فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه گفت: خستگی و خواب آلودگی راننده یک دستگاه سواری، عامل اصلی بروز حادثه اتوبوس زائران اربعین بازگشتی از مرز مهران در محور حمیل به کرمانشاه است.

سرهنگ عبدالحسین زارع روز سه‌شنبه  با تشریح نحوه وقوع این حادثه رانندگی افزود: این حادثه در کیلومتر ۱۰ جاده حمیل به ایلام و حوالی ساعت ۱۱ امروز زمانی به وقوع پیوست که یک دستگاه خودرو سواری رانا با پنج نفر سرنشین در مسیر ایلام به حمیل در حال حرکت بود که به دلیل خستگی و خواب آلودگی راننده آن از مسیر خود منحرف و با یک دستگاه اتوبوس خالی برخورد می کند.

وی اضافه کرد: پس از این اتفاق اتوبوس از مسیر خود منحرف و با یک دستگاه اتوبوس دیگر که حامل زایران اربعین که از مهران به حمیل در حال حرکت بود برخورد می کند که در این حادثه پنج نفر از سرنشینان خودرو رانا و راننده اتوبوس اول در دم جان باختند و پنج نفر از سرنشینان اتوبوس دوم نیز مجروح شدند.

فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه یادآور شد: پس از این حادثه بلافاصله با حضور نیروهای امدادی مسیر بازگشایی شد و هم اکنون تردد زایران در جریان است.

سرهنگ زارع با تاکید بر اینکه زائران حین بازگشت اقدام به استراحت در مواکب کرده و از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی پرهیز کنند افزود: زائران اربعین پس از بازگشت از زیارت استراحت کنند و این موضوع را در نظر بگیرند که خستگی ناشی از کیلومترها پیاده روی می‌تواند باعث تصادف شود.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.