کارشناس بین‌الملل گفت: به نظر می‌رسد اسرائیل تصمیم نهایی خودش را بر آن قرار داده که تا آنجایی که می‌تواند بکشد و تخریب کند.

جواد منصوری کارشناس بین‌الملل در ارتباط با جنایات جدید صهیونیست‌ها در خان یونس اظهار کرد: سازمان‌های بین‌المللی بعد از هر جنایت صهیونیست‌ها سکوت می‌کنند و چیزی نمی‌گویند.

وی با بیان اینکه آمریکا هم درگیر انتخابات است و بررسی این جنایات اصلا در اولویتش نیست، افزود: اروپا هم که قدرت تصمیم گیری ندارد.

منصوری ادامه داد: صهیونیست‌ها از روز اول با بهانه کشتن رهبران حماس جنایات مختلفی را انجام دادند و حالا می‌گویند می‌خواهیم اسرا را آزاد کنیم.

کارشناس بین‌الملل گفت: به نظر می‌رسد اسرائیل تصمیم نهایی خودش را بر آن قرار داده که تا آنجایی که می‌تواند بکشد و تخریب کند و اگر قرار بر از بین رفتن خودشان هم است جوری نابودی و تخریب به بار آوردند که امکان زیست در این منطقه وجود نداشته باشد و یا کل منطقه را وارد یک جنگ بزرگ کند.

منصوری یادآور شد: این از شگرد‌های اسرائیل است که جنگ را به کل منطقه بکشد و از این طریق موجودیت خود را تثبیت کند. ظاهرا آنها دنبال همین سیاست هستند و این جنایات برای تسریع برای ورود به جنگ منطقه‌ای است؛ به عبارتی نقطه جوش منطقه را بالا ببرند تا از این طریق به موجودیت اسرائیل کمک شود.

دیپلمات پیشین کشورمان گفت: فرانسوی‌ها اعتراف کردند که یکی از آثار جنگ نابرابر غزه آن است که آبروی کل فرهنگ و فلسفه غرب به طور کلی از بین رفت و به عبارت دیگر باعث شکست بزرگ برای نظام مادی و سرمایه داری غرب شد. این موضوع شاید کمی نامرئی باشد و همه مردم دنیا متوجه آن نشوند، اما جالب است که فرانسوی‌ها این موضوع را مطرح می‌کنند.

وی درباره جلوگیری نتانیاهو از آتش بس گفت: نکته مهم قضیه آن است که آمریکا در مقابل اسرائیل به معنی واقعی کلمه تصمیم گیرنده نیست. در واقع سازمان هدایت کننده صهیونیست‌ها در جهان تعیین کننده اقدامات دولت نتانیاهو است و از این نظر نتانیاهو به آن سازمان متکی است؛ آن سازمان به دنبال ادامه جنگ است چرا که فکر می‌کند ماهیت وجودی صهیونیست‌ها در منطقه به نتیجه این جنگ بستگی دارد.

برچسب ها: نوار غزه ، خان یونس ، حماس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار