"كريس هايس"، گوينده، روزنامه نگار و مفسر سياسي ليبرال آمريكايي، با نامناسب خواندن نام "قهرمان جنگي" براي سربازان اين كشور، سياست جنگ طلبانه آمريكا را به چالش كشيد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري ديلي ميل؛ اين گوينده تلويزيون "ام اس ان بي سي" كه ميزبان و مجري يك برنامه تلويزيوني با مضمون خبري و تفسيري است، در برنامه اين هفته خود عنوان داشت كه استفاده از نام "قهرمان" براي سربازان آمريكايي كه در جنگ كشته مي شوند، مناسب نيست.

وي افزود: استفاده از اين نام در واقع براي توجيه جنگ هاي بيشتر و ترغيب سربازان آمريكايي براي شركت در اين جنگ ها به عنوان يك قهرمان است.

وي در ادامه افزود: من قصد بي حرمتي به سربازاني كه جان خود را از دست داده اند و خانواده هاي آنها ندارم، اما به نظر مي رسد ما از اين كلمه به گونه اي مشكل ساز استفاده مي كنيم، گويي كه مي خواهيم مرگ هزاران غيرنظامي و زن وكودك را توجيه كنيم.

اما صحبت هاي اين گوينده تلويزيوني پس از پخش جنجال برانگيز شد، بطوريكه بسياري از سازمان هاي مرتبط با خدمات سربازان جنگ هاي خارجي در اين كشور، او را متهم به هتك حرمت كردند.

اين دقيقا همان جملاتي است كه سياست هاي جنگ طلبانه آمريكا را به طور شفافي نمايان مي كند و البته نبايد هم به مذاق بسياري از مسئولان اين كشور خوش بيايد.

حال بايد ديد كه عنوان كردن چنين مطالبي چه عواقبي براي اين مجري و مفسر سياسي خواهد داشت.
برچسب ها: سرباز ، آمریکا ، قهرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار