کشورهای حوزه دریای بالتیک (لیتوانی، لتونی و استونی) در خصوص ایجاد ساختاری مشترک به منظور تبادل اطلاعات برای مقابله با اقدامات اطلاعاتی رو به افزایش روسیه به توافق رسیدند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه وزگلاد ؛ "راسا یوکنیاویچین" وزیر دفاع لیتوانی اعلام کرد ، وی و همتایانش در کشورهای حوزه دریای بالتیک (شامل لیتوانی، لتونی و استونی) روز جمعه در خصوص ایجاد ساختاری مشترک به توافق رسیدند تا در چارچوب آن بتوانند به تبادل اطلاعات بین خود برای مقابله با اقدامات اطلاعاتی رو به افزایش روسیه علیه این کشورها بپردازند.

وی گفت: ما نگرانی‌های جدی در خصوص افزایش فعالیت‌های اطلاعاتی روسیه در قبال کشورهای بالتیک داریم. وزرای دفاع کشورهای این حوزه بعد از تبادل اطلاعات متوجه شدند که باید تشریک مساعی بیشتری در این زمینه به منظور افزایش توانمندی اطلاعاتی خویش به متنظور مقابله با فعالیت‌های اطلاعاتی روسیه صورت بگیرد و در همین راستا توافق حاصل شد تا ساختار مشترکی به منظور هماهنگی بیشتر اقدامات در این زمینه بوجود آید.

به گفته یوکنیاویچین، در  دیدار وزرای خارجه لیتوانی، لتونی و استونی، در خصوص ایجاد ساختار مشترکی که بتواند به این کشورها در زمینه تبادل اطلاعات بین کشورهای عضو ناتو و همسایگان آن که با روسیه مرز مشترک دارند کمک کند توافقاتی صورت گرفته است.

وی افزود: طرفین همچنین تاکید کردند که از سوی روسیه علیه کشورهای حوزه دریای بالتیک اعمال فشارهایی با هدف تاثیرگذاری بر تصمیمات اتخاذ شده و همچنین ایجاد فاصله بین آنها و ناتو و جلوه دادن این کشورها، بعنوان کشورهایی غیردموکراتیک، ضعیف و غیرقابل اعتماد صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار