رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: حضور دانش ‌آموزان در المپیادهای علمی کشور نسبت به سال گذشته بیش از 12 درصد رشد داشته است.

به گزارش

خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران

، مهدی سویزی با اشاره به اینکه المپیادهای علمی کشور در رشته های فیزیک، زیست شناسی و کامپیوتر و شیمی، ریاضی و نجوم و اختر فیزیک و ادبیات برگزار می شود افزود: مرحله اول المپیادهای علمی به صورت 4 گزینه ای با همکاری ادارات کل آموزش و پرورش استان های کشور برگزار شد.

سویزی با اشاره به مرحله دوم این آزمون در مراکز استان ها ادامه داد: در المپیاد امسال همه دانش آموزان پایه های اول،‌دوم و سوم دبیرستان شرکت کردند و در صورت موفقیت در مرحله اول به مرحله دوم راه خواهند یافت.

وی از حضور دانش آموزان برگزیده مرحله دوم المپیادهای علمی کشور در دوره های تابستان معاونت دانش پژوهان جوان خبر داد و افزود: دانش آموزان شرکت کننده در این دوره ها طی آزمون های مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و پس از پایان دوره در تابستان برای تصاحب مدال های طلا و نقره و برنز در یک آزمون نهایی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

سویزی تاکید کرد: بیشترین رشد حضور دانش آموزان در المپیادهای علمی با 50 درصد رشد در رشته فیزیک و 45 درصد رشد دانش آموزی در رشته زیست شناسی و 35درصد رشد دانش آموزی در رشته شیمی و نجوم بوده است.

گفتنی است، مدال آورندگان نقره و برنز این مسابقات می‌توانند از سهمیه ویژه ای که برای آنان در کنکور سراسری در نظر گرفته شده است استفاده کنند و بدون کنکور وارد دانشگاه شوند./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار