معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران اعلام کرد که از ۲۳ تیرماه تاکنون حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار جریمه برای رانندگان متخلف در پایتخت صادر شده است.

 سرهنگ فیروز کشیر در تشریح آمار مربوط به تخلفات رانندگی ثبت شده در پایتخت با نرخ جدید، گفت: از تاریخ ۲۳ تیرماه و با اجرای نرخ جدید جرایم راهنمایی و رانندگی، میزان برگه‌های جریمه صادر شده حدود یک درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ درباره اینکه در این مدت چه تعداد قبض جریمه صادر شده است، گفت: از ۲۳ تیرماه تاکنون حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار برگ جریمه برای رانندگان متخلف در شهر تهران صادر شده است.

به گفته وی با توجه به مبالغ جدید جریمه‌های راهنمایی و رانندگی، قطعا شاهد افزایش نظم و انضباط شهری خواهیم بود. کمااینکه درحال حاضر نیز هنگامی که ما در معابر شهری عبور می‌کنیم متوجه کاهش تخلفات هستیم.

بیشترین تخلفات رانندگی تهرانی‌ها چیست؟

کشیر درباره اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون چه تعداد برگه جریمه در پایتخت صادر شده است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هشت میلیون اعمال قانون در شهر تهران صورت گرفته است. در همین بازه زمانی تخلف توقف مطلقا ممنوع بیش از یک میلیون و سیصد هزار فقره بوده که ۱۶ درصد از کل جرایم را شامل می‌شود. تخلف تجاوز از سرعت مجاز بیش از ۴۳۰ هزار فقره بوده که پنج درصد از کل اعمال قانون‌ها را در بر می‌گیرد. استفاده از تلفن همراه که در حین رانندگی بسیار خطرناک است، بیش از ۲۸۸ هزار فقره بوده که سه درصد از کل تخلفات را شامل شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: همچنین عدم استفاده از کمربند ایمنی نیز بیش از ۶۲۵ هزار فقره بوده که حدود هشت درصد از کل جرایم و نیز عدم استفاده از کلاه ایمنی بیش از ۴۰۴ هزار فقره یعنی حدود پنج درصد از کل تخلفات را شامل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار