یکی از مقامات مذاکرکننده اسرائیل تاکید کرد که پس از سنوار، حماس همچنان پابرجاست و این تل‌آویو است که برای توافق باید انعطاف نشان دهد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص امروز دوشنبه نوشت: یکی از مقامات تیم مذاکره کننده به خانواده‌های اسرای صهیونیست اطلاع داد که حماس پس از ترور (شهادت) یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس از هم نپاشیده است و به کار خود ادامه می‌دهد و وضعیت آن با ثبات است.

براساس گزارش الجزیره، به گفته همین مقام صهیونیست، برای از سرگیری مذاکرات باید در موضع رژیم تروریستی اسرائیل انعطاف وجود داشته باشد. او ادامه داد: باید از محور فیلادلفیا عقب نشینی کنیم، چرا که بدون این انعطاف پیشرفتی حاصل نمی‌شود.

چهار روز پیش ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به یکی از خانه های ویران شده غزه چند تن از نیروهای مقاومت را به شهادت رساند. پس از مدتی مشخص شد که یکی از شهدا یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس است. 

در همین زمینه، روزنامه انگلیسی «گاردین» درباره وضعیت بلاتکلیفی تجربه شده توسط رژیم صهیونیستی با محوریت این سؤال که «آیا ترور (شهادت) یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس، واقعا منجر به شکست حماس خواهد شد یا نه؟» گزارشی نوشته و اعلام کرد که اسرائیل از شهادت سنوار خوشحال شد، اما این یک سرخوشی موقتی بود.

گاردین تاکید کرد که احساس بسیاری در اراضی اشغالی نسبت به این موضوع متزلزل است و اثربخشی از بین بردن رهبران جنبش‌ها موضوعی است که کارشناسان مدت‌هاست در مورد آن بحث می‌کنند، چرا که برخی به این نتیجه رسیده‌اند که این استراتژی نتیجه معکوس دارد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار