2 نفر از رهبران حزب مخالف کنگره مردمي سودان که بيش از 5 ماه به گمان ارتباط داشتن با گروههاي شورشي مسلح بازداشت شده بودند سرانجام آزاد شدند .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ رهبران مخالفان در سودان اعلام کردند از زمان استقلال جنوب سودان ،‌ بر ميزان فشار بر مخالفان در داخل سودان افزوده شده است. سودان با شورش مسلحانه در چند منطقه و بحران اقتصادي به علت از دست دادن درآمد نفت جنوب مواجه است.

مقامات سوداني ابراهيم السنوسي معاون حسن الترابي رئيس حزب کنگره مردمي را در ماه دسامبر پس از بازگشت از سفر به کنيا و سودان جنوبي بازداشت کردند . مرکز خدمات رسانه اي سودان اعلام کرد السنوسي و علي سمار يکي ديگر از مسئولان حزب کنگره مردمي روز دوشنبه پس از پاسخ دادن به سئوالات دادستان آزاد شدند.

اين مرکز اعلام کرد ، دستگاه هاي امنيتي سودان اين 2 نفر را به داشتن رابطه مستقيم با گروه هاي شورشي از جمله جبهه انقلابي سودان متهم کردند که از ائتلاف شورشيان دارفور و ايالت هاي نيل آبي و جنوب کردوان تشکيل شده است.

کمال عمر دبير بخش سياسي حزب کنگره مردمي سودان اعلام کرد علت آزادي اين افراد احتمالا ناکافي بودن مدارک عليه آنها و فشارهايي بوده است که بر دولت وارد مي شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار