نماینده مجلس گفت: دادن اختیار به مودیان مشمول تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، دادن اختیار به اداره امور مردم در هزینه‌کرد مالیات‌هاست.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره مصوبه هیئت دولت برای دادن اختیار به مودیان مالیاتی مشمول تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم به منظور تعیین محل مالیات پرداختی گفت: اگر کسی که مالیات پرداخت می‌کند بداند که میزان مالیاتی که پرداخت می‌کند صرف چه پروژه‌هایی می‌شود لذا این مسئله طبیعتاً می‌تواند برای پرداخت‌کننده انگیزه بیشتری برای پرداخت مالیات فراهم کند.

وی ادامه داد: این مصوبه درواقع دادن اختیار به مردم برای تعیین نحوه هزینه‌کرد درآمد‌های مالیاتی است و یک نوع مشوق واقعی برای مردم محسوب می‌شود.

حاجی‌دلیگانی گفت: در سالیان گذشته یکی از انتقادات جدی به سیستم مالیاتی مبهم بودن این ساختار بوده است و مالیات‌دهندگان همیشه به ابهام در نحوه هزینه‌کرد مالیات‌ها اعتراض داشته‌اند و این مسئله منجر به فرار‌های مالیاتی گسترده در بین مودیان نیز شده است.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس بیان کرد: با مصوبه جدید هیئت دولت برای دادن اختیار به مودیان مالیاتی مشمول تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، مودیان می‌توانند کاملاً درک کنند که پرداخت مالیات تا چه حد می‌تواند در تامین هزینه‌های ساخت و توسعه فضا‌های عمومی نقش بسزایی داشته باشد و نتیجه عینی پرداخت مالیات‌ها را شاهد خواهند بود.

وی افزود: وقتی برای مردم روشن‌گری شود که پرداخت مالیات‌ها چطور و چگونه هزینه می‌شود قطعا با ذهنیتی باز اقدام به پرداخت مالیات خواهند کرد، زیرا به این وسیله به مسئولیت اجتماعی خود نیز عمل کرده‌اند. 

حاجی‌دلیگانی گفت: دادن اختیار به مودیان مالیاتی مشمول تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم برای تعیین هزینه‌کرد مالیات درواقع دادن نوعی اختیار به مردم به اداره امور هزینه‌کرد مالیات‌ها محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار