معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي گفت: فروش اوراق مشاركتي نيروگاهي كه از ديروز در شعب بانك سپه آغاز شده با استقبال گسترده مردم مواجه شده است.

محمد بهزاد معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: فروش اوراق مشاركت از ديروز به وسيله شعب بانك سپه شروع شده كه با هدف احداث و تكميل طرح هاي نيروگاهي گازي و سيكل تركيبي خطوط انتقال برق و پست هاي فشار قوي منتشر مي شود.

وي افزود: با منابع حاصل از اين اوراق مشاركت 1000 مگاوات نيروگاه جديد تكميل و 1000 مگاوات نيروگاه جديد احداث مي شود.

بهزاد با بيان اينكه اين اوراق مشاركت سرمايه گذاري خوب و پرسودي براي سرمايه گذاران محسوب مي شود، تصريح كرد: اين اوراق 4 ساله معاف از ماليات بي نام و قابل انتقال به غير بوده و توسط خود بانك سپه بازخريد شده كه با سود 20 درصدي منتشر شده است.

وي ادامه داد: نرخ سود بازخريد اوراق قبل از سررسيد و كمتر از يك سال معادل 18 درصد و پس از آن 19.5 درصد و مقاطع پرداخت آن هر سه ماه يكبار است.

بهزاد ميزان اوراق مشاركت در اين دوره را 1200 ميليارد تومان عنوان كرد و گفت: ما مجوز انتشار 2700 ميليارد تومان اوراق مشاركت را تا پايان امسال داريم.

* 30 درصد اوراق مشاركت به فروش رفته اند

با پيگيري هاي انجام شده از سوي خبرنگار ما از سازمان توسعه برق حدود 30 درصد از اوراق مشاركت طي يك روز به فروش رفته است.

همچنين ممبيني معاون برنامه ريزي و بودجه معاونت راهبردي با تاكيد بر برنامه دولت در بودجه سال 91 براي فروش اوراق مشاركت گفت: در بودجه سال آينده اعتبارات لازم براي فروش اوراق مشاركت طرح هاي توسعه اي به ميزان قابل توجهي در همه حوزه ها به ويژه انرژي در نظر گرفته شده است.

گفتني است؛ اين اوراق مشاركت از ديروز 23 بهمن به مدت 5 روز كاري در شعب منتخب بانك سپه به فروش خواهد رفت./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار