روزنامه آلماني فرانکفورتر آلگماينه سايتونگ اخيرا در گزارشي تائيد کرد ، کشتار در حوله سوريه کار شورشيان مسلح بوده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي ورلد سوسياليست ؛ اين روزنامه در حالي اين گزارش را منتشر کرد که بيشتر رسانه هاي خبري مدعي دخالت دولت در حوادث5 ماه مي در حوله  سوريه بودند. قدرت هاي غربي نيز  بهانه اي براي تشديد فشارها بر رژيم بشار اسد رئيس جمهور سوريه به دست اوردند.
 
رينر هرمن روزنامه نگار فرانکفورتر آلگماينه سايتونگ ابتدا 7 ژوئن گذشته از دست داشتن شورشيان سوريه در کشتار حوله خبر داده بود و اخيرا نيز در گزارشي تاکيد کرد قربانيان کشتار در منطقه حوله سوريه همگي از شيعيان و علويان بودند و قاتلان آنها از از اعضاي گروه ارتش آزاد سوريه (مخالفان شورشي مسلح ) بودند.

يادآور مي شود ، روزنامه فرانکفورتر آلگماينه سايتونگ يکي از برجسته ترين روزنامه هاي آلماني زبان بوده و هرمن يک روزنامه نگار سرشناس است .

هرمن 13 ژوئن بار ديگر در مقاله اي جديد از گزارش قبلي خود دفاع و جزييات بيشتري را درباره اين کشتار ارائه کرد. اين گزارش جديد نيز با سکوت رسانه هاي غربي مواجه شد.
هرمن در گزارش خود نوشته است : منطقه حوله سوريه از ديرباز شاهد تنش هاي فرقه اي بوده است و اکنون 84 غيرنظامي کشته شده اند که شامل پدران ، مادران و 49 کودک از خاندان السيد و عبدالرزاق هستند.

هرمن در گزارش خود به شرح واقعه حوله مي پردازد و مي نويسد : مهاجمان مسلح ، غيرنظاميان مورد نظر خود را هدف قرار دادند و در واقع اعدام برنامه ريزي شده خود را در حالي که حتي يک نفر از همسايگان انها زخمي نشد ، اجرا کردند.

اين روزنامه نگار آلماني در ادامه گزارش خود به نقل از علي پسر 11 ساله و تنها عضو خانواده السيد که از اين حمام خون جان سالم به در برده است مي نويسد مهاجمان سرهاي خود را تراشيده بودند که اين خصوصيات ظاهري بيشتر به شبه نظاميان تندرو وابسته به شورشيان شباهت دارد.
وي در گزارش خود به شرح ماجرا مي پردازد و مي نويسد پس از نماز جمعه  25 ماه مي بيش از 700 فرد مسلح سه پاسگاه در منطقه تل دو ، حمله کردند . پس از اين درگيري ، شورشيان دست به قتل عام اعضاي خاندان السيد و عبدالرزاق زدند . آنها از پيوستن به مخالفان سر باز زده بودند.

اين در حالي است که پيشتر برخي شاهدان از تشديد خشونت هاي فرقه اي در اطراف حمص ، اقدامات شورشيان سني عليه همه اقليت ها ، فرار علويان از خانه هايشان و تجاوز شورشيان به دختران جوان  خبر داده بودند.

هرمن همچنين در گزارش خود به نام مرآت موسين خبرنگار  محلي که در تاريخ 25 و 26 ماه مي در حوله حضور داشته و شاهد وقايع اين منطقه بوده ، اشاره کرده است. شرح وي از وقايع حوله دقيقا شبيه به گزارش هرمن است.

اين گزارش ها در واقع نشان مي دهد سوريه با جنگي داخلي دست به گريبان است که تعمدا از سوي قدرت هاي غربي براي ايجاد بي ثباتي و نيز آماده سازي زمينه تغيير حکومت در اين کشور ، به آن دامن زده مي شود.

شورشيان سوريه در واقع بيانگر خواسته هاي اکثر مردم اين کشور نيستند بلکه آنها متشکل از نيروهاي سابق دولتي ، مزدوران ، تروريست ها و عوامل سرويس هاي اطلاعاتي هستند که يک دستور کار سياسي خاص را دنبال مي کنند و بسياري از آنها از حمايت غرب براي اجراي حملات فرقه اي خود سوء استفاده مي کنند.

رسانه هاي خبري بين المللي نيز با فعاليت هاي تبليغاتي خود از اقدامات جنگ طلبانه امپرياليسم امريکا و متحدان آن حمايت مي کنند و به همين دليل است که گزارش هرمن و برخي ديگر از گزارش هاي مستند ديگر خبرنگاران و شاهدان ناديده گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار