سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل گفت: ملت ايران علي‌رغم تهديدهاي مکرر دشمنان و تحريم‌ها هر روز مستحکم‌تر و استوارتر از قبل، در مسيري که انتخاب کرده گام برمي‌دارد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، همزمان با سي و سومين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي و ميلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، ايرانيان و فارسي زبانان مقيم نيويورک، جشن باشکوهي را در مسجد امام علي (ع) اين شهر برگزار کردند.

در اين مراسم محمد خزاعي، سفير و نماينده دائم ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورک در سخناني، پيروزي انقلاب اسلامي، ادامه حرکت بالنده آن در سه دهه گذشته و حضور پرشور مردم در صحنه‌هاي مختلف را نشانه حاکم بودن اراده الهي بر ادامه و پويايي اين انقلاب مردمي دانست.

وي با اشاره به حضور ميليوني مردم شهرهاي مختلف ايران در راهپيمايي امسال، اظهار كرد: تشديد فشارهاي غرب ضد ملت ايران در قالب تحريم‌ها و تهديدها نشانه عجز آنان در جلوگيري از تأثيرات انقلاب اسلامي بر ملت‌هاي منطقه است.

خزاعي گفت: آنچه امروز دنيا در تهران، قاهره، بحرين و ديگر کشورهاي مسلمان مشاهده مي‌کند، ادامه حرکت روشنگرانه‌اي است که امام خميني (ره) در نيم قرن اخير پايه‌ريزي کردند.

وي افزود: دنيا شاهد است که علي‌رغم تهديدهاي مکرر دشمنان زورگو، اين ملت مسلمان هر روز مستحکم‌تر و استوارتر از قبل، در مسيري که خود انتخاب کرده گام برمي‌دارد و اين علتي به غير از اراده و حمايت الهي ندارد.

سفير و نماينده دائم کشورمان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در قالب انقلاب اسلامي و حرکت ملت‌هاي مسلمان رخ داده است، قابل توقف و سانسور نيست و تهديدها و تحريم‌هاي غرب نيز به مثابه جولان مگس در عرصه سيمرغ است.

وي صبر و بردباري را راهکار حتمي تحقق وعده‌هاي الهي خواند و گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبري نيز فرمودند انقلاب اسلامي ايران تجديد حيات اسلام و تبلور اراده خداوند براي تحقق فتح مبين اسلام است و تا پيوستن آن به ظهور حضرت حجت (عج) توقف‌ناپذير خواهد بود.

براساس اين گزارش، در آغاز اين مراسم سرود ملي ايران پخش و حاضران نسبت به مقام شامخ شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، اداي احترام کردند.

پخش تصاويري از راهپيمايي ميليوني مردم شهرهاي مختلف ايران در اين مراسم، بخش ديگري از جشن سي و سه سالگي انقلاب اسلامي در مسجد امام علي(ع) نيويورک بود.

مراسم رسمي سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در سازمان ملل متحد نيز در هتل ميلينيوم شهر نيويورک برگزار شد.

در اين مراسم جمع کثيري از مقامات ارشد سازمان ملل متحد و ارگان‌هاي وابسته، سفرا و ديپلمات‌هاي کشورهاي مختلف جهان، چهره هاي برجسته دانشگاهي و رسانه‌اي آمريکا و مقيم سازمان ملل متحد فرا رسيدن سي و سومين جشن پيروزي انقلاب اسلامي را به سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد تبريک گفتند./پ2

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار