یکی از بیماری هایی که دستگاه ادرار را مورد آسیب قرار می دهد ایجاد عفونت در این ناحیه است که بر اثر حمله ی باکتری ها و ویروس ها به دستگاه ادراری بوجود می آید.

عبدالحمید جهان دوست متخصص بیماری های کلیه و دستگاه ادراری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: این بیماری همانند سایر بیماری ها با عوارض همراه است که عوارض عفونت دستگاه ادراری شامل: احساس درد و سوزش در مجرای ادراری، وجود خون در ادرار، ترشح ادرار کف آلود از مجاری ادراری و به دفعات زیاد احساس دفع ادرار کردن است و درصورت وجود این عوارض باید نسبت به درمان آن اقدام کرد.

وی ادامه داد: تشخیص دادن عفونت مجاری ادراری به روش آزمایش آنالیز، که در این روش وجود میکروبها و سلولهای التهابی در آن مورد آزمایش قرار می گیرد و بنا به نظر پزشک برای درمان آن آنتی بیوتیک تجویز می شود.

با آزمایش گرفتن از خون نیز می توان میزان عفونت را اندازه گیری کرد و بررسی وضعیت مجاری ادراری و علت بوجود آمدن عفونت در این ناحیه با استفاده از سونوگرافی (عکس برداری) امکان پذیر است.

جهان دوست اظهار داشت: علت بوجود آمدن عفونت در مجاری ادراری بر اثر ورود باکتری هایی است که به این ناحیه وارد می شود که بر اثر بی توجهی به رعایت بهداشت فردی، وجود رابطه جنسی ناسالم، کسانی که سنگ کلیه یا سنگ مثانه دارند و دفع نکردن ادرار به صورت طولانی مدت است.

وی در پایان تاکید کرد: وجود عفونت در همه افراد یکسان نیست(زنان و مردان) ولی در همه افراد با نشانه ی وجود درد خود را نشان می دهد و مهم ترین راه برای تشخیص این بیماری انجام کشت ادرار است./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
royanejat
۲۱:۲۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۲
سلام لطفا راههاي درمان بيشتري را بيان كنيد .ممنون