مدیر مجتمع باغات شركت كشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: پیش بینی می شود میزان تولید محصولات سردرختی این شركت با 10درصد افزایش نسبت به پارسال، امسال به حدود 18هزارتن افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل؛ محمد جوان پرمهر با اشاره به شروع عملیات برداشت میوه در این شركت، افزود: كار برداشت میوه در كشت و صنعت مغان، معمولاً از اردیبهشت ماه با ارقام زودرس گوجه سبز درختی و گیلاس آغاز می شود و تا پایان مهر ماه با ارقام دیر رس، سیب، زیتون كنسروی و روغنی به پایان می رسد.

وی گفت: امسال، با توجه به انجام عملیات باغداری و اعمال فنون و تكنیك های باغبانی، میوه های تولیدی از كیفیت بالایی برخوردار بوده و میوه های سردرختی این شركت توسط پیمانكار، در بازارهای مختلف داخلی و خارجی عرضه می شود.

جوان پرمهر همچنین افزود: تمامی ارقام میوه های فندق، گوجه سبز، گیلاس، زیتون در این شركت به لحاظ استفاده نكردن از سموم شیمیایی و به خاطر این كه از بدو احداث باغات به روش های گوناگون به دقت كنترل شده، به صورت 'ارگانیك' تولید می شود.

مدیر مجتمع باغات شركت كشت و صنعت و دامپروری مغان در ادامه گفت : مجتمع باغات میوه شركت كشت و صنعت و دامپروری مغان، به عنوان یكی از باغات مدرن و مكانیزه در خاورمیانه، در سطح دو هزار و 500 هكتار طراحی و اجرا شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.