عضو خانه معدن ايران گفت: بخش معدن از ظرفيت هاي اصلي براي تقويت توليد ملي است و به دليل اينكه تامين‌كننده مواد اوليه ديگر صنايع به شمار مي‌رود، شتاب‌دهنده فعاليت ساير بخش‌هاست.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران (شاتا) ، رضا اشرف سمناني با بيان اين که توسعه صنايع به صورت مستقيم يا غير مستقيم به بخش معدن گره خورده ‌است،  افزود:با افزايش توليدات معدني و تكميل زنجيره توليد در اين بخش مي‌توان به مواد اوليه با قيمت مناسب‌تري دست يافت و هزينه توليد در ساير صنايع نيز به ميزان قابل توجهي كاهش مي‌يابد.
وي كه در آستانه برگزاري همايش «نقش معدن در توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني»سخن مي‌گفت، افزود:سرمايه‌گذاري و تامين زيرساخت‌هاي مود نياز توليد در بخش معدن،  از ضرورت‌هاي افزايش توليد ملي به شمار مي‌رود و بخش معدن سهم قابل توجهي در ايجاد اشتغال دارد.

سمناني اظهار داشت : براي تحقق واقعي شعار "توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني" بايد ابتدا توجه ويژه‌اي به بخش معدن داشته باشيم.
اشرف سمناني با اشاره به تاثيرپذيري بخش معدن از هزينه‌هاي سوخت و حمل و نقل، اظهار كرد:بخش معدن نسبت به ساير بخش‌ها حساس‌تر است و با توجه به اينكه افزايش هزينه در اين بخش، ساير صنايع را نيز تحت تاثير قرار مي‌دهد، بايد در جهت  ارتقاي توليد ملي حمايت‌هاي ويژه‌اي از اين بخش صورت گيرد.
وي افزود: بخش معدن حركت‌دهنده ساير بخش‌هاست و اگر افزايش قيمت‌ها در بخش معدن محسوس باشد، تا آخر زنجيره توليد و دستيابي به محصول نهايي با افزايش قيمت مواجه خواهيم شد.
اشرف سمناني به ضرورت توسعه صنايع تبديلي اشاره كرد و افزود: اين مقوله در خصوص صنايع فلزي نظير فولاد و مس از اهميت ويژه‌اي برخوردار است چراكه هر روز بر ميزان مصرف آنها و وابستگي صنايع به  فلزات افزوده مي‌شود.
وي تصريح كرد: افزايش توليدات معدني و تكميل زنجيره توليد در اين بخش به افزايش توليد ساير بخش‌ها كمك مي‌كند و به ميزان قابل توجهي از واردات مي‌كاهد.
عضو خانه معدن ايران به نقش معدن در ايجاد اشتغال اشاره كرد و افزود:اشتغال غير مستقيم بخش معدن 20 برابر اشتغال مستقيم است و تكميل زنجيره توليدات معدني با جلوگيري از خروج ارز از كشور، به حفظ سرمايه‌هاي ملي كمك مي‌كند.
همايش نقش معدن در توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني، 22 خرداد در سالن همايش‌هاي اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران برگزار خواهد شد.
نمايشگاه عكس و گزارش برتر با موضوع معدن در حاشيه اين همايش برگزار مي‌شود و علاقه‌مندان مي‌توانند آثار خود را حداكثر تا تاريخ 15 خرداد ماه سال جاري به نشاني Iranminehouse2012@gmail.com ارسال كنند./عب
برچسب ها: صنعت ، معدن ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار