معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 10 در طرح استقبال از بهار از اجرای طرح های ضربتی سد معبر را با قوت بیشتر با تلاش اداره ساماندهی در سطح منطقه خبر داد.

ابراهیم صمدیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب و تشریح برنامه های ساماندهی افزود: بازبینی و کنترل واحدهای صنفی فراهم و آلاینده زیست محیطی دارای پرونده آرا بند 20، شناسایی اصناف زباله ساز و صدور اخطاریه ، تشکیل پرونده برای صدور کمیسیون بر روی بند 20، اجرای طرح های ضربتی رفع سد معبر اصناف، همکاری با سازمان آتش نشانی در خصوص صدور اخطاریه برای رعایت موارد ایمنی واحدهای صنفی، همکاری و تعامل با میادین میوه و تره بار موجود در سطح منطقه در خصوص پیگیری رنگ آمیزی، جمع آوری به موقع زباله، از اقداماتی است که در آستانه بهار اجرا می شود.
وی در ادامه با اشاره به ساماندهی کیوسکهای عرضه مطبوعات و گل تصریح کرد: طرح ساماندهی کیوسکهای سطح منطقه با صدور ابلاغیه به 56 کیوسک عرضه مطبوعات و گل در زمینه مبارزه با فروش مواد دخانی، حذف الحاقات ، رفع سد معبر، شستشو و رنگ آمیزی، پرداخت اجاره بها اجرا می شود.
معاون امور شهری و فضای سبز اظهار داشت: جلوگیری از ایجاد و تاسیس اماکنی که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای ساکنان با مخالف اصول بهداشت در منطقه است و همچنین تمام مشاغل و کسبه هایی که ایجاد مزاحمت و سر و صدا، تولید دود، عفونت، تجمع حشرات و یا جانوران کند از وظایف اداره سازماندهی است.
صمدیان عنوان کرد: اکیپ های اجرایی خدمات شهری در طرح ضربتی رفع سد معبر به منظور آسایش شهروندان و سهولت تردد عابران در معابر منطقه با بساط گستران، مغازه داران، چرخی ها، وانت بارها و سد معبر کنندگان برخورد می کنند.
*شهرداری منطقه با بسیج تمامی امکانات به استقبال بهار می رود
بهروز محمد زاده شهردار منطقه 10 گفت: به منظور ایجاد چهره ای مطلوب از سیمای منطقه و جلب رضایت شهروندان و برای ورود به سال جدید با بسیج تمامی امکانات به استقبال بهار می رویم.
وی به اقداماتی که برای منطقه پیش بینی شده اشاره کرد: رفع مشکلات پسماندها، ترمیم آسیب های ناشی از بارندگی، آراستگی و تزئین نما و محیط شهری ، نظافت و پاکیزگی و رسیدگی به فضای سبز شهر؛ بهسازی بوستان ها، نورپردازی مساجد، اجرای نقاشی دیواری، بازسازی مبلمان شهری و غیره در دست اجرا ست.
محمد زاده ادامه داد: پاکسازی معابر و شست و شوی سطوح شهری، جوی ها و جداول، ترمیم جداول میادین و سطح پیاده رو ها، ترمیم آسفالت معابر اصلی؛ تعمیر، اصلاح و تجدید رنگ مبلمان شهری در معابر ، فعال ساختن تمامی آب نماها، واکاری فضای سبز و گل کاری باغچه های سبز(بنفشه، شب بو و لاله) از دیگر مواردی است که توسط ادارات مرتبط در حال پیگیری است.
شهردار منطقه 10 از رفع مشکلات بوستانها سخن گفت و اذعان داشت: طی بازدیدهای میدانی و شناسایی کمبودها و مشکلات بوستان ها عملیات آماده سازی وسایل بازی پارک ها و ست های ورزشی، حمل نواقص سرویس های بهداشتی در پارک ها و معابر، اصلاح تابلوهای ترافیکی و جهت نما و شست و شوی آنها، خط کشی معابر اصلی، شست و شوی باکس ها و سطل های زباله آغاز شد.
*آگاه سازی شهروندان با 50 عنوان کلاس آموزشی در طرح استقبال از بهار
جواد سیفی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 با تشریح برنامه های اداره سلامت گفت: در آستانه فرا رسیدن سال نو در طرح استقبال از بهار به منظور آگاه سازی شهروندان نسبت به حفظ سلامت و ارتقای آگاهی برنامه های مختلفی از جمله کلاس های آموزشی ، اجرای مسابقات برگزار می شود.
وی ادامه داد: برگزاری کلاس های آموزشی در خانه های سلامت، خانه های اسباب بازی، مداری و مراکز فرهنگی با موضوعات رژیم غذایی ویژه نوروز فردی، نقش دید و بازدید در سلامت روانی خانواده، آموزش پاکیزگی محیط در سفرهای نوروزی، نقش آموزش خانواده در ارتقای معاشرت کودک؛ نحوه نگهداری مواد کنسروی در سفرهای نوروزی، مراقبت از بدن در چهار شنبه سوری، آداب و رسوم چهار شنبه سوری، خواص گیاهان بهاری در بهداشت فردی، خانه تکانی ذهن، توزیع بروشور چهار شنبه سوری، آموزش اطفای حریق و ایمنی در منازل، رعایت نکات ایمنی در چهار شنبه سوری، استفاده صحیح از گندزداها، این برنامه هایی است که در همین ماه (اسفند) برگزار می شود.
وی اذعان داشت: علاوه بر برگزاری کلاس های آموزشی ، جشنواره شیرینی و شکلات، جشن استقبال از بهار ویژه اعضای کانون مادر و کودک و جشن عید نوروز ویژه کودکان نیز برگزار می شود.
*ساماندهی پیاده روهای خیابان رودکی (سلسبیل) در طرح استقبال از بهار
سید محمد ناظم رضوی قائم مقام شهردار منطقه 10 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: از تعریض پیاده روهای خیابان رودکی (سلسبیل) خبرداد و گفت: با توجه به بافت فرسوده محور تجاری رودکی، در نظر داریم با مشارکت کسبه محل، نمای شهری این محدوده را ساماندهی کنیم و بر همین اساس، بحث تعریض پیاده روها را در دست انجام داریم تا رونق پیشین مرکز خرید رودکی را احیا کنیم و این کار با هدف زیبا سازی و ساماندهی شهری انجام می شود و در ادامه این طرح 2 خط از سواره رو را به پیاده رو اضافه خواهیم کرد.
قائم مقام شهردار منطقه 10 تصریح کرد: در صورتی که کار مطالعاتی طرح به نتیجه مطلوب برسد، به زودی به مرحله اجرا خواهد رسید و همچنین ساماندهی فضای موجود با کمک بخش خصوصی در این ناحیه شرایطی فراهم می کند که خانواده ها در روزهای تعطیل در این بازار زمان خود را سپری کنند.
وی با اشاره به بافت فرسوده و سیمای ناموزون منطقه خاطر نشان کرد: بافت خیابان های اصلی مانند حجره های ناموزون در کنار هم قرار گرفته است چنین وضعی شبکه ای ناهمگون ایجاد می کند. طرح ساماندهی سردر مغازه ها، یکسان سازی تابلوها و حذف زاویه بصری از روس نماها به صورت آزمایشی در خیابان جیحون تقاطع بهنود تا هاشمی با همکاری سازمان زیبا سازی انجام خواهد شد./ل
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار