در حمایت از مخترعان و طرح های ابتکاری نباید به حمایتها و تشریفات ثبتی بسنده شود که مخترع بعد از ثبت اختراع در مواجه با مسائل اقتصادی و تجاری سازی طرح خود تنها گذاشته شود.

خالقيان، مدیر روابط عمومی پارک فناوری پردیس در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: طی بازدیدی که معاون قوه قضائیه از پارک فناوری پردیس به عمل آورد طی بیاناتی عنوان کرد در مقطع کنونی که کشورهای در حال توسعه و طی کردن راههای پیشرفت همه جانبه است، پرداختن به طرح های نو و حمایتهای همه جانبه در این راستا از مخترعان باعث انگیزه و گسترش فضای خلاقیت و رونق فضای اقتصادی می شود.

 وی تصریح کرد: سیاستها و برنامه های پارک فناوری پردیس در حوزه حمایت از اختراع و تجاری سازی آن نقطه امید مخترعان و تشویق کننده آنهاست که اقدامات و تدابیر مسئولان پارک از کارآفرینان در ابعاد تعریف شده متناسب با نوع فعالیت و توانمندی افراد و شرکتها، نشان از نگاه حرفه ای حاکم بر این مجموعه است.
وی اظهار داشت: چتر حمایتی پارک فناوری نباید به شرکتها و موسسات مستقر در این پارک محدود شود و ارائه خدمات فراگیر در سطح کشور و توسعه پارک های کشوری می تواند از اولویت های این تشکیلات باشد.
 وی افزود: آمارها از ثبت قریب به یکصد هزار اختراع در سازمان ثبت اسناد و املاک خبر می دهد.
بررسی وضعیت موجود هر کدام از این اختراعات ثبت شده و تشکیل بانک اطلاعاتی از مخترعان به منظور تجاری سازی اختراع است که به تبع آن عواض و پیامدهای مختلف فردی و عدم بهره مندی اقتصادی و اجتماعی را به دنبال دارد.
وی گفت: اطلاع رسانی دقیق و جامع از برنامه های حماتی از مخترعان و تبیین و تشریح سیاستهای پارک فناوری در ترغیب مخترعان و تجاری سازی اختراعات بسیار موثر است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار