مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب از تعمیر و بازسازی 11 دستگاه توربین نیروی گازی با قدرت 15 مگاوات در کارگاه مرکزی این شرکت در اهواز خبر داد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان، پرویز زکی اظهار کرد: این توربینها مربوط به تاسیسات عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که با تلاش و همت کارشناسان و متخصصان این شرکت و شرکتهای بخش خصوصی بازسازی و در مدار عملیات قرار گرفت.
وی افزود: برای تامین و ساخت قطعات ثابت و متحرک این توربینها بر اساس استانداردهای صنعت نفت، ابتدا شرکتهای داخلی فعال در این زمینه ارزیابی و نسبت به انتخاب شرکتهای مجرب و توانمند اقدام شد.
 
زکی گفت: پس از تعمیر اساسی موفق یک دستگاه از این توربینها و کسب تائیدهای لازم تعمیر 10 دستگاه دیگر برنامه ریزی و در سال گذشته انجام شد.
 
مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب با اشاره به اینکه هزینه تامین قطعات و تعمیر هر دستگاه توربین توسط شرکتهای خارجی 40 میلیارد ریال محاسبه شده بود، اظهار کرد: تحقق این کار مهم در داخل علاوه بر دستیابی به دانش فنی، ایجاد فرصتهای شغلی و تضمین تامین قطعات آنها، موجب صرفه جویی 440 میلیارد ریالی شده است.
 
شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب یکی از شرکتهای تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که در اواخر سال 1382تاسیس شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.