كارشناسان با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا درباره وضع مناسب اقتصاد این کشور اعلام کردند که سخنان نسنجيده اوباما راه را برای پیروزی رقیب جمهوری‌خواهش در انتخابات نوامبر 2012 هموار می‌کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سي بي اس نيوز ؛  "باراک اوباما" رئیس‌جمهور آمریکا در 8 ژوئن 2012 اعلام کرد: بخش خصوصی در وضعیت خوبی قرار دارد  و از پس بود که موجی از انتقادات به سوی اوباما روانه شد.

بر اساس این گزارش ، به دنبال این گاف بزرگ اوباما ، تمامی مقامات جمهوری‌خواه با سوء‌استفاده از این حرفهای رئیس‌جمهور آمریکا مطالبی را  با این مضمون در رسانه‌ها و مطبوعات مطرح کردند که حرفهای اوباما نشان می‌دهد که او  نسبت به شرایط موجود در آمریکا ناآگاه است.

"میچل مک کونل" رهبر اکثریت سنا آمریکا با اشاره به این حرف اوباما و وضعیت بد اقتصادی آمریکا اعلام کرد که گویی وی در یک سیاره دیگر زندگی می‌کند.

"جان بینر" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و "اریک کانتور" رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی ویژه به انتقاد از اوباما پرداختند و "میت رامنی" نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا این اظهارات را به استهزاء گرفتند.

بر اساس این گزارش ،‌ همانطور که "میت رامنی" هرگز اجازه ندارد بگوید که درباره افراد بسیار فقیر آمریکا نگران نیست، اوباما نیز حق گفتن اینکه اقتصاد آمریکا در وضعیت خوبی قرار دارد را ندارد.

دموکرات‌ها در فوریه سال جاری میلادی رامنی را به دلیل گفتن این جمله که درباره فقرای آمریکا نگران نیست، به باد انتقاد شدید گرفتند و هم‌اکنون نوبت به جمهوری‌خواهان است که به رئیس‌جمهور آمریکا ضربه وارد کنند.

اوباما در شرایطی وضع اقتصاد آمریکا را در وضعیت مناسب دانسته که موسسه رتبه بندی استاندارد اند پورز با اشاره به ادامه اختلافات احزاب سیاسی آمریکا بر سر کاهش بدهی و کسری بودجه این کشور چشم انداز اقتصادی آمریکا را منفی ارزیابی کرد.

این گزارش با اشاره به این گاف بزرگ اوباما تصریح کرد : بدون شک چنین اظهارت اوباما برای رامنی که رقیب جمهوری‌خواه وی در انتخابات ریاست‌جمهوری 2012 آمریکا است، یک هدیه محسوب می‌شود و همچنین به وی فرصت می‌دهد که در انتخابات ریاست‌جمهوری شانس پیروزی بیشتری داشته باشد و به وی نشان می‌دهد که چه رویکردی در انتخابات اتخاذ کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار