يوسف قرضاوي، رئيس اتحاديه علماي مصر در مورد به قدرت رسيدن سران نظام سابق در اين كشور، به مردم مصر هشدار داد و تلاش براي شكست دادن احمد شفيق در انتخابات و راي ندادن به آن را واجب شرعي و اخلاقي دانست.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الاسلام اليوم؛ قرضاوي در سخنراني‌اش در يكي از مساجد مصر گفت: هركسي كه براي دين كار مي كند و هركس براي رضاي خداوند اشتياق دارد و به خاطر آخرت و منفعت كشورش كاري انجام مي دهد، بر او واجب است كه براي شكستن احمد شفيق و موفقيت رقيب اسلام گرايش، كاري انجام دهد.

وي افزود: احمد شفيق با حمايت سران نظام سابق در حزب منحله ملي و سرمايه داران دوران حكومت مبارك و ميليونها دلاري كه از خارج براي بازگرداندن نظام مبارك به مصر وارد شده، به جايگاه دوم در دور اول انتخابات رياست جمهوري، دست يافت و به همين دليل بر ملت مصر واجب است كه نگذارند اين مقامات به قدرت برسند و انقلابي را كه براي آن هزار شهيد داده شده، به چپاول ببرند.

وي در ادامه سخنان خود، تصريح كرد كه ما اسلامگرايان را تائيد مي كنيم و هرچيزي كه با قوانين اسلامي در تناقض باشد، را قبول نداريم.

قرضاوي در پايان سخنانش تاكيد كرد كه بايد مردم و جوانان مصري خود را براي شركت در دور دوم انتخابات رياست جمهوري آماده كنند و تا رسيدن به احقاق حق خود در مورد مطالباتشان از پاي ننشينند.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار