نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۴۷۱
در انتظار بررسی: ۴۴
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
رضا
۱۱:۱۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۵
سلام
کالایی را با به نرخ دلار خریدیم و با ریال روز پولش را پرداخت کردیم
در صورت فسخ قرداد. پول ما باید به ریال همان روز داده بشه یا دلار امروز
فروشنده ادعا میکنم. معامله را به ریال بسته شده و به ریال عودت میدهد به قیمت همان روز نه امروز
کار ایشون قانونی هست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
آتنا
۰۲:۱۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۵
با سلام شخصی به عنوان هدیه و با میل خود مبلغی را به حساب بنده واریز کرده. و اکنون به بنده میگوید که آن پول را برگردانم در غیر این صورت به جرم اخاذی از بتده شکایت میکند. آیا این حق را دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس_س
۲۱:۰۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
با سلام و خسته نباشید سن قانونی دارم و با توجه به مشکلاتی که با پدر و مادر دارم میخواهم جدا از انها زندگی کنم درکنار مادر بزرگم که سرکار رفته و پس انداز کنم و دنبال رشته ی مورد علاقه ام برم که در همه موارد خانواده مخالف و میگویند فقط در خانه زندانی باش.ایا حق این را دارم که این مسیله را بیان کنم و ایا شرایطی وجود دارد که پدر مانع شود یا حق ممانعت ندارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۳:۱۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
باسلام و احترام
بنده یک قرارداد پیمانکاری تعمیرات خانه با یک پیمانکار بسته ام ولی متاسفانه تاریخ پایان قرارداد در آن درج نکرده ام. باتوجه به اینکه روند تعمیرات 5 ماه طول کشیده که بیشتر از عرف است و ایشان زبانی 2 تا 3 ماه را به من گفته بود و از طرفی تعهدات خود را کامل انجام نداده است و کار را در حال حاضر بصورت نیمه تعطیل گذاشته است. من چکار می توانم انجام دهم.

باتشکر و سپاس فراوان
Iran (Islamic Republic of)
nazanin
۱۲:۴۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
سلام خسته نباشيد ميشه خواهش كنم به سوال منم جواب بديد
پدرم حدود چهار سال پيش زني رو صيغه كرد و خانه را ترك كرد ولي بعد به خانه برگشت و با بخشش مادرم دوباره زندگي ما به وضع قبل بازگشت.حالا اون زن رفته 250 سكه خود رو به اجرا گذاشته هنوز ابلاغيه مهريه نيومده ولي مهريه رو مطالبه ي اموال كرده.پدر من فقط سه دنگ از منزلي كه ما همه در اون ساكن هستيم به نامش هس حقوق پدرم هم در حدود دو ميليون ميباشد حالا پدرم ميخواهد درخواست اعسار بدهد تو رو خدا كمك كنيد راهنمائي كنيد چطور پيش برويم كه اين زن حق ما رو صاحب نشه و اين سه دنگ رو از پدرم نگيره و ما رو دربه در نكنه.پدرم جز اين سه دنگ هيچ مال ديگه اي نداره .مطمئن باشم كه جزو مستثنيات دين حساب ميشه و از پدرم گرفته نخواهد شد؟ :( به خدا از بس چند روزه فكر كردم و غصه خوردم خسته شدم خواهش ميكنم راهنمائي كنيد چيكار كنم
Iran (Islamic Republic of)
حسيني
۱۰:۰۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
با سلام
اينجانب در طي دو سال به يكي از اقوام به صورت وجه دستي وهم كارت به كارت در تعداد دفعات زياد(بيشتر وجه دستي) پول قرض داده بودم كه جمعا 6 مليون تومان شده بود.ايشان هم جديدا مبلغ 5 مليون تومان را از طريق بانك براي اينجانب واريز كردند.ولي بعد از گذشت چند روز ايشان پول واريزي را ميخواهند.ميگويد اگر ندي به زور ميگيرم.اگر شكايت كند من بايد چگونه ثابت كنم؟؟آخه بيشتر پولهايي كه دادم دستي و خرد خرد بوده.ولي اون يكجا ريخته.لطفا كمكم كنيد.
Iran (Islamic Republic of)
عبادیان
۰۹:۲۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
با سلام
ایا در دادگاه مکالمات قاضی وکیل و شاکی به صورت صوتی ضبط میگردد؟
Iran (Islamic Republic of)
کافی
۱۹:۰۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۵
آیا احتساب بیمه عمر به عنوان ترکه و وصول مهریه از آن امکان پذیر است ؟ کتب منابع و مواد قانونی را بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۸:۰۵ ۲۱ آذر ۱۳۹۵
یکی از دوستان بنده از شهرستان بابت کار دعوت شدن تهران و بعد از چند روز مبلغ 10 میلیون تومان تحت عنوان ضمانت استخدام در وزارت نیرو از ایشان گرفتند و بعد از گذشت ده روز خبری از استخدام نشد و متوجه هرمی بودن شدن و بعد از شکایت این افراد متواری شدند و بعد از طرح شکایت دادسرا کیفر خواست کلاهبرداری صادر کردن ایا با یک شاهد عینی که شاهد بر دادن پول بوده و 3 نفر شاهد ک توسط این فرد به تهران جهت استخدام شدن دعوت شدند میتوان به نتیجه ای رسید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۵
با سلام،
اگر شما تخلفی را انجام داده باشید و برای عدم تکرار آن از شما تعهد بگیرند به گونه ای که متن تعهد نامه فراتر از موضوع تخلف را در بر بگیرد، آنگاه در برابر آن چگونه باید عمل کرد؟ همچنین اگر کمی هم این فرایند با تهدید همراه باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ایرج کریمی
۱۵:۴۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۵
با سلام وخدا قوت
اینجانب در سال 1391 با طرح دو شکایت که مربوط به حوادث کار در کارخانه بود به شورای حل اختلاف مراجعه کردم وبعد از یکسال بی پاسخی پرونده را به شعبه قضایی ارسال کردند.وبا توجه به پیگیری های مکرر نتیجه نا عادلانه این شد که نقص گوش های شما در بدو کار وطبق گزارش طب کار که شرکت ارائه داده است(بیست سال پیش) همینطور بوده ورای هیئت پنج نفره کارشناسی که خود از کارکنان اداره کار بودند متاسفانه تایید نظر شرکت بود وبا توجه به طرح درخواست از قاضی با توضیحات عدم رعایت ماده85،91،92و95 وطرح سئوال هایی چون 1-چرا شرکت به علت مشکل شنوایی مرا استخدام کرد.2-چرا بیماری یا نقص عضو مرا جهت مدوا اعلام نکرد.3-چرادر صورت این مشکل مرا به واحد های فاقد صدا معرفی نکرد.4-چرا لیست کلی در مورد تحویل وسایل حفاظت فردی در مورد گوشی موجود نمی باشد وفقط با ارائه یک برگه تحویل گوشی غیر استاندارد که آن هم درخواست خودم از سرپرست بوده برای کارشناسان ارائه دادند وهمچنین اعتراض به غیبت دو کارشناس در جلسه ،وانجام جلسه مجدد که متاسفانه این جلسه تکرار نشد وقاضی گفتند :اگه اعتراض به رای دارید مجدد 750000هزار تومان دیگه ب به حساب کارشناسی دادگستری واریز کنیدتا هیئت هفت نفره تشکیل بشه که با توجه به نداشتن این مبلغ واحتمال صدور همین رای منصرف شده وفقط دیه ناحیه کمری حادثه دیده تایید شده که بعد از گذشت سه سال نیم وپیگیری آن قاضی سوم می گوید باید مدیرعامل وقت را پیدا کنید،در صورتی که از آنجا رفته ونماینده حقوقی شرکت از او اطلاعاتی نمی دهد .حال سئوال این است که شاید شخص مدیر عامل فوت کرد ه باشد یا به خارج از کشور نقل مکان کرده باشد تکلیف اینجانب بعد از سه سال ونیم از نظر قانون چیست؟پیشاپیش از زحمات شما سپاسگذارم.موفق سلامت باشید
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۵:۳۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۵
سلام چند تا سوال حقوقی داشتم"1. اگر در یک سازمان یا نهاد حقوقی پذیرفته باشند ولی در یک کشور دیگه ناشناخته باشد ما باید یه کدام قاانون رجوع کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
kamrani
۱۳:۴۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۵
سلام ما ملکی داریم که دوساختمان مجزا ساخته شده بایک سند الان مابرای تفکیک میخواهیم اقدام کنیم که ساکنان ساختمان دیگری راضی نیست از یک طرف همه سن بنا قدیمی میباشد که میخواهیم نوساز کنیم حالا چه راه حلی پیشنهاد میکنید؟ توضیح اینکه نمیخواهیم دو ساختمان یک جا درست شود
Iran (Islamic Republic of)
فهیمه جمالی
۰۹:۳۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۵
محتویات پرونده ای حکایت از ان داردکه در تاریخ1/2/1395اقای الف به قتل میرسدورثه حین الفوت وی عبارت ازهمسر و2فرزنددختر وپسردر صورت تراضی اولیا دم یا صرف نظر انان از مجازات قصاص چنان چه مقتول فاقد اموالی باشد که کفاف دیون وی از جمله مهریه همسر خود را نماید ایا زوجه میتواند مهریه خودرا از دیه استفاده کند یا خیر؟جواب در حد 2یا3خط همراه با ماده قانونی
Iran (Islamic Republic of)
رسول سلیمی
۰۸:۴۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۵
باتوجه به مفهوم تصرف حقوقی وتصرف مادی اجاره ملک مشاعی توسط یکی ازشرکاراموردتحلیل قراردهید(بادلیل وسندبیان کنیدآیایکی ازشرکامی تواندسهم خودرابه ثالث اجاره دهدیاخیر؟)
Iran (Islamic Republic of)
ارزو
۲۲:۱۶ ۲۰ آذر ۱۳۹۵
عرض خسته نباشید
ایا اگر زن از خانواده همسرش شکایت کند ک وی را کتک زده اند وگواهی پزشکی و شهود مبنی بر ورود خانواده شوهر ب منزلش بیاوردو خانواده شوهرشاهدی برای اثبات کتک نزدنش نداشته باشند ایا متهم میشوند؟حکم انها تنها دیه است یا حبس؟اگر مراسم قسامه برگزارشود و زن قسم بخورد ک کتک خورده است و خانواده نیز قسم بخورند وی را کتک نزده اند چه؟در این صورت اتهام اثبات میشود؟چ حکمی دارد؟
Mauritius
محمدعلی
۲۱:۰۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۵
باسلام شخصی باخودروش باعث صدمه به هردوزانویم شده اول حاشا کرده اماازطریق کارشناسی دوطرف موردتاییدقرارگرفته دادنامه به نفع من صادرشده ماشینش هم بیمه داردولی بخاطره لجبازی خسارت را نقدی به ضامن داده تاضامن بطوراقساط بپردازد مدرکی هم برای اثبات ندارم ؟تکلیف جیست؟
Iran (Islamic Republic of)
مالک س
۱۷:۵۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۵
با سلام: آپارتمانی را به شخصی اجاره دادم دوماه اجاره بها را پرداخت ننموده و سه ماه هم از مدت اجاره باقی مانده است. نگرانم در موعد مقرر تخلیه ننماید آیا درحال حاضر از لحاظ حقوقی باید کاری انجام دهم؟ مثلاً اظهارنامه ارسال کنم یا دادنامه تنظیم نمایم تا قافل گیر نشوم.
Iran (Islamic Republic of)
مالک
۱۵:۲۶ ۲۰ آذر ۱۳۹۵
با سلام و خسته نباشید
مالک یک واحد از ساختمانی 11 واحده هستم. 4سال پیش این ملک به بهره برداری زسید. و بنده آنرا خریداری کردم. آسانسور ساختمان گواهی استاندارد ندارد. و نماینده قانونی ِ مالک ساختمان، در زمان اخذ پایان کار به شهرداری تعهد محضری داده که تا 3 ماه پس از پایان کار گواهی استاندارد آسانسور را ارائه نماید. در غیر اینصورت هرگونه خسارت مالی یا جانی تا زمان ارائه استاندارد آسانسور بعهده ی ایشان است. اما این گواهی را تاکنون نگرفته و آسانسور رو همون 4 سال قبل توسط یک شرکت که صلاحیت استانداردسازی رو نداره نصب کرده. از اون موقع تا الان به تناوب خراب شده و ما ساکنین ساختمان هزینه ی تعمیر رو حدوداً 3میلیون تومان(مجموعاً) پرداخت کردیم. الان هم باز خراب شده و یک میلیون و هفتصد تومان هزینه داره. از خدمت شما سوالم اینه آیا میتونیم مالک و نماینده ی قانونی ایشان رو مکلف به اخذ استاندارد آسانسور و تعمیر اون ببکنیم. و هزینه هایی که تا بحال برای آسانسور پرداخت کردیم قابل وصول از ایشان است یا نه؟
با سپاس فراوان
Iran (Islamic Republic of)
حسین هدایتی
۱۰:۱۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۵
با سلام
من به دلیل مشکلات مالی مدارک تحصیلی خود را به کسایی که بابت آن مبلغی به من دادن رفتیم دفتر اسناد رسمی قراداد دو ساله امضا کردم ،میخواستم در مورد مسائل حقوقی این قرارداد بدونم و آیا شرکتی به اسم من هست. و چه جوری از ریز این قراداد آگاه شوم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۷:۱۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۵
سازنده یک مجتمع مسکونی برای 8 واحد که پیش فروش کرده وام مشارکت بانک مسکن گرفته و اکنون متواری است.
اکنون 10 واحد ساخته و فروخته و در قراردادش دو واحد وام ندارند.
اولاً سود دوران مشارکت که با اعلام بانک 200 میلیون شده و بر عهده سازنده است را چگونه می توان از عهده خریداران ساقط می گردد؟
ثانیاً در صورت قسط بندی آیا 8 واحد باید قسط بندی کنند یا همه 10 واحد؟
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۰۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۵
مغازه ای پدرم که جگر فروشی دارد بالای 50 سال هست کار می کند.ولی اخیرا دو سه تا مغازه با همین شغل جگر فروشی دقیقا جلوی مغازه ما دایر شده و موجب گردیده مشتری های ما به سمت اون مغازه ها بروند.حالا ما تحت چه عنوانی شکایت کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
توحیدی
۰۹:۴۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۵
سلام.آقای x به موجب عقدضمان بااقایyعقدضمان منعقدمیکنند که بدهی اقایzرابپردازد.حال چنانچه اقایzبدهی خودرا پرداخت کرده باشدوازطرف دیگرضامن نیزهمان مبلغ رابه مضمون له بپردازد.وضعیت کنونی ایشان چگونه خواهد بود؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۲۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۵
سلام
پدرم یک مدتی در ملک مشاعی سکونت داشت که الان بقیه شرکا شکایت کردن برای دریافت اجرت المثل ایام تصرف / کمتر از 1 دانگش مال پدرمه
چندوقت دیگه رای صادر میشه که خوب طبیعتا ماو پدرم به پرداخت مبلغی محکوم میشیم / با توجه به اینکه اون مبلغ ، مبلغ قابل توجهی خواهد بود و ما توان پرداختش رو نداریم و زندگیمون لنگ میشه آیا میشه تقاضا کرد که اندازه اون مبلغ از سهم پدرم از اون ملک مشاع یا مثلا جای دیگه ای که پدرم هم توش سهم داره بردارن؟ اگه میشه انتخابش با کیه؟ یعنی مثلا اگه پدرم تو دوتا ملک مشاع مالک کمتر از یکدانگ باشه شاکی انتخاب میکنه از کدوم ملک بدهیش رو برداره یا پدرم؟
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۱۱:۱۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۵
با سلام و خسته نباشید
سوال1: مدت زمان دقیق کیفری شدن دعوی چک برگشتی تا چه مدت است؟
سوال2: در صورتی که چک روز برگشت خورده باشد و دارای ضامن ظهرنویس باشد، آیا کیفری شدن چک روز برگشتی نسبت به ضامن ظهر نویس هم دارای اثر است؟(ضامن هم قابل تعقیب کیفری است)
سوال3: نحوه کشیدن اجرائیه ثبت برای چک برگشت خورده از طریق ادارات ثبت چگونه است؟
با تشکر از وکلای محترم باشگاه
Iran (Islamic Republic of)
سید رضا
۰۶:۴۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۵
آیا می توان از اعضای دادگاه انتظامی مرکز کارشناسان رسمی دادگستری شکایت کرد مثلا" اعضای کمیتهء تخصصی؟ چراکه برغم مستند اظهر المن الشمس بنفع کارشناسی که از دستش شکایت کردم رای دادند.
Iran (Islamic Republic of)
toork
۲۳:۱۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۵
11 ابان ماه یک ماشین به پشت ماشین من زده و افسر اونو مقصر علام کرده//ایا افسر مدارک ماشین منو باید به او میداده؟ از طرفی ایشون نه بیمه میاد و نه جواب تلفن منو میده/ بیمه که میرم میگه طرفت باید باشه/ تا امروز توش موندم افسر بهم میگه شکایت کن /یه کارگرم توان این کار ندارم خصارتم 600 تومان بیشتر نیست//متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۵:۵۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۵
سند محضری یک قطعه زمین را از من دزدیده بودند و من بعد از مدتی متوجه شدم . به محض فهمیدن در روزنامه اگهی کردم .و المثنی گرفتم ایا در مدتی که من نمیدانستم اگر از سند سوئ استفاده شود من مسولم؟
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۳:۰۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۵
با سلام چند سال پیش یکدستگاه خودرو خریداری نمودم و به علت عدم نقل و انتقال سند خودرو قبلی ک فروخته بودم نمی توانستم این خوردو رو بنام خودم بزنم و به نام خانمم باعنوان سوری نقل انتقال نمودم و حالا خانمم بخاطر اختلاف ک باهم داریم و خواستار جدا شدن هستند میخواهد خودرو را بگیرد ضمنا هنوز خودو قبلی ک فروخته ام هنوز نقل انتقال نشده است میخواستم بدونم از چ راهی می توانم اقدام کنم خودرو را از دست ندهم
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۱:۱۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۵
سلام من چند سال پیش یک زمین سنددار را در شمال از کسی خریدم با قولنامه و وکالت فروش که البته زمین را به نام نزدم و بعد از یک سال همان زمین را به همان شخص فروختم در قبال دو چک و از وکالت فروش هم استعفا دادم که چکها پاس نشد و طرف هم متواریست و در عین حال زمین را با سندی که به نام خودش بود به کس دیگری فروخت من از دادگاه درخواست فسخ معامله فروش یه شخص مورد نظر بابت پاس نشدن چک رادادم که دادگاه هم همین کاررا کردو معامله را فسخ و خواستار بازگشت بیع شد که من طی دادخواست دیگر خواهان ابطال سند زمین فروخته شده و خوردن سند به نام خودم شدم که دادگاه به این دلیل که زمین به نام کس دیگری خورده شده درخواستم را رد کرد.حال من چطور میتوانم به سند زمین خود برسم با توجه به شرایط توضیح داده شده...با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۱:۰۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۵
سلام هنوز پاسخی دریافت نکرده ام با گذشت 4 روز در صورتی که شما فرموده اید ظرف 24 ساعت پاسخ می دهید لطفا پاسخ دهید.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۵۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۵
1-قراردادی با فردی نوشتم که 60 میلیون تومان که چک ازش دارم اگر سرموعد پرداخت نشد ، اضافه بر مبلغ چک 60 میلیون،60 میلیون دیگرهم به عنوان خسارت بدهد .استادی میگفت طبق رای وحدت رویه این رباست هرچه گشتم این رای را پیدا نکردم میشه بفرمایید طبق کدام رای؟
2-صد میلیون به فردی دادم قراردادنوشتیم که با ان فلان زمین را برایم خریده وموظف است تا فلان تاریخ بفروشد،خسارت هم تعیین نکردیم چند ماه ازتاریخ تعهدش گذشته ولی نفروخته برایم نمیتوانم خسارت بگیرم میشه باذکر منبع قانونی بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۰۲:۰۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۵
سلام.
بابت اطلاعات ارزشمندی که در سایت خود ارائه می کنید خیلی تشکر میکنم و یه قدر دانی هم بابت وقتی که برای پاسخ به سوالات صرف می کنید.
برای شخصی 2 عدد وام گرفتم، هر کدام 10 میلیون تومان با بازپرداخت 15 میلیون تومان، مجموعا 30 میلیون تومان.
یک عدد به نام پدرم و ضمانت همکار پدرم و یک عدد به نام خودم و ضمانت پدرم.این پول را به شخص قرض دادم. این شخص به دلایل مالی که دارد نمی تواند دسته چک بگیرد و فاقد دسته چک می باشد. فقط خواهرش دسته چک دارد و با اون دسته چک کار میکنه.
بابت ضمانت چکار کنم؟ درمورد گرفتن چک یا سفته اگر راهنمایی بفرمایید متشکرم.
نیاز به قرارداد هم هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ولی
۱۷:۳۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۵
سلام
سهام شرکت سهامی خاص از سهامداران گروه اول به سهامداران گروه دوم منتقل میگردد. یکی از سهامداران گروه دوم بهای سهام به مبلغ توافقی که باید به فروشنده (یک سهامدار گروه اول) بپردازد را چک میدهد. بعد از مدتی گروه دوم سهام خود را به گروه سوم می فروشند و بخشی از پول رت دریافت می نمایند(در تمام جابجائی سهام ها، نقل و انتقال در اداره ثبت شرکتها انجام میشود). حال فروشنده گروه اول که سهام خود را با چک فروخته اما وجه آن را دریافت نکرده مدعی نفرات گروه سوم و نفر گروه دوم شده و تقاضای ابطال تغییرات و استرداد سهام فروخته شده اش را به دلیل عدم پرداخت وجه آن می نماید.
آیا معاملات بعدی سهام شرکت به میزانی که مرتبط با بدهکار گروه دوم به گروه اول هست مورد ابطال و یا فسخ و یا عودت یا استرداد و بلااثر و ... واقع می گیرد؟
آیا با این اتفاق کل نقل و انتقال گروه دوم به گروه سوم هم باطل یا فسخ یا بلااثر و ...... میباشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۵
با سلام
در صورت ازدواج یک زن ایرانی با اتباع خارجی آیا ملیت خود ایشان هم لغو و به ملیت شوهر تغییر میکند
Germany
علی اصغر
۰۷:۳۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۵
با سلام
من از یک شخص که به عنوان کلاهبردار شکایت کردم نه تنها ازمن بلکه از افراد دیگری هم اخذ مبلغ کرده . من میتوانم مبلغ خودم را از این فرد بگیرم .و یک تبصره به اجرا بگذازم که دیگر نتواند از من شکایت کند.
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
شیروانی
۰۴:۳۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۵
با سلام در سال ۵۳ زمینی از شخصی خریداری نمودم بصورت قولنامه عادی که پس از ۲۰ سال قولنامه ام را گم کردم ومجدد به فروشنده مراجعه کردم وحقیقت را گفتم ایشان وکالت نامه عادی به من دادند واجازه فروش در وکالت نامه که پس از چند سال بعد بر علیه من شکایت کردند من مجبور شدم زمین را به صورت سوری به شخص دیگر واگذار نمودم وثمن مورد معامله طبق رای کارشناسی به فروشنده به ناحق پرداخت کردم که پس از چند سال قرارداد فروش اولیه را پیدا نمودم حالا دو سوال دارم اول اینکه شخصی که به صورت سوری زمین را به او واگذار کردم حاضر به بر گشت زمین نمیشود دوم اینکه بر علیه فروشنده با توجه به پیدا شدن قرداد اولیه میتوانم شکایت کنم سوم اینکه شخصی که به زمین به صورت سوری گرفته در فروش قسمتی از زمینم بعنوان شاهد میباشد ومن بعنوان فروشنده که خود گواه بر مالک نبودن دارد لطفا راهنمایی بفرمایید چگونه اقدام کنم قبلا کمال تشکر را دارم
Iran (Islamic Republic of)
اكبر
۲۱:۲۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۵
با عرض سلام مي خواستم بدونم آيا شهرداري مي تواند اسناد مالكيتي را كه خود صادر كرده است باطل كند؟ما حدود ده ماه است آپارتماني با سند ششدانگ واستعلام از شهرداري خريداري كرده ايم جديدا شنيده ايم سند آن را باطل اعلام كرده اندالبته از مردم شنيده ايم .لطفا ما را راهنمايي بفرماييد .ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۵
من دوسال پیش در یک نزاع دسته جمعی شرکت داشته وطرفین دعوا از یکدیگر شکایت داشته و هردو طرف را به مدت ده روز زندانی کردند ودر انجا ازما با پلاک عکس گرفته و اثر انگشت نیز گرفتند و بعد از ده روز دوطرف ازهم رضایت داده و با قید وثیقه از زندان ازاد شدیم و هنوز حکمی به ما داده نشده است میخواستم بدانم ایا من پس از گذشت دوسال دارای سو پیشینه هستم یا نه ممنون از راهنمایتون؟
Iran (Islamic Republic of)
قربانی
۱۴:۰۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۵
با سلام
پدر و عموی من اختلافاتی داشتند.عموی من بعد از مشاجره با پدرم در خیابان به من و شوهر خواهرم چندین پیام با الفاظی زشت خطاب کرد ایا این جرم کیفری است؟متن پیامها و استعلام ها موجود است؟حکم ان چیست. در شکایت پدر من علیه ایشان نوشته اند تهمت و افترا و اعاده حیثیت .با توجه به متن شکایت ایا شلاق به عموی من تعلق میگیرد و ایا قابل تبدیل به جزای نقدی است؟جزای نقدی ان چه مقدار است؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۰۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۵
باسلام وخداقوت. به علت سرقت شدن مادر قباله(مربوط به چند خانه که قبلا باغ بوده وچند قطعه زمین) برای دریافت سند به مشکل برخوردیم مادر قباله به نام پدربزرگم بوده که در دهه 20 شمسی فوت گردیده و از او فقط یک اسم وشماره شناسنامه داریم فقط شماره بخش وشماره پلاک ملک را میدانیم(شناسنامه اش وکپی بنچاق را نیز نداریم) رفتیم المثنی بگیریم گفتند باید انحصار ورثه شود وفرمی را از دادگاه بگیریم میخواستم ببینم با توجه به میزان مالیات بر ارث که به آن می خورد وهزینه انجام این مراحل،به صرفه است که دنبال آن را بگیریم یا نه ؟ باتشکر
Germany
خلیل
۱۶:۱۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۵
سلام، ممنون بابت مشاوره ای که به هموطنان عزیزمان می دهید. از پدرم حدود 500 متر زمین به ما به ارث رسیده که هیچگونه مدرکی دال بر مالکیت آن نداریم. بیش از 50 سال است که در این زمین منزل پدری ما بوده است . وارثان مالک اصلی که زمینهای منطقه برای آنها بوده است در قید حیات می باشند. برای تقسیم ارثیه چنین زمینی چه اقدامات قانونی می بایست انجام شود؟ ممنون از زحمات شما . خدانگهدار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۵
با سلام
ایا صاحبخانه یک واحد اپارتمان میتواند پس از سکونت در شهری دیگر و بدون اطلاع بقیه ساکنین کلید واحد خود را در اختیار افراد غریبه قرار دهد تا از واحدش برای اقامت های چند روزه استفاده کنند ؟
Germany
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۵
با سلام
اینجانب به عنوان پیمانکار دستگاهی برای شرکتی ساخته ام و چکی که بابت تضمین پیش پرداخت داده بودم را به عنوان تضمین گارانتی که معادل کل مبلغ دستگاه می باشد در نزد خود نگه داشته و مسترد نمی کنند. اولا این کار قانونی است؟ ثانیا در صورت خرابی دستگاه قابل نقد کردن می باشد؟
Iran (Islamic Republic of)
Majid
۰۶:۲۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۵
با سلام
من پیمانکار هستم. چند ماه پیش در مناقصه ای شرکت کردم و برنده مناقصه شدم. بعد انجام کار و ارائه صورت وضعیت اول برای وصول مطالبات رفتم که گفتند اسناد مناقصه شما و ضمانت نامه شما گم شده و برای همین به شما پول نمیدهیم. الان صورت وضعیت ۴ هم دادم بازم همین را میگویند. اولا میخواستم بدانم که آیا گم کردن اسناد مناقصه ایا جرم است یا نه و اگر جرم است استناد به کدام ماده باید بکنم و ثانیا راهکاری بگویید که بتوانم قانونی پول خود را دریافت کنم
با تشکر فراوان از اینکه جواب میدهید
لطفا جواب را به ایمیلم ارسال کنید
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۹:۵۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۵
یا سلام
خودرو لیزینگی بنده به علت مهریه از برج یک نود و پنج توقیف شده و در پارکینگ می باشد (سند به نام بنده می باشد اما درقبال تعهدات مالی به سایپا چک داده ام)آخرین چک مربوط به برج چهار نود وپنچ است که آن را پرداخت نکرده ام و لیزینگ هم دیگر حاضر به بردن مجدد چک به بانک نیست(یعنی برای چک بنده مشکلی به وجود نمی آید چون دیگر به بانک نمی رود) ورفع توقیف دومی خودرو که مربوط به لیزینگ است را درصورت پرداخت مبلغ به حساب دیگری از شرکت رایان سایپا امکان پذیر است.برج 6 نودوپنج خودرو مزایده شده و خود زوجه آن را به عنوان بخشی از مهریه برداشته و جهت ترخیص آن با مشکل لیزینگ برخورده خال با توجه به عدم توانایی بنده در پرداخت بدهی خودرو(به علت توقیف تمام دارایی هایم به علت مهریه -نفقه ........)و اینکه چک برای بنده مشکلی ایجاد نخواهد کرد آیا قاضی می تواند من را مجبور به پرداخت بدهی لیزینگ کند و آیا می شود بدهی را از قیمت خودرو کم و محاسبه کرد
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۹:۵۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۵
دخترم 9ساله سوارگاری 4چرخ شده بود ناگهان دخترهمسایه ازپشت میاد وآن راحول میدهد گاری به یک مانع برخورد وگاری به دخترحول دهنده می افته وسبب قطع یک بندانگشت دست ایشان شده ا
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۰:۱۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۵
سلام،من زنی هستم که به صورت توافقی طلاق گرفت. و حضانت فرزندم که یک پسر هشت ساله هست با منه،به دلیل اینکه خانواده خودم خیلی من و بچه ام رو ازار میدن (شرح مفصلی داره)از شهر خودمون مهاجرت کردم که دستشون به ما نرسه(البته شرط شوهرم هم برای دادن حضانت این بودحآلا خانواده ام سعی دارن از طریق ادرس مدرسه بچه ما رو پیدا کنن که اموزش پرورش

گفته باید نامه از دادگاه بیارن،ایا دادگاه همچین نامه ای میده

با سپاس فراوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۱ آذر ۱۳۹۵
با عرض سلام اگر با پیامک به شخصی دزد گفته شود و خواهان استرداد اموال خود بشوم و نتوانم ثابت کنم اموالم پیش ایشان است می تواند به عنوان افترا از دستم شکایت کند.هرجند فقط به خودش گفته باشم
Germany
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۱ آذر ۱۳۹۵
با سلام
به تازگی آپارتمانی را خریداری کردم و هنوز به موعد محضر برای به نام زدن سند نرسیدیم. طبق قرارداد بخشی از مبلغی که باید به فروشنده پرداخت می شد از محل اجاره دادن ملک بوده. بعد از مستقر شدن مستاجر، متوجه شدیم که پارکینگ این آپارتمان که قطعه اول است با قطعه دوم مزاحم هستند و هر دو حق عبور از قطعه اول دارند. این موضوع رو در زمان تنظیم قرارداد شفاها سوال کرده بودم که بنگاه گفت مزاحم ندارد و چون سند تک برگی فروشنده که خودش تازه این آپارتمان رو خریده بود آماده نبود و تفکیکی پارکینگ ها رو هم نداشت و فروشنده بعد از استقرار مستاجر از محضری که تنظیم سند شده بود، تفکیکی را آورد و اظهار کرد که من هم نمی دونستم. سوال من اینه که جای شکایت از فروشنده و بنگاه املاک بدلیل نگفتن واقعیت با توجه به اینکه من قرارداد رو امضا کردم ممکن است و جواب می گیرم؟ البته بدلیل اجاره دادن آپارتمان، مجبور شدم پول بابت نوسازی ساختمان پرداخت کنم. در حال حاضر مستاجر به خطر وضعیت پارکینگ، مایل به کنسل کردن قردادش هست و اصلا نمیدونم باید چه کار کنم. بنگاه میگه نمیدونستیم و فروشنده هم همینطور. آیا با این وضعیت صلاح هست که بخش سوم پرداخت به فروشنده که روز تنظیم سند است صورت بگیرد و اگر محضر حاضر نشم عدم حضور می خورم؟ یا محضر رو برم اما بعد از تنظیم سند شکایت کنم که البته نمیدونم به جایی میرسه یا نه؟

ممنون اگر راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۲۰:۴۳ ۱۱ آذر ۱۳۹۵
با سلام
عذر میخوام میخواستم بپرسم تعهدی که در دست نوشته ای که در شب بله برون بین خانواده عروس و داماد تنظیم میشود که به امضای اعضای فامیل رسیده اما در دفترخانه ثبت نشده است آیا حکم قانونی دارد
مثلا در دست نوشته قید شد خانه ای به مبلغ 300 میلیون برای عروس خریداری کنم هر زمان که استطاعت و توانایی مالی داشته باشم !
در زمان طلاق حکم دادگاه چیست ؟
آیا زوجه میتواند آن خانه را به همراه مهریه طلب کند ؟
در صورتی که زوج استطاعت و تمکن مالی نداشته باشد ؟
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۱ آذر ۱۳۹۵
با سلام آیا حمل باتوم فلزی و استفاده برای دفاع از خود جرم محسوب میشود؟
Iran (Islamic Republic of)
امام
۱۶:۵۹ ۱۱ آذر ۱۳۹۵
با عرض سلام و خسته نباشید .

بنده در اثر درگیری با شخصی و جراحت وارده محکوم به 1 درصد دیه شدم یعنی یک میلیون و نهصد این مبلغ راحتی بصورت قسطی هم نمیتونم پرداخت کنم . چاره چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۱۲ ۱۱ آذر ۱۳۹۵
سلام و عرض خسته نباشید
قراردادی بابت ساخت مسکن میان سه طرف (متقاضی، کارفرما و پیمانکار) منعقد شده است. در این قرارداد قید شده است که کارفرما داور مرضی الطرفین است و در صورت بروز اختلاف، متقاضی حق رجوع به محکم قضایی را نخواهد داشت.
آیا چنین شرطی در قرارداد، شرعی و قانونی بوده و واقعا حق رجوع به محاکم قضایی را اسقاط می کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۰ آذر ۱۳۹۵
به نام خدا
با سلام
من دو ماه پيش در اثر برخورد خودروي خودم با يك وانت حامل دو سرنشين تصادف كردم و مقصر حادثه! در اين حادثه يكي از سرنشين وانت كمي ضرب ديدگي در ناحيه پيشاني داشت .خودروهاي ما به پاركينگ راهنمايي رانندگي ارسال شد و گفتند تا رضايت سرنشينان يا حكم دادگاه خودروها آزاد نخواهد شد. بالاخره سرنشينان خودرو وانت در پاسگاه نيروي انتظامي محل حادثه حضور يافته و ضمن بازجويي از آنها و ما مقرر شد رضايت دهند... پس از رضايت پرونده به دادگاه محل ارجاع و دادگاه نيز دستور آزاد سازي خورروها راصادر كرد. حال سوالم اين است:"اگر سرنشيني كه پيشاني اش آسيب ديده يعد از چند ماه يا چند سال ديگر اتفاقي برايش بيافتد(مثلا سكته مغزي و يا..) و «ن اتفاق جديد را مرتبط كند به آن حادثه تصادف و بگويد بر اثر آن تصادف من اينگونه شدم!!!! آيا شكايتش (با عنايت به رضايت و با عنايت به اينكه از كجا معلوم در اين مدت حادثه ديگري برايش پيش نيامده؟)قابل رسيدگي است؟؟؟؟؟
United States of America
عبدالله
۰۸:۵۴ ۱۰ آذر ۱۳۹۵
باسلام می خواستم بدانم زمینهایی که بین وراث (چه ارث پدرومادری وچه خریداری شده با وراث )در مناطق جداگانه هست در یک دادگاه چگونه بررسی می شود ایا دادگاه شهرستان می تواند یک کارشناس معرفی کند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۰۲ ۱۰ آذر ۱۳۹۵
بنده از شخصی بابت طلبم یک فقره چک گرفتم + یک فقره چک تضمین که در آن قید شده بابت تضمین چک اولی + در دفتر اسناد رسمی یک سند اقرارنامه تنظیم شده و طرفم در آن اقرار به بدهی نموده و متعهد شده چک خود را در تاریخ سررسید کارسازی کند و در غیر اینصورت ملزم به پرداخت خسارت تاخیر تادیه به میزان ماهیانه 4 درصد مبلغ چک میباشد.
چک در سررسید پاس نشد. من دادخواست مطالبه وجه به استناد چک دادم و بعنوان دلایل دادخواست،چک و سند اقرارنامه را ضمیمه کردم و در لایحه تقدیمی خواستار محاسبه خسارت تاخیر چک بر مبنای توافق بین طرفین شدم. قاضی شعبه آنرا رد کرد و حکم به خسارت تاخیر تادیه طبق شاخص بانک مرکزی داده است.

1- من برای گرفتن اون خسارتی که طرفم در سند رسمی تعهد کرده چکار میتونم کنم؟

2- میتونم دادخواست جداگانه به الزام خوانده به اجرای تعهد در پرداخت خسارت تاخیر توافقی به استناد سند رسمی بدم؟

3- با توجه به اینکه برای چک اصلی رای صادر شده و خسارت تاخیر بانکی بهش تعلق گرفته و من این خسارت رو نخوام و خسارت تاخیر توافقی رو بخوام میشه کاری کرد؟

4- از محل چک تضمین میشه کاری کرد؟ میشه جداگانه چک تضمین را مطالبه کرد؟ با توجه به اینکه چک اصلی حکم داده شده.
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۲۰:۵۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۵
باسلام.بعلت ضرب وجرح همسرم،بینی بنده پاره وشکسته شدکه پارگیش بخیه شدوشکستگیش که با جابجایی بود جراحی شد.که پزشکی قانونی برای شکستگی بینی 4درصددیه کامل رو نوشته وبرای پارگیش وکبودی بازو وخراشیدگی زانوم ارش تعیین کرد.دادگاه تشکیل شد وقاضی برای کل جرایمش9درصد ارش تعیین کرده.بنظرشما منصفانه تعیین کردن؟ اگه اعتراض کنم احتمال داره که دادگاه تجدیدنظر بیشترش کنه؟ ضمنا بخاطر پیامکهای تهدیدامیزش که کلانتری از گوشیم نوشتشون، براش74ضربه شلاق نوشته،میتونه بخرشون؟اگه بشه خریدش، دادگاه پولشو به من میده یا نه، ؟البته من بخاطر ضرباتی که بمن زده، میخام که شلاق رو بزننش. پیشاپیش از جوابتون ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
سید حسینی
۱۵:۲۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۵
با سلام امروز برای ضمانت وام ازدواج به یکی از بانک های قرض الحسنه رفته بودم.بانک بعد از اخذ مدارک لازم برای ده میلیون تومان وام چک به مبلغ 11 میلیون تمان از بنده خواست و زمانی که عنوان "بابت ضمانت وام" رو درج کردم در چک از پذیرفتن آن خودداری کردند گفتند باید صرفا نوشته شد در وجه بانک ... .آیا این درخاست آنها قانونی است و اینکه اگر قانونی نیست چه می توان کرد .با تشکر.
Iran (Islamic Republic of)
اصالتی
۰۹:۳۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۵
باسلام.بنده ۳هکتار زمین کشاورزی ۴سال پیش خریداری کرده و روی آن تا الان کار کشاورزی انجام دادم.یک زمین خشکو خالی را تبدیل به درختو سبزیجات کردم.حالا شخصی پس از این همه سال مدعیست که ۲۰۰متر از زمین من برای اوست.اوهم سند آن۲۰۰متر را دارد.آیا حالا که من ۴سال روی زمین کار کرده ام و کلی خرج پایش گذاشته ام امکان دارد که رای دادگاه به نفع ایشان باشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۵
با سلام مدتی است که با برادرانم بر سرزمین کشاورزی نزاح بوجود اومده هشت سال است که پدرم فوت کرده و برادرم بدون اجازه از من اقدام به کشت زمین زراعی نموده و میگوید سهم تورا جداکردن ولی سهم من از آن زمین بیشتراز چیزی است که برادرم میگوید لطفا منو راهنمایی کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
طباطبایی
۱۷:۱۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۵
ایا شهرداری ها می توانند املاک مسکونی مردم را بدون حضور صاحب ملک در هیچ محکمه ای به دلخواه خود قیمت گذاری کرده و تملک و قهرا تصرف نماید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس1010
۱۲:۰۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۵
سلام خسته نباشید....میخواستم بپرسم در مورد اینکه پدرم چند وقت پیش در یکی از شهر ها به قتل رسیده بود و 15 روز بعد جسدش پیدا میشه و اگاهی و هیچ کس دیگه ای هم چیزی در موردش نمیدونه و اونموقع من 17 سالم بوده و یک کاغذی دادن گفتم اگه از کسی شکایت نداری امضا کن میخواستم بدونم این بخواد پیگیری شه باید چکار کنم یا اینکه اصلا پیگیری میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۰۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۵
باسلام اگر مردی زنش را دردادگاه کشور خارجی غیر مسلمان طلاق دهد در ایران نیز زن از لحاظ قانونی طلاق داده هست و موضوع مهریه چه میشود؟
Iran (Islamic Republic of)
ع. قربانی
۰۰:۱۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۵
با عرض سلام و خسته نباشید
اینجانب به مدت دو ماه و نیم در یک شرکتی کار می کردم که به جز استشهاد و چند تا پیام تلگرام که بهم کار ارجاع شده و اس ام اس هایی که از شرکت برام ارسال شده مدرک دیگه ای برای اثبات حرفم ندارم. می خواستم ببینم، استشهاد مورد تأیید دادگاه باید چه فرمتی داشته باشد و این که آیا پیام های تلگرام و اس ام اس می تونی مدرک باشه. و سوال آخرم هم اینه که اگر به جای استشهاد در خواست بازرسی محلی بدم، اعتبارش از استشهادی که خودم جمع کرده باشم بیشتره؟ آیا شانسی برای اثبات حرفم دارم؟ دادگاه چقدر برای استشهاد ارزش قایل می شود؟
Iran (Islamic Republic of)
کیانا
۱۲:۵۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۵
با سلام و احترام
پدر و مادر اینجانب 18 سال پیش از هم جدا شده اند و حضانت فرزندان به طور کامل به مادرم داده شده در ازای بذل مهریه نفقه و دیگر حق و حقوقش.اکنون برای عقد اجازه پدر را میخواهند شماه ای از ایشان پیدا کردمو قضیه را در میان گذاشتم گفتند هرکاری لازم است انجام میدهم ولی دیگر جواب تماسهایم را نمیدهند جهت هماهنگی با محضر و اطلاعی از محل اقامت ایشان نیز نداریم.برای دادخواست و گرفتن مجوز از دادگاه باید چه کاری انجام دهم و چه مدت حداکثر زمان میبرد؟؟اگر در دادگاه حاضر شوند و بگویند در محضر حضور پیدا میکنند جهت عقد و نیایند چه کار کنم؟؟چون فوق العاده انسان دروغگو و بدقولی هستند و من اطمینانی به ایشان ندارمو نمیتوانم بر مبنای حرف ایشان فامیل را به محضر دعوت کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۷ آذر ۱۳۹۵
با سلام آپارتمان دارم سند 6 دانگ دارد ولی متوجه شدیم فردی ادعا کرد که 4 کوچه از زمین مال ایشون و جهادکشاورزی زمین را فروخته و خریدارها اپارتمان ساختن و جلوی خرید فروش اپارتمان ها را گرفته بدون این که به اطلاع بده تکلیف ما چه
Iran (Islamic Republic of)
ksg
۱۳:۲۱ ۰۵ آذر ۱۳۹۵
سلام....
سوالی که از خدمتتون داشتم در ارتباط با بازاریابی شبکه ایه...ایا قانونیه؟؟؟
United States of America
هادی
۰۰:۵۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۵
سلام
ما در منزلی سه واحدی زندگی میکنیم که به تازگی ان را نما کرده ایم میخواستم بدانم سهم هر کدام از واحدها از هزینه نما چگونه محاسبه میگردد ضمنا یاداور میشوم که متراژ واحدها متفاوت میباشد و قیمت واحد ها نیز متفاوت میباشد
Iran (Islamic Republic of)
maleka
۱۸:۲۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۵
سلام . پدر بزرگ بنده فوت کردن و در زمان قبل از فوت خود مال و دارایی خود را به دو فرزند پسرش بخشیده است و تنها دخترش را که مادر من باشد بی سهم گذاشته اند . حال با توجه به اینکه ما اطلاعی از اینکه مال و اموال به صورت سند رسمی به نام دایی های بنده ثبت شده باشد یا نه ؟ در دست نداریم . ایا مادر من می تواند چنانچه اگر ارثیه به صورت سند رسمی باشد یا بی سند باشد از برادران خود از طریق قانونی پیگیری کرده و طلب سهم ارث خود را از طریق قانونی با شکایت کردن از برادرانش بگیرد .
Iran (Islamic Republic of)
تچر
۱۷:۳۸ ۰۴ آذر ۱۳۹۵
اینجانب بابت انجام کاری مجبوربه دادن مبلغ هشت میلیون تومان درسه مرحله به شخصی که دراون ارگان کارمیکندشدم تابتوانم بعدازده سال وچندین بارگم شدن پرونده ام حقم رابگیرم،بعدازگذشت ده روزکاری راکه قول داده بوددوروزه انجام دهدنداده وظاهراکلاش وکلاه بردارهست وتمام واریزی پول ازدستگاه عابربانک بوده ودریک موردخودشخص نیزحضورداشت چطورثابت کنم که رشوه گرفته وایادوربین عابربانک ورسیدکفایت میکند؟درضمن دراین مدت تحت عناوین مختلف حدودمبلغ دوملیون ازاین جانب گرفته حتی بنزین درون ماشین شخصیش هم درپمپ من حساب کردم
Iran (Islamic Republic of)
arasman
۱۳:۳۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۵
با سلام و تشکر از مشاوره شما
برای انحصار ورثه به مشکل برخوردم بخاطر عدم همکاری بقیه وراث ک الان از اموال متوفی دارند استفاده میکنن!از طرفی اخرین وصیت نامه ایشان نیز از من مخفی شده و همین طور از همه دارایی ایشان نیز اطلاعی ندارم میخواستم بدانم جگونه می توانم استعلام کل دارایی ها و همینطور اخرین وصیت متوفی را کسب کنم
با تشکر مجدد
Iran (Islamic Republic of)
حامد خ
۰۱:۰۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۵
سلام و وقت بخیر
بنده ماشینی را فروختم و مبلغی بابت انتقال سند نگه داری شد بعد از فروخته شدن خودرو ماشین دچار خرابی شده و خریدار مبلغی را صرف تعمیر کرده است.تعویض پلاک صورت گرفته اما خریدار برای انتقال سند قطعی و دادن بقیه پول می گوید باید هزینه تعمیر ماشین را هم بدهم تا بقیه پول را بدهد و برای سند قطعی بیاید و می گوید برای انتقال سند نمی اید و بقیه پول را نمی دهد.ضمنا اجباری برای انتقال سند قطعی از سوی مقامات قضایی وجود ندارد و خریدار هم نیازی به سند قطعی ندارد.چگونه باید از او شکایت کنم تا به حقم برسم؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۰۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۵
با سلام ،من یک هفته پیش 6میلیون اجناس به 3نفر که با هم بودن فروختم 3میلیون رو نقد گرفتم و 2500000 چک به مدت 12 روز گرفتم و به دلیل این که دستگاه کارتخوان بنده مشکل داشت قرار بود 500 هزار تومان بنده را کارت به کارت کنند اما آنها تا به امروز 500 هزار تومان رو به حساب بنده واریز نکرده اند و هر چقدر زنگ میزنم گوشی رو بر نمیدارند در ضمن من قرارداد را با یک نفر از آنها بسته ام ودر قراردا به 500 هزار تومان اشاره ای نکرده ام از شما تقاضا دارم که من را راهنمایی کنید که باید به کجا شکایت کنم و آیا از هرسه آنها میتوانم شکایت کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناسی
۲۳:۲۹ ۰۲ آذر ۱۳۹۵
درود آیا دریک ساختمان در حال احداث باشراکت یکسان سه نفره ' که یکی از شرکا برای تکمیل آسانسور و حفاظ پله و پارکینگ بطور کلی برای اتمام ساختمان همکاری نمیکند او را الزام قانونی کرد'
سوال دیگر اینکه. آیا این شریک میتواند قسمتی از پارکینگ را بوسیله لوازم شغلش اشغال کند'
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۶ آبان ۱۳۹۵
با سلام،
اگر متوفی قبل از فوت موبایلشان را فروخته باشند و سند به نام خریدار نشده باشد، آیا برای انتقال سند موبایل باید همه ی وراث حضور داشته باشند در صورتی که یک نفر از آنها در شهرستان است و نمیتواهد حضور داشته باشد و وکالتنامه ی تام بابت همه کارهای حقوقی به مادرش داده باشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۵
با سلام
کارتان عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
باعرض سلام و خسته نباشید بنده پدرم در یک کارخانه کار میکرد انهاپدرم را با وجود قراردادکتبی وبیمه که البته بعد دو سال بیمه کردن اورااخراج کردند حال اگر شکایت کند چه اتفاقی می افتد ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۵
با سلام
من تازه یک واحد اپارتمان خریدم .صاحب خونه تو قولنامه نوشت که پارکینگ داره و ی چیزی تو سند بما نشان داد تازه فهمیدیم مشاعاته ولی الان توی سند اومده ک ندارد ماهم تقریبا هم پولو دادیم حالا میگه من همین جوری خریدم پولتونم پس نمیدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
سلام - سهم الارث پدر ومادر از فرزند پسر خود درصورت داشتن همسر (زن)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
با سلام .چه حقوقی مالی برای زن پس از مرگ شوهر درخواست است؟ آیا اجرت المثل به زن پس از مرگ شوهر تعلق میگیرد؟ حداقل اجرت المثل چه میزان است؟
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
با سلام
با همسایگانی که مصرف آب و گاز بالایی دارند که موجب جریمه های سنگین در قبض های آب و گاز می شود و خود را نیز مقصر نمی دانند (از وقتی که آمده اند متراژ مصرفی آب و گاز به شدت بالا رفته است) چه باید کرد؟ ما به خاطر جلوگیری از دعوا بین ساکنین و آن مستاجر پر مصرف مجبور بودیم که مبالغ زیادی را بپردازیم ولی راضی هم نیستیم.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۰:۲۴ ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
باسلام
احمد آقائی وکیل پایه یک دادگستری:
 
طبق قوانین مربوط به آپارتمان ها می بایست تمام واحد های یک آپارتمان دارای کنتور آب، برق و گاز مجزا باشند ولی به علت اینکه اکثر آپارتمان ها دارای یک کنتور هستند،به ناچار تا زمان عمل به قانون و تهیه کنتور مجزا عواقب عدم تمکین به قانون بر دوش شماست.
-
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۸ تير ۱۳۹۵
با سلاموخسته نباشید شکایت درمورد تصرف زمین وقتی اخطار دادگاه بدستمان رسید وقت اخطار دادگاه گذشته بود ازما شهود خواست بود شاهد بردیم قاضی گفت وقت اخطار گذشت رای صادرشده در تجدید نظر اقدام کنید تجدید نظر دادیم به استان به ما ااخطار نیامد بعداز چند ماه پیامک امد رای صادره شده رای هم به دست مانرسید طرف مقابل دوباره زمین خودش را سیب زمینی کاشت دوباره اززمین مابرای خودش راه درست کرد رفت امد می کند از طرف دیگر باابیاری بارانی تا چهارمتری زمین ما اب میپاشه تا سیزمین اش افت نگیر الان تکلیف ما چی
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۹:۲۶ ۲۸ تير ۱۳۹۵
با سلام. طبق ماده ۸۶ و ۸۷ قانون استخدام کشوری شرط قطع مستمری برای دختر ازدواج وی است. به مواد مزبور مراجعه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۴ تير ۱۳۹۵
با سلام و خسته نباشید
میخواستم بدونم تو حین دعوا ی مشت تو صورتم زده شده و اتفاقا از پزشکی قانونی هم تایید شده ، آیا طرف مقابل علاوه بر دادن دیه به زندان هم محکوم میشود؟ و اینکه آیا بجز دیه مستلزم هست که رضایت مرا جلب کند؟ و اگر رضایت جلب نشود حکم چیست؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۹:۴۵ ۲۴ تير ۱۳۹۵
با سلام. فقط دیه به شما تعلق میگیرد و رضایت شما طبق قانون با اخذ دیه حاصل است. به ماده ۶۱۴ قانون مجازات اسلامی مصوب ۷۰ بخش تعزیرات مراجعه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۴ تير ۱۳۹۵
سلام وخسته نباشید به شما
میخواستم بپرسم دامادمون خواهرما الان 3 ماه میشه ازخونش بیرون کرده وخواهرم برای این کارش شکایت کرده و مهرشو اجرا گذاشته وچند روز دیگه جهازشو که مادرم خریده ولیست کامل جهازیشو با امضا طرفین و بزرگان داریم با حکم دادگاه میخواهیم بیاریم و الان خانواده دامادمون عدم تمکین زدن و ادعا میکنن خواهرم با فشارما وبازورما از خونه رفته الانم گفتیم اگر خواهرم بخواد برگرده وسیله خونه که نداره و با خونه خالی نمیاد اون طرفمون گفتن باهر وسیله ای که قابل زندگی هست باید برگرده وقبول کنه سوالی که دارم اینه که آیا اگر خواستن اسباب خونه رو جورکنن باید به تآییدیه خواهرم باشه که وسیله خونه باید حتما نو و آک باشه تا خواهرم تصمیم به برگشت داشته باشه چون وسیله خونه بهونمونه که عدم تمکینو ببریم خواهرم دیگه حاضر به برگشت نیست خیلی ممنون
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴:۱۰ ۲۴ تير ۱۳۹۵
با سلام. ملاک قانون اسباب و اثاثیه متعارف و به ویژه در شان زن هست. تشخیص شان زن هم با دادگاه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۴ تير ۱۳۹۵
با سلام.در خصوص انجام قرار کارشناسی ، جهت پرداخت فیش دستمزد به بنده ابلاغ شد و فیش پرداختی را نزد قاضی پرونده طی لایحه ای ثبت نمودم که در سامانه روند رسیدگی پرونده شماره ثبت را دیدم حال دفتردار شعبه صورت جلسه خروج پرونده را در سامانه قضایی ثبت ننموده است که بنده با مراجعه به سایت از روند رسیدگی پرونده مطلع شوم وقتی به شعبه سر می زنم اذعان می نمایند پرونده نزد پلیس آگاهی می باشد و به پلیس آگاهی مراجعه نمودم می گه چیزی دست ما نرسیده حال اگر ماده یا راهکار قانونی در این خصوص و جود دارد راهنمایی نمایید.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۸:۴۷ ۲۴ تير ۱۳۹۵
با سلام. از این بی نظمی ها در دفاتر محاکم اتفاق می افتد و گاه منجر به مفقودی پرونده ها می شود. راه کار خاص قانونی وجود ندارد باید صبر کرد تا پرونده پیدا شود... .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۳ تير ۱۳۹۵
با سلام
من یک واحد آپارتمان خریده ام و سند 6 دانگ در دفترخانه رسمی تنظیم شده و ثبت شده است . آیا باید حتما به اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه کنم و سند تک برگ دریافت کنم ؟
ممنونم
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۱:۵۸ ۲۳ تير ۱۳۹۵
با سلام. اسناد تنطیم شده در دفاتر اسناد رسمی، سند رسمی محسوب میشوند و معتبرند ولی اخیرا سندهای منگوله دار تبدیل به تک برگی شده اند. شما هم انجام دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۳ تير ۱۳۹۵
با سلام
در آپارتمان ، آیا پشت بام مشاع است یا خیر ؟
ممنونم
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۱:۵۵ ۲۳ تير ۱۳۹۵
با سلام. برای استفاده های متعارف شرکا بله. مانند نصب کولر و انتن و.... .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۳ تير ۱۳۹۵
با سلام آیا ماده قانونی وجود دارد که وقتی پرونده از طرف مقام قضایی به کلانتری یا پلیس آگاهی ارسال می شود خروج پرونده را در سامانه قضایی ثبت نمایند تا مردم از سر در گمی در بیان، مثلا وقتی قاضی دستور کارشناسی می دهد دفتر داران می گویند پرونده به پلیس آگاهی ارسال شده و با مراجعه به پلیس آگاهی ماموران آگاهی می گویند چیزی دست ما نرسیده است. اگر ماده قانونی درخصوص این مشکل وجود دارد لطفا راهنمایی بفرمایید.باتشکر
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۰:۱۰ ۲۳ تير ۱۳۹۵
با سلام. تمامی تغییر و تحولات پرونده بایستی ثبت شود و در سایت قابل رویت باشد. اگر تغییرات ثبت نشود موجبات تضییع حقوق طرفین دعوی خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۳ تير ۱۳۹۵
باعرض سلام وخسته نباشید بنده در حدود 3 سال پیش توسط شرکتی که در آن کار می کردم در پروژه مسکن مهر ثبت نام شدم و شرایط لازم را را برای عضویت در مسکن مهر را نداشتم حالا بعد از گذشت این چند سال و پرداخت مبلغ 18 میلیون تومان با عوض شدن مدیریت شرکت افرادی را که شرایط لازم را نداشتند من جمله بنده را حذف کردند و مجبور به انصراف از مسکن مهر شدیم . به اجبار شرکت بهمن ماه 94 فرم انصراف خود را تکمیل و تحویل مسکن وشهرسازی دادم . اما تا این تاریخ به دلایل نامعلومی مسکن وشهر سازی آورده من را بر نمی گرداند و می گوید شرکت شما گفته ما باید یکی را جای بنده معرفی کنند
و بعد پول من را بدهند و به اصطلاح خودشان جایگزین کنند حال سوال من این است می توانم از شرکت خود شکایت و هم اصل پول و ضرر خودم را مطالبه کنم و اگر می شود لطفا نحوه آن را توضیح دهیدو چقدر طول می کشد . از پاسخگویی شما کمال تشکر و قدردانی را دارم
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۹:۱۹ ۲۳ تير ۱۳۹۵
با سلام. دادخواست مطالبه وجه بدهید و موضوع داستان را در ان شرح دهید. خسارات از جمله تاخیر تادیه هم به شما تعلق می گیرد ان را هم مطالبه کنید. روال قطعی شدن رای باید طی شود که حداقل ۱سال می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۳ تير ۱۳۹۵
سلام حضورشما مشاورین گزامی من رنی 38ساله هستم در سال 89 با مردی ازدواج کردم که ادعا میکرد از همسرش جدا شده است بعد از ازدواح متوجه شدم دروغ گفته است در این مورد در دفترچه ازدواح ثبت شده است با این وجود گذشت کردم تا اینکه در سال 92 با ترک من به همراه همسرو فرزندانش به شهر دیگری رفت و مجددا ازدواج کرده که ثبت نشده است وقتی از قصد من برای جدایی مطلع مجددا به شهرمان نقل مکان نموددراین مدت هیچ نفقه ای نداده است1- برای طلاق چکار باید بکنم با توجه به اینکه برای ازدواحش شاهدی ندارم2-برای نقفه چه میتوانم بکنم بازهم شاهدی ندارم 3-دروغش در ابتدای ازدواجش با منمیتواند برای درخواست طلاق به من کمکی بکند 4 همزمانی درخواست طلاق و درخواست مهریه باهم تناقض دارد ون عده ای میگویند از درخواست طلاق صرف نظز کن چون اجرای مهریه را کند میکند
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۷:۱۱ ۲۳ تير ۱۳۹۵
باسلام. در دادخواست مطالبه مهریه ای که مطرح میکنید به موضوع معاملات انجام شده بر روی اموال اشاره کنید. طبق قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی مصوب سال ۹۴ امکان باطل کردن این معاملات وجود دارد. معاملاتی که طی ۱سال قبل از صدور رای قطعی انجام شده باشند قابل ابطال اند. زودتر طرح دعوی کنید تا زمان از بین نرود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۳ تير ۱۳۹۵
با سلام
ممنون از راه اندازی این بخش
بنده طی شکایتی از یک شخص طی حکمی حساب وی در یکی از بانکها را مسدود کرده و بعد از چند هفته برگ جلب وی را دریافت کرده اما باتوجه به اینکه شخص مذکور دارای آدرسی جعلی در بانک میباشد قادر به دستگیری وی نشده با این حال که تمامی مدارک بر علیه متهم بوده و دسترسی به او مقدور نبوده دادگاه وی را منع تعقیب نموده و این برای بنده جالب است که بنده علاوه بر مالی که از دست داده ام و تمامی زمانی که از اسفند 1394 و هزینه هایی که از آن زمان تا امروز متقبل شده ام دادگاه این رای را صادر کرده است و من به هیچ چیزی نرسیده ام همچنین برای اعتراض به رای دادگاه مبلغ چهل هزار تومان علاوه بر تمامی مبالغ هزینه شده باید بپردازم.

جرم نامبرده کلاهبرداری(سو استفاده از نام یک مسئول دولتی شاغل در قوه قضائيه) و تحصیل مال نامشروع میباشد

لطفا بنده را راهنمایی بفرمایید

متشکر
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۶:۳۴ ۲۳ تير ۱۳۹۵
با سلام. اگر جرم طرف محرز باشد دادگاه حتی به صورت غیابی نیز وی را محکوم می کند. از قرار معلوم طبق اظهارات شما ادله قوی دایر بر مجرمیت وی یافت نشده است که منجر به منع تعقیب گردیده است. در هر حال بایستی ادله و مدارک و رای دادگاه را ببینیم تا اظهار نظر قطعی میسر باشد ولی با این وجود منع تعقیب در پرونده کیفری به معنی مختومه شدن پرونده نیست و احتمالا راه محاکم حقوقی برای پیگیری پرونده شما باز باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۳ تير ۱۳۹۵
چندی پیش ملکی را با مبایعه نامه خریدیم و هنگام ثبت متوجه شدیم سند بازداشت است و زمین شهری ادعا داشت زمین موات است و برای آزاد کردن آن مبلغ زیادی با نظر کارشناس رسمی دادگستری به زمین شهری پرداخت کردیم و بعد به صورت کاملا قانونی و با استعلام های مختلف توسط دفتر خانه ای کاملا معتبر ملک به نام ما منتقل شد و برای ملک جواز گرفتیم و آن را ساختیم حالا ستاد فرمان امام ادعا دارد که این ملک مشکل داشته است و مثلا سال 1340 جعل وکالت شده است آیا می توان به صرف ادعا و این که هیچ گونه شکایت یا بازداشت سند از قبل موجود نبوده است حق مسلم ما را ازبین برد؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴:۴۳ ۲۳ تير ۱۳۹۵
با سلام. اگر دعوایی از سوی ستاد علیه شما مطرح شد به معامله صحیح و قانونی خود و نیز حسن نیت خود اشاره کنید. نهایتا اگر دادگاه علیه شما رای دهد، شما محق هستید به جهت مستحق للغیر بودن ملک، ثمن معامله و کلیه خسارات را به نرخ روز از فروشنده مطالبه کنید.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۳ تير ۱۳۹۵
سلام
من یک مغازه رو با مبلغ 20 میلیون تومان رهن کامل کردم (اجاره کردم) که کد رهگیری هم دریافت کرده ام.
حالا موجر یک شاکی خصوص دارد که از او 100 میلیون طلب دارد و می خواهد اموال او را توقیف کند.
آیا شاکی که حکم دادگاه برای توقیف اموال دارد می تواند مغازه ی که من اجاره کردم را بفروشد و پول رهن من را ندهد؟(تاکید می کنم من کد رهگیری دریافت کرده ام و موجر فراری است)
با تشکر
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۳:۵۶ ۲۳ تير ۱۳۹۵
با سلام. بر فرض که مغازه توقیف شود و به تملک طلبکار درآید، طبق قانون مدنی خللی در قرارداد اجاره شما به وجود نمی اید و طلبکار بایستی به قائم مقامی موجر، اجاره را با تمام شرایط مندرج در ان ادامه دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۳ تير ۱۳۹۵
با سلام و خسته نباشید.کارفرما در ابتدای شروع کار چک تضمین میخواهد البته بعضی ها هم سفته میخواهند.برای جلوگیری از سوء استفاده از چک یا سفته چکاری میتوان انجام داد. گرفتن چک باعث نگرانی میشود. با تشکر
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۱:۰۲ ۲۳ تير ۱۳۹۵
با سلام. رسید بگیرید که بابت تضمین است و یا سفید امضاست تا امکان سواستفاده به حداقل برسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۳ تير ۱۳۹۵
باسلام من حدود4سال پیش ازدواج کردم درهمان اوایل ازدواجم پای یه زن بیوه که ازفامیل های همسرم بود به زندگی من باز شد وباترفندهای زیادی باعث ازهم پاشیدن زندگی مشترک من وهمسرشد طی این 4سال من بع عناوین مختلف به عنوان قرض مبالغ زیادی به حساب این خانم واریزکردم وحالا متوجه شدم که این خانم یه شیادبه تمام معناست وباچندین نفراین کارراکرده وباعث خرابی زندگی انهاشده واین افرادبخاطرحفظ ابرو سکوت کرده اند حالا ازشماخواهش میکنم راهنماییم کنید چطورمیتونم پولم راازاین خانم شیادپس بگیرم
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۹:۳۴ ۲۳ تير ۱۳۹۵
با سلام. موضوعی که طرح کرده اید بسیار مبهم است و ارتباط شما با ان زن معلوم نیست. اما در هر حال طبق ماده ۲۶۵ قانون مدنی شما باید ثابت کنید که ان وجوه را بدهکار به ان فرد نبوده اید. زیرا پرداخت پول به دیگری ظاهر بر بدهکار بودن فرد به گیرنده است. اگر ان زن پول ها را بابت فال گیری ومشکل گشایی گرفته است با دیگر مالباختگان تحت عنوان رمالی و... شکایت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۲ تير ۱۳۹۵
باسلام. اینجانب حدود شش ماه پیش بعنوان مدیر ساختمان از سازنده ساختمان بدلیل اهمال کاری در سفت کاری نمای ساختمان در شورای حل اختلاف شکایت کردم. اکنون پرونده به این علت که صاحبان سند باید شکایت می کردند نه مدیر ساختمان به استناد بند 10 ماده 84، مختومه شده است. سوال من این است که اگر برخی از ساکنین با این استدلال که از اول موافق با طرح شکایت نبوده اند از پرداخت هزینه های انجام شده خودداری کنند مدیر ساختمان چگونه می تواند این هزینه ها را دریافت کند؟ باتشکر
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۳:۱۲ ۲۲ تير ۱۳۹۵
با سلام. شما باید از طرف ساکنین وکالت میگرفتید. طبق قانون مدنی اگر هزینه ای از طرف فردی انجام شود و اجازه پرداخت از سوی ان فرد گرفته نشده باشد، امکان بازپس گیری از وی وجود ندارد و باید قبلا اجازه گرفته میشد... .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۲ تير ۱۳۹۵
با سلام.
ببخشید یه سوال در مورد چک داشتم.
من چکی رو از کسی میگیرم از کجا مطمعن باشم ک این امضای ک پایه چک شده با امضای حساب چک یکی هس و برای پاس کردن چک به امضا گیر نمیده بانک؟
ممنون میشم پاسخ بدید.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۲:۳۳ ۲۲ تير ۱۳۹۵
با سلام. راهش اینه که به بانک ببرید و بپرسید و ببینید مطابق با امضای بانکی طرف هست یا نه... . ضمنا اگر چکی به جهت عدم تطابق امضا پاس نشود گواهی عدم پرداخت صادر میشود و امکان طرح دعوی مطالبه وجه چک وجود دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۲ تير ۱۳۹۵
باسلام.مازمینی کشاورزی از پدر بزرگم بهم به ارث رسیده به علت سرکشی نکردن از زمین به مد25سال کسانی خودرا مالک این زمین میداند ولی ما نسخ داریم ودراراضی جهادکشاورزی به اسم ما هست ازچه طریقی مااین زمین ها رو بازپس گیریم
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۵:۵۱ ۲۲ تير ۱۳۹۵
با سلام. دعوی خلع ید یا رفع تصرف عدوانی علیه متصرفین طرح کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۲ تير ۱۳۹۵
باسلام.خانه ای به به شرط سند دار بودن طبق مبایعه نامه خریداری شده وقرار بود پس ازتحویل سند مابقی پول پرداخت گردد.اما پس از گذشت 9ماه فروشنده میگوید یا خانه را وکالتی بخر یا پس بده.طبق مبایعه نامه قرار بود 8 ماه پیش به خریدار سند داده شود و برای تاخیر جریمه قید شده است.حال آیا خریدار برای گرفتن سند باید از فروشنده شکایت کند یا همان مطالب مبایعه نامه مورد قبول محاکم قضایی در صورتی که فروشنده پیش دستی کند وشکایت کند کافیست؟
لطفا جواب را به ایمیل ارائه شده هم ارسال کنید
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴:۲۴ ۲۲ تير ۱۳۹۵
با سلام. مفاد قرارداد فی مابین معتبر است و شما دعوی الزام به تنظیم سند رسمی علیه ایادی قبلی طرح کنید. خسارت تاخیر طبق توافق هم قابل وصول است. اگر طرف شما دعوایی طرح کند طبق مفاد قراردادی که فرمودید حقی برای وی اثبات نمی شود.