معاون دریایی بندری اداره كل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت:ششمین مغروقه بجا مانده از جنگ تحمیلی در رودخانه كارون با تلاش، همت و پیگیری پرسنل خدوم اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی اداره كل بندر و دریانوردی خرمشهرشناورسازی شد.

    به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  خوزستان'شاهین تركپور' افزوده است :ششمین مغروقه بجا مانده از جنگ تحمیلی در رودخانه كارون با تلاش، همت و پیگیری پرسنل خدوم اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی اداره كل بندر و دریانوردی خرمشهرشناورسازی شد.

تركپور اظهار داشت:این شناور از نوع دوبه تك انباره و با ابعاد 28 متر طول،6 متر عرض و 5/2 متر ارتفاع می باشد كه قبل از جنگ تحمیلی برای تخلیه كالا از كشتی مورد استفاده قرار می گرفت كه متخصصان این اداره كل توانستند آن را پس از 30 سال شناورسازی و به ساحل اروند هدایت نمایند.

وی تصریح كرد : با حمایت های صورت گرفته از كارشناسان درامر شناورسازی، امید می رود بزودی و با استفاده از این تجربیات گرانبها ، خارج سازی و شناورسازی كشتی های بزرگتر در رودخانه مرزی به دست این عزیزان صورت پذیرد.

تركپور خاطر نشان كرد : یكی دیگر از عوامل موفقیت این اداره كل در امر شناور سازی مغروقه ها در رودخانه كارون را می توان حسن روابط و تعامل خوب با اداره محیط زیست شهرستان خرمشهر ذكر كرد كه پا به پای اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی این اداره كل حركت نموده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.