لازم را بدهد.

در حقيقت اولاند بخشي از اختيارات خود را به اروپا واگذار کرده است.
برچسب ها: اولاند ، مرکل ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار