نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: سازمانهای نظارتی باید بگونه ای عمل كنند كه درهای ورودی پرونده ها به محاكم قضایی بسته شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان، آیت الله 'عباسعلی سلیمانی' در دیدار با قضات و كاركنان دادگستری و سازمانهای وابسته به دستگاه قضایی در استان افزود: اداره اطلاعات، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی، سازمان حسابرسی كشور و كمیسیون اصل 90 به عنوان دستگاههای نظارتی كشور باید با تلاش بیشتر سد محكمی برای جلوگیری از ورود پرونده ها به محاكم قضایی بسازند.

وی با تبریك اعیاد شعبانیه و گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهدای هفتم تیر بیان كرد: به بركت انقلاب اسلامی استقرار نظام قضایی بی نظیری را در ایران شاهد هستیم.

وی اظهار داشت: سیستم قضایی اسلامی رو به رشد و قابل تحسین است و امیدواریم در جامعه اسلامی نیز جرمی اتفاق نیفتد. نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بیان كرد: كارهای فرهنگی و زیر بنایی باید به منظور جلوگیری از تزلزل بنیان خانواده گسترش یابد و روز به روز شاهد افزایش ارزشها و حفظ حرمتها باشیم.
رییس كل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار گفت: افزایش ورودی پرونده ها به محاكم قضایی زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.
 حجت الاسلام 'ابراهیم حمیدی' شمار پرونده های ورودی پارسال به تشكیلات قضایی استان را 129 هزار و 376 فقره ذكر كرد و افزود: همچنین 81 هزار و 203 پرنده وارد شوراهای حل اختلاف شده است كه در مقایسه با سال قبل از آن سه درصد افزایش نشان می دهد. وی با اشاره به توجه دستگاه قضایی به آموزش كاركنان اظهار داشت: برگزاری 68 دوره آموزشی با حضور 18 هزار و 368 نفر از اقدامهای این نهاد طی سال گذشته بوده است.
رییس شورای حفاظت از زمین های ملی و منابع طبیعی استان گفت: یك هزار و 939 هكتار از زمینهای ملی با تلاش اعضای این شورا رفع تصرف و به بیت المال بازگشته است. /س

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.