به رغم ادعا‌های رژیم صهیونیستی درباره افزایش ارسال کمک‌ها به غزه، آنروا اعلام کرد: شمال غزه همچنان با بحران آب، غذا و دارو مواجه است.

رژیم صهیونیستی همچنان از رسیدن هیئت‌ها و کمک‌های بشردوستانه برای افراد تحت محاصره به مناطقی در شمال غزه که با بحران منابع حیاتی از جمله آب، غذا و دارو مواجه هستند، جلوگیری می‌کند.

فیلیپ لازارینی، رئیس آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد، آنروا، می‌گوید بیمارستان‌ها آسیب دیده‌اند و برق ندارند و مجروحان بدون مراقبت هستند.

«پناهگاه‌های باقی‌مانده آنروا بسیار شلوغ هستند، برخی از افراد آواره اکنون مجبور به زندگی در توالت‌ها هستند. بر اساس گزارش ها، افرادی که قصد فرار داشتند کشته می‌شوند و اجساد آنها در خیابان رها می‌شود. تلاش‌ها برای نجات مردم از زیر آوار نیز با مخالف اسرائیل مواجه می‌شود.»

لازارینی در حالی از بحران منابع حیاتی خبر داده است که پیشتر شبکه کان اسرائیل مدعی شده بود بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، دستور داد تا حدودی ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه افزایش یابد. این رسانه عبری مدعی شد این تصمیم پس ازآن اتخاذ شد که آمریکا تهدید کرد در صورت عدم رسیدگی به وضعیت بشردوستانه در غزه، برخی از محموله‌های تسلیحاتی به اسرائیل را متوقف خواهد کرد.

مترجم: پورکند

برچسب ها: جنگ غزه ، آنروا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار