علي رغم اظهار نظرهاي صورت گرفته مبني بر کمبود ذخاير دارويي کشور طي دو ماه آينده؛ رئيس سازمان غذا و دارو قاطعانه وجود هر گونه مشکل در اين زمينه را رد کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پيش از اين دکتر نجفی، رییس سندیکای صنایع دارویی به خبرنگار ما گفته بود که هم اکنون وضعیت به گونه ایست که به دلیل عدم اختصاص ارز لازم برای تهیه مواد اولیه دارویی نه می توانیم خرید کنیم نه می توانیم دارو وارد کنیم و اگر این معضل ادامه یابد سلامتی مردم در مخاطره قرار می گیرد.
نجفی با اشاره به اینکه شرکت های بین المللی و بانک های خارجی نیز به دلیل تحریم ها نامه های اعتباری (LC) ما را قبول نمی کنند، گفت: این مشکلات را درک می کنیم ولی کم کاری بانک مرکزی را برای تزریق ارز لازم به صنعت دارو درک نمی کنیم.
اين اظهار نظرها در حالي است که دکتر احمد شيباني رئيس سازمان غذا و دارو ايران قاطعانه وجود هر مشکلي را رد مي کند. وي در اين خصوص به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: وظيفه ما اين است که وضعيت دارو و ذخاير آن را مديريت کنيم، هرچند که اين دوره از زمان هايي است که مديريت و تدبير خاص خودش را مي خواهد، اما ما بر اين محدوديت ها مسلط هستيم.
وي با بيان اينکه در حال حاضر به اندازه کافي دارو در انبار موجود است گفت: همزمان هم توليد و هم واردات به اندازه کافي صورت مي گيرد تا چرخش مناسب صورت گيرد و با کمبود مواجه نشويم.
رئيس سازمان غذا و دارو در پاسخ به اين سوال که ذخاير فعلي تا چند ماه پاسخگوي نياز کشور است گفت: معمولا در چرخه دارويي بين 2 تا 3 ماه ذخيره را داريم و به علت شرايط نگهداري و تاريخ مصرف بيش از اين اجازه ذخيره کردن وجود ندارد اما با توجه به هماهنگي که بين صنعت دارويي و مديران آن وجود دارد مطمئنا علي رغم محدوديت هاي ايجاد شده مشکلي پيش نمي آيد.
وي در پايان خاطر نشان کرد: ما زمان جنگ را پشت سر گذاشته ايم و اکنون که بسيار مسلط تر هستيم مطمئنا تحريم ها مشکلي براي ما ايجاد نمي کند.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار