حقیقتاَ ایالات متحده در وضعیت بدی قرار دارد . آمریکا دیگر جایگاه خود را به عنوان قدرت برتر اقتصادی جهان ازدست داده است . دلار نیز دیگر ارز مبنای جهان نیست. در اصل جامعه آمریکا به جامعه دزدان ، جنایتکاران و آشوب طلبان تبدیل شده اشت .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ریسرچ، بسیاری از مردم فکر می کنند بحران اقتصادی که گریبان آمریکا را گرفته است یک فیلم هالیوودی با یک پایان عاشقانه و خوش است . خیلی از مردم در آمریکا و دیگر نقاط جهان فکر می کنند این اتفاق در یک روز و یا حداکثر در چند هفته رخ داده است و به یکباره بنیان های اقتصادی جهان را فروریخته است. اما این فروپاشی به یکباره رخ نداده است . اقتصاد جهانی مثل بازی شطرنج است و با فرآیندهایی آرام و اصولی.

بله زمانی بود که بعضی از نشانه های این بحران به سرعت و به یکباره اتفاق افتاد، مثل سال 2008 . اما خود بحران ریشه چند ده ماهه دارد . متاسفانه ، مردم ما خیلی فکرشان به ماه وسال نمی رسد و تا چند روز پیش بیشتر یادشان نیست . هم اکنون حافظه مردم آمریکا دقیقاً مثل ماهی قرمز فقط 3 ثانیه است . بیشتر از آن در ذهن شان باقی نمی ماند. برخلاف چیزی که می خواهند در ذهن ما فرو کنند ، باید گفت فروپاشی اقتصادی ، یک بحران جدا و مستقل از دیگر اتفاقات نیست . این بحران ریشه در سال های گذشته دارد . الان همه از بحران های اقتصادی سخن می گویند ، اما چندی بعد با عمق پیدا کردن این بحران شاهد فروریختن کل اقتصاد خواهیم بود . اگر می خواهید بدانید چه بر سرتان آمده است باید حافظه اتان را تقویت کنید .

البته هنوز به انتهای داستان مانده است . داستانی پروحشت و کابوس وار .

بله ، اتفاقات زیادی باعث و بانی این بحران هستند . یکی از آنها بحران مالی سال 2008 است . اما این بحران هم به تنهایی عامل همه گرفتاری های مانیست . بهتر است به همه ابعاد بلایی که بر سر ما آمده فکر کرد . به همه امواجی که پشت سر هم اقتصاد ما را نابود کرد .

وقتی شما در کنار ساحل یک قلعه کوچک شنی می سازید ، این قلعه با اولین موج به طور کامل خراب نمی شود.بلکه امواج بعدی اند که یک به یک باعث ویرانی آن می شوند . این همان چیزی است که بر سرما آمده است .

بحران مالی سال 2008 یک موج بود . موج بعدی بحران اقتصادی در اروپا بود که به شدت به آمریکا برخورد کرد .

بعضی ها فکر می کنند که موجب بعدی ، دیگر پایان جهان را رقم خواهد زد . ولی اینگونه نیست . موج های بعدی در راه است که یکی از دیگری بدتر خواهد بود.

موج های بعدی به مراتب بدتر و و ویرانگرتر خواهند بود . می شود گفت که این امواج سخت ، مثل دردهای زایمان هستند.

ولی با این تفاوت که این مصائب یک شبه بوجود نیامده اندو یک شبه هم از بین نمی روند . درضمن مثل زایمان پایان خوشی هم نخواهند داشت .

بسیاری از مردم معتقدند باید فروپاشی اقتصادی اتفاق بیافتد و بعد به دنبال راهکارهای حل و فصل آن گشت .

اما موضوع به همین سادگی نیست . دهه ها طول کشیده است که بدهی ملی آمریکا به 16 تریلیون دلار رسیده است .

دهه ها طول کشیده است که مصرف کنندگان آمریکائی بزرگترین حباب بدهی مصرفی یعنی بدهی کارت اعتباری را بالا آورده اند .
دهها طول کشیده است که زیرساخت های اقتصادی آمریکا ویران وهزاران هزار شغل نابود شده اند .
بااین همه گندی که زده شده است ، بسیاری از مردم در آرزوی آخرالزمان اقتصادی هستند . آنها فکر می کنند که سقوط بازارهای مالی جهانی باعث از بین دولت می شود و اینجاست که آنها می توانند از شر دولت راحت شوند . آنها تا این حد در توهم هستند.

خب آرزوی جالبی است اما هرگز اتفاق افتادنی نیست .

وقتی همه چیز به هم خورد و اقتصاد از بین رفت ، دولت آمریکا هیچ کمکی برای زنده ماندن مردم نمی کند تا آنها بتوانند بعداز دولت زندگی کنندو کیفش را ببرند . بلکه از همیشه قدرتمندتر والبته دیکتاتور تر خواهد شد .
دول اروپائی هم سقوط نخواهند کرد . بلکه هرچه به سمت بدتر شدن اوضاع حوزه یورو پیش برویم اروپا به فدرالی شدن نزدیک تر می شود و تازه به آمریکا می رسد .
بسیاری از مردم فکر می کنند وقتی سیستم قدیمی اقتصادی از بین برود ، سیستم جدید و کارآمد اقتصادی به آنها خوش آمد خواهد گفت .

متاسفیم ، این نیز اتفاق نخواهد افتاد.

قدرتهای برتر جهان هستند که می گویند که چه اتفاقی بیافتد یا خیر .

آنها هرگز اجازه نمی دهند این بحران خوب اقتصادی که برای آنها نفع دارد تمام شود. آنها از هر بحرانی درجهان استفاده می کنند تا دنیا را به شکل آرزوی خود بسازند .

بحران عمیق اقتصادی آینده سالها به طول خواهد انجامید و نتایج آن بسیار بدتر خواهد بودو میلیونها نفر در سرتاسر جهان از آن رنج خواهندبرد.

باید گفت که این بحران که تازه آغاز شده است از بحران اقتصادی دهه 30 هم بدتر است . حقیقتاَ ایالات متحده در وضعیت بدی قرار دارد . آمریکا دیگر جایگاه خود را به عنوان قدرت برتر اقتصادی جهان ازدست داده است . دلار نیز دیگر ارز مبنای جهان نیست.

اگر فکر می کنید که تا الان اشتغال اوضاع بدی را پشت سر می گذارد باید منتظر بحران اصلی باشید.

ما شاهد بحران بیکاری بسیار گسترده در آینده ای نزدیک خواهیم بود . بیکاری که نسبت به وضعیت فعلی دو برابر خواهد شد .

بالاخره زندگی هایی که قرض بنا شده است با تمام شدن پول ، از بین خواهد رفت .

جامعه آمریکا به جامعه دزدان ، جنایتکاران و آشوب طلبان تبدیل شده اشت . در واقع جامعه فعلی آمریکا به جامعه از هم گسیخته و پاره پاره تبدیل شده است .

دولت آمریکا نیز نسبت به هر زمان دیگری دیکتاتورتر شده و این موضوعی خطرناک است .
دراین میانه مردم آمریکا هستند و حسرت سالهای گذشته ، سالهایی که با گذشتن آنها ، اوضاع خوب مردم نیز سپری شد .
برچسب ها: بدهی ، آمریکا ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار