مدیرکل جهادکشاورزی لرستان گفت: 15 درصد محصولات کشاورزی تولیدی استان به طور کامل ارگانیک است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، از لرستان ، اسحاق طاهری مقدم در جلسه ستاد تولید محصولات ارگانیک افزود: سازمان جهادکشاورزی استان سالانه 21 هزار تن محصولات ارگانیک تولید و وارد بازار مصرف می‌کند.

وی اظهار داشت: سال گذشته 12 هزار هکتار از مزارع استان تحت پوشش زنبور براکنون بوده که این میزان امسال به 55 هزار هکتار افزایش می‌یابد.

طاهری با اشاره به اینکه کاهش سموم به ویژه سموم پر خطر، کاهش کودهای شیمیایی و توسعه تولید کودهای بیولوژیک در دستور کار سازمان قرار دارد، گفت: با آماده‌سازی سیستم کار در خصوص تولید کودهای بیولوژیک و شناسایی مزارع ارگانیک این محصولات در غرفه‌های مخصوص به فروش می‌رسد.

وی افزود: گندم، حبوبات، ذرت، محصولات جالیزی و درختان هسته‌دار در لرستان جزو محصولات ارگانیک هستند.

طاهری مقدم از مسئولان بهداشت و درمان استان خواست از مزارع سبزی و صیفی که مشکوک به استفاده از آبهای آلوده هستند نمونه‌برداری کرده و جهت امحای به سازمان جهادکشاورزی استان معرفی کنند.

در این جلسه در رابطه با چگونگی فرهنگ‌سازی در خصوص کاهش کودهای شیمیایی و سموم پرخطر در مزارع استان، جایگزینی کودهای بیولوژیک به جای کودهای شیمیایی، شناسایی مزارعی که کاملا به صورت بیولوژیک هستند و عرضه این محصولات از طریق غرفه‌های مخصوص بحث و تبادل نظر شد./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.