اگر تصور می کنید که انرژی بادی هیچ گونه مشکل یا نکته منفی ندارد به شما توصیه می کنیم که این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، انرژی باد یکی از انواع انرژی های تجدید پذیر است که هم اکنون برای چند دهه است که در نقاط مختلف دنیای از آن برای تولید برق استفاده می شود. پاک و قابل تجدید بودن و همچنین ارزان بودن این انرژی از جمله نکاث مثبت انرژی بادی است. اما در این مطلب ما قصد داریم تا شما را با تعدادی از نکات منفی انرژی بادی آشنا کنیم.

یکی از اولین نکات مورد بحث در مورد توربین های بادی صدای زیادی است که این توربین ها تولید می کنند و در صورتی که تعداد زیادی از آنها در یک محل قرار داشته باشد به آلودگی شدید صوتی منجر می شود. صدای هر کدام از این توربین ها به اندازه اتومبیلی است که با سرعت 110 کیلومتر بر ساعت حرکت می کند.

این درست است که خود انرژی باد سالم و پاک است اما باید به این نکته اشاره کرد که توربین هایی که نیروی باد را تولید می کنند در مراحل ساخت آلودگی زیادی را تولید می کنند. البته باید گفت که این آلودگی به هیچ وجه قابل مقایسه با آلودگی تولید شده توسط انرژی های فسیلی نیست.

توربین های بادی برای انرژی الکتریکی در مقایس کم مناسب هستند و برای تامین انرژی شهرهای بزرگ مناسب نیستند. برای نمونه یک توربین بزرگ می تواند انرژی 475 خانه را تامین کند که البته همان گونه که اشاره شد برای روستاها و شهرهای کوچک ایده آل اما برای شهرهای بزرگ موثر نیست.

همان گونه که از اسم این انرژی مشخص است ، وجود و یا عدم وجود آن بستگی به وضعیت آب و هوایی دارد. پس در مرحله اول نمی توان در هر نقطه ای آن را داشت و ثانیا در شما نمی توانید اطمینان داشته باشید که همیشه این انرژی را در دسترس داشته باشید.

انرژی الکتریکی که توسط باد تولید می شود به میزان مشخصی از انرژی بادی نیاز دارد و با توجه به این که شدت جریان باد همیشه در حال تغییر است نمی توان خیلی روی آن به عنوان یک منبع مطمئن حساب کرد.

در یک مقایسه با انرژی الکتریکی حاصل از آب ، باید گفت که ساخت سد هزینه و زمان بیشتری را طلب می کند اما به نسبت انرژی الکتریکی حاصل از انرژی باد پاک تر بوده و در عین حال از توان تولید برق بیشتری نیز برخوردار است. یک سد آبی به راحتی می تواند تا انرژی مورد نیاز یک شهر بزرگ را تامین کند و این در حالی است که توربین های برقی تنها می تواند حجم کمی از انرژی برق را تولید کنند./ ق پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran, Islamic Republic of
2012
۱۹:۵۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۱
عالی ولی کم