مردم مصر تاکيد دارند بايد حاکميت نظامي بازمانده از رژيم گذشته در کشورشان برچيده شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني پرس تي وي، ميدان التحرير قاهره بار ديگر به محل تجمع و اعتراضهاي مردمي تبديل شده است. هزاران نفر از مردم مصر براي بيان ديدگاه خود درخصوص چندين مساله و مطالبات خود در اين ميدان جمع مي شوند. اعتراض به حکم صادر شده براي حسني مبارک،رئيس جمهور مخلوع مصر، يکي از علل تجمع مردم مصر در اين محل است. حسني مبارک و وزير کشور دوران حکومت او به علت نقشي که در کشتار صدها نفر از معترضان در تظاهرات ماه ژانويه 2011 و زمان انقلاب مصر داشتند به حبس ابد محکوم شده اند اما مردم مصر مي گويند اين حکم کافي نيست. رئيس پليس سابق مصر که دستور اين کشتارها را داده بود به همراه چند مقام امنيتي سابق ديگر مصر در دادگاه تبرئه شدند. مردم مصر به اين احکام صادر شده اعتراض دارند و مي گويند اين مساله نشان مي دهد دستگاه قضائي مصر به صورت مستقل عمل نکرده است و عناصر اصلي رژيم حسني مبارک با وجود زنداني شدن خود او همچنان در مسند قدرت هستند.
يک خانم مصري در اين خصوص گفت: ما فقط براي اعتراض به حکم صادر شده براي حسني مبارک در اينجا تجمع نکرده ايم بلکه به تبرئه شدن مشاوران امنيتي بلندپايه او نيز اعتراض داريم. چگونه ممکن است آنها محکوم نشده باشند. بدون کمک اين افراد ، ارتکاب چنين جرائمي امکان پذير نبوده است.
تظاهرکنندگان مصري علاوه بر اعتراض به احکام صادر شده مذکور خواهان حذف احمد شفيق از فهرست انتخابات رياست جمهوري مصر در دور دوم هستند. احمد شفيق که از چهره هاي دوران حکومت حسني مبارک است در دور نخست انتخابات رياست جمهوري مصر ، از نظر آراء اکتسابي در رتبه دوم قرار گرفت. بسياري از مردم مصر از آن بيم دارند که قدرت گرفتن احمد شفيق سبب شود کل انقلاب مردم مصر از بين برود.
يک شهروند ديگر مصري  گفت: مرگ بر حاکميت نظامي! مرگ بر احمد شفيق! مردم مصر نه تنها در ميدان التحرير بلکه در سراسر کشور خواهان سرنگوني حکومت نظامي هستند. به نظر من، روحيه انقلابي بار ديگر به مصر بازگشته است.1
تظاهرکنندگان مصري معتقدند انقلاب کشورشان نتوانسته است به اهداف خودش دست پيدا کند. شماري از نيروهاي سياسي و گروه  جوانان انقلابي مصر از تظاهرات اخير در اين کشور حمايت مي کنند. نيروهاي سياسي انقلابي در مصر به جمع مردم ملحق شده اند تا مطالبات انقلابي خود را پيگيري کنند. مردم مصر تاکيد دارند به تظاهرات در خيابانها ادامه خواهند داد تا انقلاب خود را پس بگيرند.
برچسب ها: مصری ، رژیم ، قاهره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار