ششمین کنفرانس بین المللی تجارت الکترونیک برگزار می شود

ششمین کنفرانس بین المللی تجارت الکترونیک 20 و 21 اردیبهشت ماه سال 91 در سالن همایش های بین المللی پیام مخابرات شیراز برگزار می گردد.

دکتر علی صنایعی، دبیر کل ششمین کنفرانس بین المللی تجارت الکترونیک با بیان اینکه این کنفرانس با رویکرد بر بیمه و بانکداری اسلامی و بانکداری و بورس الکترونیکی برگزار می شود به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته در جلسه مشترک با پروفسور جعفر مهرداد، رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، این دوره از کنفرانس با همکاری این پایگاه و نمایندگی از کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد.
وی افزود: دبیر خانه از آذرماه شروع به ارائه فراخوان و جذب مقالات کرده است و پیش بینی می شود حدود 600 مقاله دریافت کنیم که امیدواریم شاهد یک رویداد جدید بین المللی در حوزه تجارت الکترونیک با بررسی شرایط روز با حضور کشورهای اسلامی در این کنفرانس باشیم و علاوه برآن چالش های موجود در مسیر تجارت الکترونیک در ایران را ارزیابی کرده و ضمن انتقال تجربیات، زمینه علمی لازم را برای افزایش توانمندی های ایران در منطقه و تبدیل شدن کشور به عنوان قطب تجارت الکترونیک منطقه و کشورهای اسلامی فراهم آوریم.

* ایران نسبت به گذشته رشد خوبی درحوزه تجارت الکترونیکی داشته است

در ادامه دکتر علی صنایعی با اشاره به اینکه کاربری اینترنت در ایران باید دائمی و هوشیار باشد اذعان داشت: توجه به تولید محتوای بومی، بازی های رایانه ای و نرم افزار های استاندارد در مقابله با جنگ نرم و حضور قوی ایران در میان کشورهای جهان امری ضروری است.
وی افزود: ایران نسبت به گذشته رشد خوبی در حوزه تجارت الکترونیکی داشته اما برای رسیدن به اهداف افق 1404 هنوز فاصله داریم.
رئیس دانشگاه مجازی اصفهان بیان داشت: ارتباط ما اکنون با حدود 20 دانشگاه داخلی و خارجی برای حضور علمی در ششمین کنفرانس بین المللی تجارت الکترونیک برقرار است و پیش بینی می شود از 5 وزارتخانه مرتبط با مبحث کنفرانس و مسئولان عالی رتبه در‌آن شرکت کنند.
وی خاطر نشان ساخت: براساس تفاهم نامه منعقد با مرکز ISC در خصوص انتشار مقالات با نمایه IEEE و ISC توسعه این کنفرانس با همکاری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در سطح منطقه و کشورهای اسلامی صورت می پذیرد./ح


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار