رییس كل دادگستری استان سمنان ضربه به اقتصاد و تولید ملی را از جمله بزرگترین اثرات مخرب موادمخدر در كشور عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ، 'احمد سیاوش پور' در برنامه ویژه روز جهانی مبارزه با موادمخدر در استان سمنان، گفت: اقتصاد و تولید ملی در كنار مباحث اجتماعی از مهمترین نقاط كشور است كه به خاطر اعتیاد افراد آسیب می بیند.

وی با اشاره به قوانین كشور برای مقابله با معضل موادمخدر، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تحول قوانین در این مورد بودیم و هر چقدر گرایش و نوع مصرف مواد مخدر در متحول شد قوانین نیز به تكامل رسید.

وی با بیان اینكه هیچ كشوری مانند جمهوری اسلامی در جهان از موادمخدر آسیب ندیده است، خاطرنشان كرد: بحث مواد مخدر جنبه سیاسی دارد و دشمن برای این كار برنامه ریزی می كند.

سیاوش پور با تاكید بر تقویت باور ایمانی افراد برای كاهش گرایش به مصرف موادمخدر، افزود: مباحث روحی و روانی افراد از علل اصلی گرایش به مصرف موادمخدر شناسایی شده است.

وی با اشاره به قاطعیت قوه قضائیه در برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، اظهار داشت: ریشه ورود و توزیع موادمخدر در خارج از كشور است.

وی بر ریشه یابی و دستگیری نفرات و اعضای اصلی باندهای توزیع موادمخدر در كشور، گفت: تا افراد اصلی این باندهای شناسایی و دستگیر نشوند همچنان كشور درگیر این مساله خواهد بود.

وی بر برنامه ریزی در زمینه پیشگیری تاكید و تصریح كرد: در كنار پیشگیری است كه مجازات و اعمال قانون های قاطعانه پاسخگو و كارساز است.

رییس كل دادگستری استان سمنان تعداد پرونده های مربوط به موادمخدر در این استان را كمتر از 200 فقره عنوان كرد./س

برچسب ها: مواد مخدر ، اعتیاد ، ضربه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.