نکاتی که والدین باید در مورد تهوع های کودکانشان بدانند

پزشكان به والدين توصيه مي كنند با مشاهده استفراغ كودكان اقدام به درمان خودسرانه نكنند و به پزشك مراجعه كنند زيرا تهوع کودکان می تواند نشانه بيماري خطرناك مي تواند باشد.

حميد قبادي متخصص داخلي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: استفراغ مي تواند علامتي از وجود يك بيماري باشد و برخلاف عملكرد مادران در هنگام استفراغ كودك كه از داروي ضد استفراغ استفاده مي كنند بايد با مراجعه به پزشك عامل ايجاد كننده استفراغ را درمان كرد.
وي گفت: نوع حاد استفراغ بيشتر به علت عفونت هايي نظير عفونت گوش مياني، سينوزيت، هپاتيب، عفونت ادراي، مننژيت ايجاد مي شود و اغلب عفونت هاي دستگاه گوارشي كه به آن استفرغ خوني مي گويند عامل اصلي استفراغ است.
قبادي تصريح كرد: يكي از علل خطرناك استفراغ حمله كتواسيدوز در كودكان مبتلا به ديابت نوع يك است كه اين حمله معمولا با استفراغ، درد شكم، تنفس هاي تند و عميق و كاهش هوشياري همراه است.اگر والدين تنها به درمان علامت استفراغ اكتفا كنند ممكن است كودك به كما رفته و جان خودش را از دست بدهد.
وي خاطرنشان كرد: گاهي عفونت ادراري كه باعث درگيري كليه ها شده مي تواند به صورت حاد با تب، استفراغ و درد شكم در سنين كودكي ظاهر شود كه بي توجهي والدين به درمان به موقع موجب آسيب و نارسايي كليه هاي كودك مي شوند.
قبادي در ادامه افزود: اگر استفراغ شديد باشد و با اوغ زدن مكرر همراه باشد مي تواند با ايجاد پارگي و آسيب در مخاط باعث استفراغ خوني شود كه والدين بايد با مراجعه به پزشك فورا آن را درمان كنند.
اين متخصص داخلي گفت: در هر صورت بايد استفراغ را در كودكان جدي بگيرم و به محض مشاهده آن فورا به پزشك مراجعه كنيم./ط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار