عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: بانوان اتباع در معابر منطقه ۱۵ بنزین به صورت گالنی به موتورسواران می‌فروشند.

 ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورا ضمن ارائه گزارش محله گردی از محله اتابک در منطقه ۱۵ با بیان اینکه بافت فرسوده این محله به زمین‌های متفرقه و املاک بی دفاع شهری تبدیل شده است، اظهار کرد: در این محله که ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد و بزرگراه امام علی آن را به دو بخش تبدیل کرده است، ۶۶۳ پلاک تملک شده که شامل ۳۵۹ پلاک توسط سازمان نوسازی، ۲۴۱ پلاک توسط شهرداری و ۶۳ پلاک نیز توسط شرکت نوسازان تملک شده است که ۱۱۲ پلاک املاک بی دفاع شهری تلقی می‌شود.

وی با اعلام اینکه تاکنون یک سوم محله اتابک نوسازی شده و صرفا تعدادی برج مسکونی ساخته شده، اما هیچ سندی نیز به آنها ارائه نشده است، تصریح کرد: بافت قبلی جمعیت زیادی نداشت، اما امروز با نوسازی آن و افزایش جمعیت، با کمبود سرانه‌ها مواجه هستیم. 

امانی با بیان اینکه منطقه ۱۵ رتبه اول را در نوسازی بافت فرسوده کسب کرده بود، اما مشکل اصلی در محله مینابی و اتابک نوسازی بافت است، یادآور شد: منطقه در این موضوع دخیل نیست و سازمان نوسازی و شرکت نوسازان در آن نقش دارند.

وی با اعلام اینکه ناحیه دو بخشی از محله اتابک و محله ابوذر را پوشش می‌دهد، تصریح کرد: شهرداری منطقه برای اصلاح ساختار پیشنهاداتی داده، اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است. محله اتابک باید تحت نظر یکی از نواحی باشد.

امانی در ادامه گفت: ۵۶ پلاک معارض با هفت هزار مترمربع مساحت در محله وجود دارد که تصمیمی برای آن گرفته نشده است. سه معبر موجود به دلیل املاک معارض، با مشکلاتی رو به رو هستند. معبر واسعی در حال بازگشایی است، اما معبر واشقیان و صادقی هنوز بازگشایی نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حضور اتباع بیگانه به تعداد قابل توجه یکی دیگر از مشکلات است، گفت: رئیس شورای شهر تهران مراتب حضور اتباع بیگانه در این محلات را اعلام کرده است. حضور معتادان متجاهر و فروشندگان مواد مخدر یکی دیگر از مشکلات است، البته شهرداری جمع آوری این معتادان را انجام می‌دهد.

وی با اعلام اینکه بانوان اتباع در معابر در حال فروش بنزین به صورت گالنی به موتورسواران هستند، تصریح کرد: نوسازی بافت فرسوده و ساماندهی املاک رها شده، ساماندهی بزهکاران اجتماعی، اتباع و معتادان متجاهر، تکمیل طرح‌های نیمه تمام از جمله پارکینگ طبقاتی از درخواست‌های شهروندان است.

امانی با بیان اینکه مخازن به شدت آلوده است و جاسازی نشده است، خاطرنشان کرد: بوی نامطبوع و کثیف بودن مخازن یکی دیگر از مشکلات این محله است که باید به آن رسیدگی شود.

وی با اشاره به دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی در محله، یادآور شد: ایستگاه اتوبوسرانی این محله سایبان ندارد و وضعیت آن مطلوب نیست که باید مورد توجه قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار