نیرو‌های مقاومت در جنوب غزه فرمانده یکی از تیپ‌های اصلی ارتش صهیونیستی را که پیشرفته‌ترین تجهیزات جنگی را داراست، به هلاکت رساندند.

تیپ ۴۰۱ ارتش رژیم تروریستی اسرائیل یک تیپ زرهی است که از زمان تشکیل ارتش این رژیم در سال ۱۹۶۷ درحال جنگ است. این تیپ از پیشرفته‌ترین تانک‌ها و زره پوش‌های ارتش رژیم صهیونیستی استفاده می‌کند.

براساس گزارش سما الاخباریه، تانک‌های مرکاوا ام ۴ و مرکاوا پارک از برجسته‌ترین خودرو‌های زرهی هستند که توسط تیپ ۴۰۱ استفاده می‌شوند و جدیدترین و پیشرفته‌ترین تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی هستند.

این تیپ شامل ۴ تیپ ۹، ۴۶، ۵۲ و ۶۰۱ است و از ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ در حملات زمینی به مناطق مختلف نوار غزه شرکت داشت. جولای گذشته، مراسمی برای تصدی پست فرماندهی جدید تیپ در داخل شهر رفح، در جنوب نوار غزه برای به چالش کشیدن گروه‌های مقاومت فلسطین و تلاش برای نشان دادن قدرت برگزار شد.

در ۲۰ اکتبر، تنها ۴ ماه پس از آن که سرهنگ احسان دقسه، سمت فرماندهی جدید تیپ را بر عهده گرفت. گردان‌های القسام در جریان نبرد‌های جاری در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه او را غافلگیر و زره پوش او را منفجر کردند. این انفجار او را به هلاکت رساند و تعدادی از نظامیان صهیونیست را زخمی کرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۲۳ ۳۰ مهر ۱۴۰۳
نکش تا کشته نشی
اشغالگری را خاتمه بده تا به آرامش برسی
کودک کش فرقه ضاله صهیونیستی
Germany
ناشناس
۱۰:۲۰ ۳۰ مهر ۱۴۰۳
الحمدالله
انشالله همیشه خوش خبر باشید
جواب 76 سال کشتار .نسل کشی و جنایت جنگی را
صهیونیست ها دریافت کردند
نوش جان تون .مبروک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۳۰ مهر ۱۴۰۳
ان شاءالله همه این جنایتکاران و خونخواران به درک واصل بشن.
آخرین اخبار