چرا همان صلاحیت اجرای ساختمان که به مهندسان عمران داده میشود به کارشناسان معماری هم داده میشود ؟؟؟ مگر شرح وظایف و مسیولیت های مهندسان عمران و کارشناسان معماری فرق ندارد ؟؟ باید صلاحیت مجری معماری از صلاحیت مجری سازه یا عمران تفکیک شود
شرکت های مجری حقوقی باید سرپرست کارگاه را بیمه کنند ، سامانه بانک اطلاعات شغلی و حرفه ای مهندسان و شرکت ها ایجاد شود ، تعداد کار ، اعضای شرکت ... مشخص شود .
سلام
چنانچه همه همکاران میدانند در زمان گذشته که تنها یک نفر ناظر مسئول همه چیز بود و شهرداری فقط وی را به رسمیت میشناخت احراز هویت وی توسط امضای برگ تعهد نظارت در دفترخانه انجام میشد و تا کنون نیز این روش ادامه دارد ولی نکته این است که در حال حاضر مسئولیتها بین طراح و مجری و ناظر حقیقی برای اشخاص حقیقی و همچنین بین شرکت حقوقی و شخصی که نقشه را امضا میکند در شرکت حقوقی تقسیم شده است. با توجه به این مطلب به نظر میرسد جهت جلوگیری از امضا فروشی و صوری کاری سازمان نظام مهندسی بایستی تمام مهندسینی را که در یک پروژه مسئول میباشند از طریق احراز هویت حضوری مثلا توسط ثبت اثر انگشت برای هر پروژه ای که در آن مسئولیتی دارند کنترل کند. این روش نه تنها به حذف مهندسان صوری و حذف روش در اختیار گذاشتن مهر مهندسان به دست افراد و شرکتهای غیر مسئول منجر میشود بلکه اصولا از مهمترین وظایف ذاتی نظام مهندسی میباشد که به آن تاکنون توجه نشده.
با تشکر از بذل توجه همکاران
عصر بدون تخفیف دریافتی طراحان ، آزمایشگاه ها و مجریان
کم نیستند دفاتر طراحی یا شرکت های طراحی یا شرکت مجری یا آزمایشگاه ژئوتکنیک که نالان از وضعیت تخفیف ها هستند. هیچ نظارتی هم بر میزان دریافتی این خدمات مهندسی نیست. بدترین جای موضوع این است که بیخبریم که سازمان استان از بخش طراحی یا آزمایشگاه چقدر درآمد دارد و کافیست به گزارش حسابرس در مجمع بیشتر توجه شود. شاید روسای سازمان هم بیخبر باشند که این پولها دریافت می شود یا خیر!
کاری که برای ساماندهی این موضوع میتوان انجام داد الکترونیکی کردن دریافت دستمزد طراحان ، مجریان و آزمایشگاه است. وقتی این دریافت ها الکترونیکی شود هم مشخص است سهم ۵ درصد سازمان چقدر است هم امکان تخفیف خواهی و چانه زنی به صفر میرسد. طراحان اصطلاحا خواستار فیشی شدن هستند که راه حل زیر ساده تر از پرداخت فیش و اپلود عکس آن در سایت سازمان است.
کافیست برای هر دفتر طراحی یا شرکت طراحی یا شرکت مجری یا آزمایشگاه یک درگاه الکترونیکی از طریق سایت
idpay.ir/
ایجاد کنیم بعد این درگاه در سایت سازمان قرار گیرد سپس صاحبکار ساختمانی که قصد اخذ خدمات مهندسی دارد در کارتابلی که برایشان تعریف شده میرود و سامانه خودبخود براساس متراژ یا تعداد گمانه دستمزد کلی را محاسبه کرده و خواستار واریز می شود. مبلغ واریزی از طریق این درگاه الکترونیکی برای طراح یا مجری یا آزمایشگاه خواهد رفت.
حال که حساب کتاب الکترونیکی شد سازمان استان میداند سهم خودش از این طراحی یا آزمایشگاه چقدر است(در مجری که سهمی ندارد) و آن را از طراح یا آزمایشگاه اخذ می کند.
ذکر شد که خواه ناخواه بابت رعایت تبصره ۲ ماده ۲ قانون مبارزه با پولشویی باید سمت تراکنش و قراردادهای الکترونیکی برویم.
برخی اعضای هیات مدیره نظام مهندسی به دلالی و کارچاق کنی روی آوردند و در قبال معرفی کار به مجریان حقیقی و حقوقی ، پورسانت دریافت میکنند . چون انتخاب مجری به اختیار مالک است و متاسفانه توزیع کار بین مجریان بر اساس ارجاع نوبتی انجام نمیشود
بحران " مشروعیت " در سازمانهای نظام مهندسی ساختمان
در سازمانها و نهادهائی که نحوه اداره آنها بر مبنای انتخاب مدیریت های کوتاه مدت چند ساله ( مثل هیات مدیره ، هیات امنا و ....) توسط اعضای آن سازمانها یا نهادها قرار دارد ، عموما مشروعیت تصمیمات متخذه در آنها بستگی بسیار زیاد به میزان مشارکت اعضای آن سازمانها یا نهادها در جریان امور دارد. هر چقدر میزان مشارکت اعضا در انتخابات هیات مدیره ها و یا مجامع عمومی سازمانها کمتر باشد ، به شدت از میزان مشروعیت تصمیمات هیات مدیره ها کاسته میشود زیرا که جمع بسیار کوچکی به نمایندگی از جامعه بسیار بزرگی تصمیماتی میگیرند که قطعا نمی تواند در جهت مصالح عمومی آن جامعه باشد.
سازمانهای نظام مهندسی ساختمان از جمله سازمانهائی هستند که اداره آنها بر مبنای انتخاب هیات مدیره ها در مقاطع سه ساله صورت میگیرد. متاسفانه در قانون و آئین نامه مربوطه ، برگزاری انتخابات با هر میزان از مشارکت اعضا پذیرفته شده که به واقع یکی از نقاط ضعف جدی قانون و آئین نامه مربوطه است. در چند دوره اخیر به دلیل نارضایتی و دلزدگی اعضا از جریان امور در سازمانهای نظام مهندسی ساختمان ، متاسفانه میزان مشارکت اعضا در امور بسیار مهمی همچون انتخابات هیات مدیره و جلسات مجامع عمومی کاهش بسیار چشمگیری یافته به طوریکه میزان مشارکت اعضا در انتخابات هیات مدیره به کمتر از ده درصد و حضور در جلسات مهم مجامع عمومی به کمتر از یک درصد!! اعضا کاهش یافته است.
در چنین وضعیت نامناسبی ، جمع انگشت شماری از اعضای سازمان با سوء استفاده از فرصت ، با تشکیل ائتلاف های یکشبه و خلق الساعه ، که معمولا دوسه نفر از آنها تعزیه گردان ها اصلی و مابقی سیاهی لشکر هستند ، با روش های بعضا ناسالم و غیرمتعارف ، عده ای از اعضای سازمان را با انواع تمهیدات به پای صندوق رای می کشانند و نهایتا هم با اخذ کمتر از ده درصد آرای اعضای سازمان بر مصدر امور قرار گرفته و در خلاء نظارت جدی دستگاههای ذیربط ( وزارت راه و شهرسازی ، شورای مرکزی سازمان ، بازرسان "وام دار" سازمان ! و ..) سازمان را به مثابه یک شرکت خصوصی در جهت امیال فردی و جناحی مدیریت میکنند. از آن بدتر اینکه عموما در هیات مدیره ها جناح اقلیت و اکثریت وجود دارد که اکثر تصمیمات بدون موافقت جناح اقلیت اتخاذ میشود و تازه تعداد قابل توجهی از جناح اکثریت هم در قالب سیاهی لشکر ! فقط به هر تصمیمی که به آنها دیکته شود رای میدهند چون فاقد استقلال فکری بوده و فقط آمده اند که حامی تعزیه گردانها باشند!!
بنابراین در چنین وضعیتی باید تصمیماتی که اتخاذ میشود ( در امور بسیار مهمی همچون فروش اموال سازمان و .....) را حاصل خواست و اراده فقط چند نفر دانست که از پشتوانه ای به مراتب کمتر از یک درصد اعضای سازمان برخوردار بوده و لذا بدیهی است که هیچ مشروعیتی نمی توان بر تصمیمات آنها متصور بود.
ادامه چنین روندی قطعا در دراز مدت به نفع جامعه بزرگ مهندسی کشور نخواهد بود و دیری نخواهد پائید که سازمانهای نظام مهندسی با بحران های بزرگی مواجه گردند.
دو راه برای رفع این مشکل اساسی وجود دارد ، یکی حضور و مشارکت گسترده اعضا در امور سازمانها و دیگری اصلاح قانون و آئین نامه در جهت تعیین حداقل میزان مشارکت اعضا در انتخابات هیات مدیره هاست.
لازم به ذکر است که بعضا افراد صالح و شایسته ای نیز در هیات مدیره ها حضور دارند که با دلسوزی ، رسیدگی به امور اعضای سازمان را فارغ از علایق فردی و جناحی تعقیب میکنند ولی متاسفانه تلاش های آنها نیز در زد و بندهای جناح اکثریت بدون نتیجه و بلااثر میماند. درود بر آنها.
به همین علت اعضای شرکت های مجری حقوقی و شرکت های آزمایشگاهی نظام مهندسی باید موظف شوند از طریق شرکتشان لیست بیمه برای خودشان رد کنند تا در ارگان دولتی یا خصوصی شاغل نباشند
شخصی را میشناسم که کارمند بنیادمسکن انقلاب اسلامی است ولی عضو هیات مدیره شرکت خدمات آزمایشگاهی خاک و بتن نظام مهندسی است . این تعارض منافع است ، منشا رانت و فساد
اعضای هیات مدیره و مدیر عامل و سهامداران شرکت های مجری حقوقی و شرکت های خدمات آزمایشگاهی خاک و بتن نظام مهندسی توسط خود شرکت بیمه شوند - ارسال لیست بیمه توسط شرکت
الان یک کارگر کارخانه پفک سازی هنگام ورود و خروج به کارخانه باید کارت ساعت بزند ولی مهندس مجری و ناظر و صاحب آزمایشگاه نظام مهندسی هیچ گونه ثبت ساعت ورود و خروج انجام نمیدهند و حضور و یا عدم حضور خود را سرساختمان به نظام مهندسی اطلاع نمی دهند پس دستگاه GPS برای چیست ؟؟؟
نظارت های صوری و مجری صوری و خرید و فروش پروانه مهندسان باید متوقف شود = سیستم حضور و غیاب انلاین مهندسان و کارکنان در شرکت های آزمایشگاه های خاک و بتن نظام مهندسی راه اندازی شود
مبانی تعیین تعرفه ها اصلاح بشه
نحوه صدور پروانه و از آن مهم تر روند فعلی ارتقا پایه مورد بازنگری اساسی قرار بگیره
بکارگیری سازنده صاحب صلاحیت در تمامی ساخت و سازها
مبانی تعیین تعرفه ها اصلاح بشه
نحوه صدور پروانه و از آن مهم تر روند فعلی ارتقا پایه مورد بازنگری اساسی قرار بگیره
بکارگیری سازنده صاحب صلاحیت در تمامی ساخت و سازها
وقتی به چارت سازمانی آبفا استان یزد در سایت رسمی این شرکت به لینک
نگاهی می اندازیم متوجه حضور آقای عباسعلی فریمانی به عنوان معاون مهندسی و توسعه این شرکت می شویم(پیوست).
مشابه وضعیتی که در مطلب
برای اعضا هییت مدیره داریم طبق ماده۸۲ مکرر آیین نامه اجرایی برای اعضای شورای انتظامی(و بازرسان) هم داریم(پیوست).
لذا آقای فریمانی نمی توانند بعد خاتمه دوره حکم ماقبل ابلاغ اصلاحیه آیین نامه اجرایی سال۹۴ عضو شورای انتظامی یزد یا عضویت شورای انتظامی هم عرض شوند(عکس ۱۴ دستگاه تعارض منافع شیوه نامه انتخاباتی هییت مدیره پیوست).
اخبار ضد و نقیضی هست که توسط آقای خرم رییس سازمان مجددا برای ایشان حکم شورای انتظامی یزد صادر شده که طبعا چنین حکمی فاقد وجاهت قانونی است.
البته در صلاحیت این قلم نیست که ایشان را متخلف بنامد و صلاحیت این لفظ با شورای انتظامی است.
همچنین اگر ایشان حقوقی بابت حکم جدید اخذ نموده باشند طبق ماده ۱ قانون مسئولیت مدنی بایستی به خزانه بازگردانند.
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ۴ رکن دارد : مجمع ، هییت مدیره ، بازرس ، شورای انتظامی.
بالاترین رکن سازمان هم مجمع است که از قضا در آیین نامه اداری ، استخدامی و تشکیلاتی در راس ساختار سازمانی مجمع قرار گرفته است.
متاسفانه از کرمان خبرهایی میرسد که در طول دوره هییت مدیره فعلی فقط یک مجمع آن هم بابت انتخاب بازرسان برگزار شده در حالیکه کرونا یکسال است که جلوی برگزاری مجامع را گرفته است.
اینکه هییت مدیره سازمان استان کرمان چرا مجمع با حضور مهندسان جهت بررسی بودجه برگزار نکرده یک سوال است و اینکه بدون مصوبات مجمع چگونه هزینه می کنند یک سوال.
اداره کل راه و شهرسازی کرمان هم در برابر چنین وضعیتی باید خود را پاسخگو بداند که در دوره یک هییت مدیره چنین وضعیتی بابت مجامع رخ داده است.
قرار نیست شاخ غول را بشکنید فقط کافیه با استعلام از سامانه بیمه شدگان تامین اجتماعی . سوابق کاری و شغلی مهندسان را استخراج کنید و مهندسان شاغل در بخش دولتی و خصوصی و پیمانکاران رتبه بندی شده توسط سازمان برنامه و بودجه ,تفکیک شوند
متاسفانه برخی مهندسان مجری به این شغل به دیده شغل دوم می نگرند پس سر ساختمان حاضر نشده و امضافروشی میکنند و از انجا که همه ارکان ها و شرکت ها و نهاد ها نسبت به کنترل حضور و غیاب کارکنانشان سر کار مصر هستند لذا سازمان نظام مهندسی هم باید از حضور یا عدم حضور مهندسان ناظر و مجری سرساختمان اگاه شود .
قیمت اسنپ هم تو اردبیل از ۳۵۰۰تومان شروع میشه تا ۸۰۰۰ هزار تومان
تو اردبیل وضعیت درامد مهندسا افتضاحه..البته یه سری هستن که هم درامد دولتی دارن و هم نقشه امضا میکنن با تخفیفات ویژه ، اونا وضعشون بد نیست
واقعا یه کارمند نقشه امضا میکنه چطوری میره سر ساختمون تو اردبیل اصلا این واقعا قابل درک هست به نظر همکاران
پیشنهاد اصلاح ماده ۵ قانون بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی به نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی، توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی
چند مورد بسیار مهم که در صورت پیگیری و اجرای کامل آن هم اشتغال زایی فراوانی برای مهندسان میشود و هم کیفیت ساخت و ساز و عمر ساختمانها بالاتر می رود
یکی از موارد مهم حضور سرپرستان کارگاه در پروژه های ساختمانی است
یکی دیگر حضور مسول ایمنی مطابق قوانین اداره کار و ماده ۱۲ مقررات ملی
یکی دیگر از معماری موارد اجرایی شدند مبحث ۲۲ و استفاده از افراد دارای صلاحیت در تعمیر و نگهداری ساختمانها
تمامی این موارد نیاز به پیگیری دارد البته افرادی که فقط دنبال منافع خود هستند هیچ گاه به فکر این چند مورد مهم نیستند و همیشه دنبال به دست آوردن نان بدون زحمت و مفتی می باشند
به کجا داریم میرسیم که باید بریم تو دیوار آگهی خدمات مهندسی بدیم.!!!!
فردا هم نوبت مهندسین مجری
چنانچه همه همکاران میدانند در زمان گذشته که تنها یک نفر ناظر مسئول همه چیز بود و شهرداری فقط وی را به رسمیت میشناخت احراز هویت وی توسط امضای برگ تعهد نظارت در دفترخانه انجام میشد و تا کنون نیز این روش ادامه دارد ولی نکته این است که در حال حاضر مسئولیتها بین طراح و مجری و ناظر حقیقی برای اشخاص حقیقی و همچنین بین شرکت حقوقی و شخصی که نقشه را امضا میکند در شرکت حقوقی تقسیم شده است. با توجه به این مطلب به نظر میرسد جهت جلوگیری از امضا فروشی و صوری کاری سازمان نظام مهندسی بایستی تمام مهندسینی را که در یک پروژه مسئول میباشند از طریق احراز هویت حضوری مثلا توسط ثبت اثر انگشت برای هر پروژه ای که در آن مسئولیتی دارند کنترل کند. این روش نه تنها به حذف مهندسان صوری و حذف روش در اختیار گذاشتن مهر مهندسان به دست افراد و شرکتهای غیر مسئول منجر میشود بلکه اصولا از مهمترین وظایف ذاتی نظام مهندسی میباشد که به آن تاکنون توجه نشده.
با تشکر از بذل توجه همکاران
کم نیستند دفاتر طراحی یا شرکت های طراحی یا شرکت مجری یا آزمایشگاه ژئوتکنیک که نالان از وضعیت تخفیف ها هستند. هیچ نظارتی هم بر میزان دریافتی این خدمات مهندسی نیست. بدترین جای موضوع این است که بیخبریم که سازمان استان از بخش طراحی یا آزمایشگاه چقدر درآمد دارد و کافیست به گزارش حسابرس در مجمع بیشتر توجه شود. شاید روسای سازمان هم بیخبر باشند که این پولها دریافت می شود یا خیر!
کاری که برای ساماندهی این موضوع میتوان انجام داد الکترونیکی کردن دریافت دستمزد طراحان ، مجریان و آزمایشگاه است. وقتی این دریافت ها الکترونیکی شود هم مشخص است سهم ۵ درصد سازمان چقدر است هم امکان تخفیف خواهی و چانه زنی به صفر میرسد. طراحان اصطلاحا خواستار فیشی شدن هستند که راه حل زیر ساده تر از پرداخت فیش و اپلود عکس آن در سایت سازمان است.
کافیست برای هر دفتر طراحی یا شرکت طراحی یا شرکت مجری یا آزمایشگاه یک درگاه الکترونیکی از طریق سایت
idpay.ir/
ایجاد کنیم بعد این درگاه در سایت سازمان قرار گیرد سپس صاحبکار ساختمانی که قصد اخذ خدمات مهندسی دارد در کارتابلی که برایشان تعریف شده میرود و سامانه خودبخود براساس متراژ یا تعداد گمانه دستمزد کلی را محاسبه کرده و خواستار واریز می شود. مبلغ واریزی از طریق این درگاه الکترونیکی برای طراح یا مجری یا آزمایشگاه خواهد رفت.
حال که حساب کتاب الکترونیکی شد سازمان استان میداند سهم خودش از این طراحی یا آزمایشگاه چقدر است(در مجری که سهمی ندارد) و آن را از طراح یا آزمایشگاه اخذ می کند.
ذکر شد که خواه ناخواه بابت رعایت تبصره ۲ ماده ۲ قانون مبارزه با پولشویی باید سمت تراکنش و قراردادهای الکترونیکی برویم.
به امید عصر شفافیت و بدون تخفیف
در سازمانها و نهادهائی که نحوه اداره آنها بر مبنای انتخاب مدیریت های کوتاه مدت چند ساله ( مثل هیات مدیره ، هیات امنا و ....) توسط اعضای آن سازمانها یا نهادها قرار دارد ، عموما مشروعیت تصمیمات متخذه در آنها بستگی بسیار زیاد به میزان مشارکت اعضای آن سازمانها یا نهادها در جریان امور دارد. هر چقدر میزان مشارکت اعضا در انتخابات هیات مدیره ها و یا مجامع عمومی سازمانها کمتر باشد ، به شدت از میزان مشروعیت تصمیمات هیات مدیره ها کاسته میشود زیرا که جمع بسیار کوچکی به نمایندگی از جامعه بسیار بزرگی تصمیماتی میگیرند که قطعا نمی تواند در جهت مصالح عمومی آن جامعه باشد.
سازمانهای نظام مهندسی ساختمان از جمله سازمانهائی هستند که اداره آنها بر مبنای انتخاب هیات مدیره ها در مقاطع سه ساله صورت میگیرد. متاسفانه در قانون و آئین نامه مربوطه ، برگزاری انتخابات با هر میزان از مشارکت اعضا پذیرفته شده که به واقع یکی از نقاط ضعف جدی قانون و آئین نامه مربوطه است. در چند دوره اخیر به دلیل نارضایتی و دلزدگی اعضا از جریان امور در سازمانهای نظام مهندسی ساختمان ، متاسفانه میزان مشارکت اعضا در امور بسیار مهمی همچون انتخابات هیات مدیره و جلسات مجامع عمومی کاهش بسیار چشمگیری یافته به طوریکه میزان مشارکت اعضا در انتخابات هیات مدیره به کمتر از ده درصد و حضور در جلسات مهم مجامع عمومی به کمتر از یک درصد!! اعضا کاهش یافته است.
در چنین وضعیت نامناسبی ، جمع انگشت شماری از اعضای سازمان با سوء استفاده از فرصت ، با تشکیل ائتلاف های یکشبه و خلق الساعه ، که معمولا دوسه نفر از آنها تعزیه گردان ها اصلی و مابقی سیاهی لشکر هستند ، با روش های بعضا ناسالم و غیرمتعارف ، عده ای از اعضای سازمان را با انواع تمهیدات به پای صندوق رای می کشانند و نهایتا هم با اخذ کمتر از ده درصد آرای اعضای سازمان بر مصدر امور قرار گرفته و در خلاء نظارت جدی دستگاههای ذیربط ( وزارت راه و شهرسازی ، شورای مرکزی سازمان ، بازرسان "وام دار" سازمان ! و ..) سازمان را به مثابه یک شرکت خصوصی در جهت امیال فردی و جناحی مدیریت میکنند. از آن بدتر اینکه عموما در هیات مدیره ها جناح اقلیت و اکثریت وجود دارد که اکثر تصمیمات بدون موافقت جناح اقلیت اتخاذ میشود و تازه تعداد قابل توجهی از جناح اکثریت هم در قالب سیاهی لشکر ! فقط به هر تصمیمی که به آنها دیکته شود رای میدهند چون فاقد استقلال فکری بوده و فقط آمده اند که حامی تعزیه گردانها باشند!!
بنابراین در چنین وضعیتی باید تصمیماتی که اتخاذ میشود ( در امور بسیار مهمی همچون فروش اموال سازمان و .....) را حاصل خواست و اراده فقط چند نفر دانست که از پشتوانه ای به مراتب کمتر از یک درصد اعضای سازمان برخوردار بوده و لذا بدیهی است که هیچ مشروعیتی نمی توان بر تصمیمات آنها متصور بود.
ادامه چنین روندی قطعا در دراز مدت به نفع جامعه بزرگ مهندسی کشور نخواهد بود و دیری نخواهد پائید که سازمانهای نظام مهندسی با بحران های بزرگی مواجه گردند.
دو راه برای رفع این مشکل اساسی وجود دارد ، یکی حضور و مشارکت گسترده اعضا در امور سازمانها و دیگری اصلاح قانون و آئین نامه در جهت تعیین حداقل میزان مشارکت اعضا در انتخابات هیات مدیره هاست.
لازم به ذکر است که بعضا افراد صالح و شایسته ای نیز در هیات مدیره ها حضور دارند که با دلسوزی ، رسیدگی به امور اعضای سازمان را فارغ از علایق فردی و جناحی تعقیب میکنند ولی متاسفانه تلاش های آنها نیز در زد و بندهای جناح اکثریت بدون نتیجه و بلااثر میماند. درود بر آنها.
چون کسی که واقعا کارش مجری باشه همه هزینه هارو لحاظ میکنه بعد قیمت میده
نحوه صدور پروانه و از آن مهم تر روند فعلی ارتقا پایه مورد بازنگری اساسی قرار بگیره
بکارگیری سازنده صاحب صلاحیت در تمامی ساخت و سازها
نحوه صدور پروانه و از آن مهم تر روند فعلی ارتقا پایه مورد بازنگری اساسی قرار بگیره
بکارگیری سازنده صاحب صلاحیت در تمامی ساخت و سازها
وقتی اینطور مساید عملی بشه دیگه افراد سودجو نمیتونن با قیمت پایین ، خدمات کم، فعالیت کنن
وقتی به چارت سازمانی آبفا استان یزد در سایت رسمی این شرکت به لینک
نگاهی می اندازیم متوجه حضور آقای عباسعلی فریمانی به عنوان معاون مهندسی و توسعه این شرکت می شویم(پیوست).
مشابه وضعیتی که در مطلب
برای اعضا هییت مدیره داریم طبق ماده۸۲ مکرر آیین نامه اجرایی برای اعضای شورای انتظامی(و بازرسان) هم داریم(پیوست).
لذا آقای فریمانی نمی توانند بعد خاتمه دوره حکم ماقبل ابلاغ اصلاحیه آیین نامه اجرایی سال۹۴ عضو شورای انتظامی یزد یا عضویت شورای انتظامی هم عرض شوند(عکس ۱۴ دستگاه تعارض منافع شیوه نامه انتخاباتی هییت مدیره پیوست).
اخبار ضد و نقیضی هست که توسط آقای خرم رییس سازمان مجددا برای ایشان حکم شورای انتظامی یزد صادر شده که طبعا چنین حکمی فاقد وجاهت قانونی است.
البته در صلاحیت این قلم نیست که ایشان را متخلف بنامد و صلاحیت این لفظ با شورای انتظامی است.
همچنین اگر ایشان حقوقی بابت حکم جدید اخذ نموده باشند طبق ماده ۱ قانون مسئولیت مدنی بایستی به خزانه بازگردانند.
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ۴ رکن دارد : مجمع ، هییت مدیره ، بازرس ، شورای انتظامی.
بالاترین رکن سازمان هم مجمع است که از قضا در آیین نامه اداری ، استخدامی و تشکیلاتی در راس ساختار سازمانی مجمع قرار گرفته است.
متاسفانه از کرمان خبرهایی میرسد که در طول دوره هییت مدیره فعلی فقط یک مجمع آن هم بابت انتخاب بازرسان برگزار شده در حالیکه کرونا یکسال است که جلوی برگزاری مجامع را گرفته است.
اینکه هییت مدیره سازمان استان کرمان چرا مجمع با حضور مهندسان جهت بررسی بودجه برگزار نکرده یک سوال است و اینکه بدون مصوبات مجمع چگونه هزینه می کنند یک سوال.
اداره کل راه و شهرسازی کرمان هم در برابر چنین وضعیتی باید خود را پاسخگو بداند که در دوره یک هییت مدیره چنین وضعیتی بابت مجامع رخ داده است.
تو اردبیل وضعیت درامد مهندسا افتضاحه..البته یه سری هستن که هم درامد دولتی دارن و هم نقشه امضا میکنن با تخفیفات ویژه ، اونا وضعشون بد نیست
واقعا یه کارمند نقشه امضا میکنه چطوری میره سر ساختمون تو اردبیل اصلا این واقعا قابل درک هست به نظر همکاران
اگر هم کسی بر خلاف این عمل کند به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی معرفی شده و محکومیت نوش جان می کند.
یکی از موارد مهم حضور سرپرستان کارگاه در پروژه های ساختمانی است
یکی دیگر حضور مسول ایمنی مطابق قوانین اداره کار و ماده ۱۲ مقررات ملی
یکی دیگر از معماری موارد اجرایی شدند مبحث ۲۲ و استفاده از افراد دارای صلاحیت در تعمیر و نگهداری ساختمانها
تمامی این موارد نیاز به پیگیری دارد البته افرادی که فقط دنبال منافع خود هستند هیچ گاه به فکر این چند مورد مهم نیستند و همیشه دنبال به دست آوردن نان بدون زحمت و مفتی می باشند