وزیر امورخارجه آمریکا برای یازدهمین بار از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه به منظور گفتگو درباره جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان، به منطقه، از جمله سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند.

 وزارت امورخارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) عازم غرب آسیا می‌شود تا پس از شهادت رهبر سیاسی حماس درباره جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان و آنچه تلاش واشنگتن برای از سرگیری مذاکرات آتش‌بس عنوان شده است، رایزنی کند.

این یازدهمین سفر دیپلمات ارشد آمریکایی به منطقه از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در هفت اکتبر ۲۰۲۳ است و در حالی انجام می‌شود که رژیم صهیونیستی کارزار نظامی خود علیه غزه و لبنان را در هفته‌های اخیر تشدید کرده است.

جنگ غزه تاکنون به شهادت نزدیک به ۴۳ هزار فلسطینی غیرنظامی منجر شده است. بیش از ۲ هزار نفر را نیز تاکنون در نتیجه حملات مرگبار رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان جان خود را از دست داده‌اند.

بنابر اعلام وزارت امورخارجه آمریکا، بلینکن با رهبران منطقه در مورد اهمیت پایان دادن به جنگ غزه، راه‌های ترسیم طرح پس از جنگ برای فلسطین و همچنین چگونگی دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک برای درگیری بین اسرائیل و حزب‌الله گفتگو خواهد کرد.

وزارت امورخارجه آمریکا همچنین گفت که سفر این دیپلمات ارشد با سرزمین‌های اشغالی آغاز خواهد شد، اما این وزارت‌خانه سایر مقاصد را به‌طور دقیق ارائه نکرد.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، در ادامه این بیانیه آمده است که وزیر امورخارجه آمریکا در سرتاسر منطقه درباره اهمیت پایان دادن به جنگ غزه، آزادی همه اسرا و کاهش رنج مردم فلسطین بحث خواهد کرد.

طبق بیانیه وزارت امورخارجه آمریکا، او به بحث در مورد برنامه‌ریزی برای دوره پس از جنگ ادامه خواهد داد و درباره آنچه نیاز‌های فلسطینیان برای بازسازی زندگی‌شان عنوان شده است، گفتگو خواهد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار