پول، عنصر تعیین کننده انتخابات آمریکا است؛ انتخاباتی که نتیجه آنرا مردم تعیین نمی کنند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، "باب مستر" فعال آمریکایی در این خصوص گفت: باید نظام انتخاباتی آمریکا اصلاح شود تا اینکه پول دیگر در این فضای انتخاباتی چنین نقشی نداشته باشد. منافع شرکتهای بزرگ و ثروتمندان آمریکایی در این شرایط ، بر منافع عمومی و اصولی دموکراسی کشور برتری دارد.

"مستر" افزود: چنین وضعی برای رویه انتخاباتی آمریکا، بحران است.این وضع برای دموکراسی آمریکا، بحران به شمار می رود. جنبش تسخیر وال استریت نیز در اعتراض به تضعیف شدن همین اصول دموکراسی سیاسی و اقتصادی در آمریکا است. مردم آمریکا باید درک کنند که بحران اقتصادی و مالی جاری در کشور به علت همین نقش پول در فضای سیاسی کشور است.

"سوزان لرنر" دیگر فعال آمریکایی در این خصوص گفت: افرادی که می خواهند با دولت آمریکا روابط داشته باشند به حمایت مالی از نامزدهای انتخاباتی مبادرت می کنند. آنها در مقابل این حمایتها، انتظار دارند امتیازهایی بگیرند. از این طریق، پول در سیاست گذاری های آمریکا تاثیر می گذارد. این رویه بسیار بد است و باید تغییر کند چراکه پول تعیین می کند سیاستها چگونه باشد.

اریک آدامز سناتور نیویورک آمریکایی نیز در این خصوص گفت: باید نظام انتخاباتی آمریکا از پول دور شود بطوریکه مردم در آن نقش تعیین کننده را ایفا کنند. مردم آمریکا باید بر روند سیاست گذاری در کشورشان نظارت داشته باشند و اینکه پول در سیاست کشورشان چه نقشی دارند.

بر اساس این گزارش؛ همواره در فضای سیاسی آمریکا وضع به گونه ای بوده که پول نقش بسیار زیادی داشته است. در چنین شرایطی طبیعی است که پول کلان شرکتهای بزرگ، نقش بیشتری ایفا کند.

با حکم سال 2010 دادگاه عالی آمریکا، نقش شرکتهای بزرگ آمریکایی در فضای انتخاباتی این کشور بیش از هر زمان دیگری شده است. وقتی نامزدهای انتخابات آمریکا برای حضور در این گردونه حاضر می شوند ، پیشنهادهای مالی برای حمایت از آنها دراین شرایط مطرح می شود.

از سوی دیگر، حضور گروههای لابی کننده در واشنگتن سبب می شود منافع شرکتهای بزرگ تامین شود و منافع مردم عادی قربانی شود. کاملا روشن است که هیچ راه حل آسانی برای نقش پول در رقابتهای انتخاباتی آمریکا وجود ندارد اما فعالان آمریکایی تاکید دارند به هر صورت باید با این رویه مقابله شود.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و میت رامنی نامزد محتمل حزب جمهوریخواه در انتخابات امسال آمریکا میلیونها دلار هزینه کرده اند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار