نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۴۷۱
در انتظار بررسی: ۴۴
Iran (Islamic Republic of)
میرمهدی حسینی فر
۱۰:۲۷ ۰۶ فروردين ۱۳۹۶
باسلام من نتونستم وکیل جوان را در صفحه اجتماعی پیدا کنم و سوال یپرسم لطفا راهنمایی نمایید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
میرمهدی حسینی فر
۰۷:۲۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۶
باسلام وخسته نباشید من دوروزپیش یه سوال پرسیدم ولی هنوز وکیل محترم جواب ندادند
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۵:۳۲ ۰۵ فروردين ۱۳۹۶
سلام عرض ادب
آیا میتوان در خصوص چک برگشتی از شاکی در محضر رضایت نامه اخذ کرد؟
ممنون میشم پاسخ بدید
Iran (Islamic Republic of)
عبداله
۱۵:۲۵ ۰۵ فروردين ۱۳۹۶
یک قطعه زمینن کنار جاده اصلی داریم سالهای گذشته تیر برق عمومی عبور کرده هیچ خساری نگرفته ایم حالا یک شخص اومده برای پرورش ماهی میخواهددر زمین من زیر شبکه ترانس برق پایین بیاورد اداره برق وراه میکویند حریم اداره برق است ما شکایت کردیم به دادگاه نامه دادند اینجا حریم ماست ،ما هیچ پولی از بابت تیر برق گذاشته اندنگرفته ایم بدون اجازه تیر برق گذاشته اند راهنمایی کنید چکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۲:۲۶ ۰۵ فروردين ۱۳۹۶
باعرض سلام و ضمن تبریک سال جدید:
بنده جهت درخواست حکم تخلیه مستاجردر مکان مسکونی که دوماه از انقضا قرارداد آن گذشته به شورای حل اختلاف مراجعه کردم و فرمودند باید با مدارک ( که حتما باید پای اجاره نامه امضای دو شاهد باشد) به دادگاه مراجعه کنم.این در حالیه که پای اجاره نامه ای که در بنگاه املاک تنظیم شده امضای دونفر شاهد موجود نیست.اگر امکانش هست راهنمایی بفرمایید.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
رها
۱۴:۵۷ ۰۴ فروردين ۱۳۹۶
با سلام
دختری هستم که چن سال پیش از سر بی تجربگی مدت 18 ماه بدون بیمه و قرارداد کتبی برای یک شرکت خصوصی با بازدهی بسیار بالا بازاریابی انجام داده ام *ولی بدلیل قصور از جانب مدیریت و بدون دریافت حقم حدود 6 میلیون تومان از شرکت بیرون اومدم در حالیکه از شدت عصبانیت جلو دوربین گفتم پولمم نمیخوام اینم وضع شرکت چرخوندن نیست *ولی الان که یکمی بزرگتر شدم فک میکنم این دنیا جاشه تا حقمو بگیرم از اداره کار هم پرسیدم گفتن احتمالش کمه بدون قرارداد نتیجه ای بگیری در حالیکه من شماره مشتریام و مبالغ قراردادشون دارم حتی همکارامم میتونن شهادت بدن من اونجا کار کردم .1 جورایی بعضی کارفرماها لیاقتشون اینه که ابروشون بره ودزدیاشون برملا شه .میشه راهنماییم کنین چجوری حقمو بگیرم .این قضیه برا 3 سال پیشه یعنی 21 ساله بودم .اینم میدونم که مرور زمان دلیل بطلان حقم نمیشه فقط راشو بلد نیستم !!!
Iran (Islamic Republic of)
دلخوش
۲۲:۴۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۶
با سلام.
حدود چهار ماه پیش پدربزرگ من فوت شده اند و پزشک قانونی دلیل مرگ را بیماری مزمن تنفسی اعلام کرده است. اکنون بعد از گذشت چند ماه خواهر و برادر پدربزرگم به این دلیل که پدربزرگم به غیر از پدر من فرزند دیگری نداشته و ما که نوه هایش هستیم وراث وی محسوب می شویم ادعا میکنند که ما پدربزرگمان را مسموم کرده ایم و این موضوع را نزد افراد مختلف اذعان داشته اند. آیا ما میتوانیم اعاده حیثیت کنیم؟
United States of America
احمد کمالی
۱۵:۲۷ ۰۲ فروردين ۱۳۹۶
آیا مغازه ایکه از یک نهاد وا بسته دو لتی اجاره کرده ام سر سال و پا یان قرار داد ما لک میتوا ند اورا به مزا یده بگذارد و مرا مجبور به اضا فه اجاره نا متعا رف کند ؟ یا اینکه طبق کار شنا سی در صدی اضا فه میشود و چنا نچه من نخوا ستم به مزایده گذا شته میشود ؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۴۵ ۰۲ فروردين ۱۳۹۶
سلام
پدرم چند سالی است که فوت کرده و حدود 10 سال قبل برادرم تصمیم گرفت بالای ملک پدری مان خانه ای بسازد تا بتواند همسرش را از عقد دربیاورد و زندگی کند. همه ی برادران و مادرم هم به ایشان کمک مالی و حانی کردیم تا این کار انجام شود البته خودش چند برابر ما پول گذاشت و این خانه را ساخت. الان بعد از 10 سال خود را مالک خانه می داند و حاضر به تخلیه نیست.
چاره ی حقوقی چیست؟
سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
عمار یاسر
۱۷:۲۰ ۰۱ فروردين ۱۳۹۶
با سلام. من 22 سال دارم و ترم آخر دانشگاه هستم.با توجه به این که تا 31 شهریور سال 97 معافیت تحصیلی دارم، آیا با توجه به این که 18 سال را تمام کرده ام، پدرم می تواند از نظر حقوقی مرا از خانه بیرون کند یا خیر؟
پدرم مدتی است که مصرانه مرا می خواهد از خانه بیرون بیاندازد.
Iran (Islamic Republic of)
پژمان
۱۳:۳۶ ۰۱ فروردين ۱۳۹۶
سلام اگه بخوای ساختمان مسکونی رو باسازی کرد ولی تعداد کمی از ساکنین ناراضی باشن راه حلی هستش که بشه این کار رو انجام داد یه چیزهایی شنیدم که اگر ساختمانی یه مدت از ساختش بگذره اگه همون کسانی که راضی هستن ساختمان رو بکوبن میتونن علیه افراد ناراضی شکایت کنن و کار رو انجام بدن؟ اگه میشه باید چند وقت بگذره؟
Iran (Islamic Republic of)
پژمان
۱۳:۳۶ ۰۱ فروردين ۱۳۹۶
سلام اگه بخوای ساختمان مسکونی رو باسازی کرد ولی تعداد کمی از ساکنین ناراضی باشن راه حلی هستش که بشه این کار رو انجام داد یه چیزهایی شنیدم که اگر ساختمانی یه مدت از ساختش بگذره اگه همون کسانی که راضی هستن ساختمان رو بکوبن میتونن علیه افراد ناراضی شکایت کنن و کار رو انجام بدن؟ اگه میشه باید چند وقت بگذره؟
Iran (Islamic Republic of)
بد بخت
۰۰:۱۲ ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
با سلام پول ثبت نام آزمونی به اشتباه پرداخت شده الآن می خواهیم پول را برگدونیم که مبلغش 230 هزار تومان آیا این کار شدنیه؟اگه میشه چطوری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
یک شرکت سهامی عام یک برگه به نام برگه تعهد پرداخت وجه به مبلغ مشخص صادر کرده است و مهر و امضای شرکت و هیئیت مدیره هم درج شده است آیا این برگه مشمول قوانین چک می شود و آیا اعتبار قانونی دارد که مستندا به این طریق طرح دعوی کرد و آیا شرکت میتواند این برگه را از اعتبار ساقط کند ؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۱۱ ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
سلام حدود یک سال میشه سفته به مبلغ 13میلیون جای سند ماشینم به اجرا گذاشتم اما طرف مقابلم خیلی قانون رو بلده ومیدونه چیکار کنه یه بار اعتراض یه بار اعسار وضع مالیش هم خیلی خوبه ودفتر مسافر بری داره سواری دوتا شاهد ازآن راننده های سواری اورده گفته هیچی ندارم.اعسار زده و اعسارش هم رد شده قبول نکردند بع ایشان به تازگی رفتند از من شکایت کردن که من رفتم در دفتر مسافربریش بهش فوش ناموس گفتم صورت جلسه کرده ده نفر از مسافر کشها، به عنوان شاهد امضأ کردند که کاملا دروغ بوده چرا من رفتم فقط گفتم که چرا پولی که بهت دادم بابت ماشین چرا رفتی اعسار زدی خجالت نمیکشینمیکشی همین بدون اینکهشوهر فوش ناموس بدم یا فوش دیگه حالا منو راهنمایی کنید لطفا هیچ شاهدی هم ندارمبه اوناهم میان قسم میخورند
Iran (Islamic Republic of)
رضايي
۰۷:۰۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
با سلام و عرض ادب
ببخشيد من يه سوالي داشتم يكي از دوستان ما خاله ي مادرش همه ي اموال خود را به اوقاف بخشيده و الان ٨٧ سال دارن.
به تازگي وكالت دادن به خواهرزاده هاي خودش ميخوام بدونم ميتونن مالي كه به اوقاف بخشيدن رو پَس بگيرن؟
ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
Sahar
۲۳:۱۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
با يه پسري دوس بودم.اولين بار بزور باهام رابطه جنسي برقرار كرد بعد از اين كارش چون ب خواسته خودش بود قوله ازدواج داد.بعد از ي مدت هم با حرفاش تهديدم ميكرد منم مجبور بودم باهاش باشم تا ازدواج كنيم ولي تا ب وقته خاستگاري رسيد بهونه هاي الكي اورد تا همه چيو بهم زد الانم بهش ميگم ك ب همه ميگم چيكار كردي باهام ميگه بگو من قبول نميكنم توروخدا بگيد من ميتونم شكايت كنم؟مجازاتش چيه؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۰۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
باسلا م برای شخصی که دارای یک واحد مسکونی نوساز می باشد نقاشی ساختمان انجام داده ایم و ایشان یک سوم مبلغ توافقی را پس ازیکماه پرداخت کرده و برای دو سوم باقیمانده وعده چندروزبعد وجواب ندادن تلفن وبی اهمیتی می کند البته این واحد خالی است آیامی توان درب واحد رابجای مزدبرداشت؟ (ایشان هیچ مشکلی ازنحوه کارهم ندارد وتوافق فی مابین هم پرداخت کل مزدبعدازاتمام کاربوده است)
Iran (Islamic Republic of)
محیا
۱۹:۱۷ ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
سلام . من سه سال ازدواج کردم یک دختر کوچک یک ساله دارم . در ضمان عقد هیچ شرایط ضمن عقدی در سند ازدواج ننوشتیم . با خانواده همسرم اختلاف دارم و موجب شده که دخترم را وسیله قرار دهند گاهی عنوان می کنند بچه متعلق به ما هست و باید اورا تحویل بدهی این موضوع نگرانم کرده من با همسرم رابطه خوبی داریم همسرم قصد دارد حق اولاد را به من بدهد که نگران دخترم و تهدید خانواده اش نباشم ایا می توان به دفتر ازدواج مراجعه کرد و چنین شرطی را بعد از سه سال در عقد نامه اضافه کرد اگر چنین کاری در ستد ازدواج مقدور نباشد ایا راه دیگر و قانونی برای داشتن این امتیاز همان حق اولاد وجود دارد که خانواده همسرم نتوانند مرا تهدید کنند .
Iran (Islamic Republic of)
مریم اسلامی
۱۵:۲۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
با سلام
برادر بزرگم بعد از مرگ پدرم برخی از املاک پدری را به نام خود کرده و سند زده. بخشی از زمینها رو هم فروخته .
این اتفاق در شهرستان افتاده و من و بقیه خواهر و برادر ها در تهران هستیم . امکان شکایت از طریق تهران هست؟ از کجا باید شروع کنم و به کجا شکایات کنم؟
ممنون
مریم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۱۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
با سلام.بنده یک فقره چک سفید امضا رو در حضور یک شاهد به شخصی دادم که قرار بود تنها بصورت امانی در اختیار او باشد که در طول مدتی که چک در اختیار ایشان بود دونفر دیگه شاهد بودن که ایشان امانتی بودن چک تایید کرده بود و حتی پرینت اس مس و صدای ضبط شده ایشان نیز این موضوع تایید می کرد که چک امانتی هستش و قراره بهم برگردونه اما متاسفانه اینکار نکرد و بنده بعنوان خیانت در امانت از ایشان شکایت کردم اما متاسفانه با وجود شهود و مستندات دیگر قرارمنع تعقیب صادر شد و استناد قاضی ماده 273 آیین دادرسی کیفری بود.ایا وجود چندتا شاهد و اعتراف خود متهم بعنوان استدلال محسوب نمیشه؟باید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۱:۵۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
با سلام. بنده ملکم را به شخصی اجاره دادم که پس از چند روز ایشان اعلام پشیمانی کرده و درخواست فسخ قرارداد و اجاره ملک به شخص دیگر را نمودند. بنده موافقت نموده و بیان داشتم که بنده در جریان مسائل مالی آن دخالت نمیکنم. وقتی مستاجر جدید آمد پول مذکور ار درقالب چک در وجه مستاجر قبلی کشیده و بنده امضایی در پشت چک نزدم و در مسائل آن دخالتی نکردم و بنگاه اجاره نامه قبل را فسخ کرده و اجاره نامه جدید نوشتند. پس از مدتی مستاجر جدید نیز درخواست فسخ کردند و دوباره ملک به شخص دیگری اجاره داده شد و مبلغ پرداختی مستاجر دوم به ایشان پرداخت شدو اما حالا مستاجر دوم چک خود را پاس ننموده و مستاجر اول مقداری از مبلغ خود را دریافت نکرده است. آیا با توجه به مسائل مطرح شده و اینکه چکها در وجه بنده نیز نبوده و امضایی نزده ام موردی متوجه بنده به عنوان مالک میشود؟یا املاک باید پاسخگو باشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ارزو انجیدنی
۰۹:۰۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
باسلام و خسته نباشید . سوالی داشتم در مورد معامله یک باب مغازه . پدرم سه سال پیش سرقفلی مغازه اش را صد وچهل میلیون به اقایی فروخت .اما بعد صاحب مغازه پدرم شاکی شد که چرا ملک را به خود او نفروخته وشکایت کرد .بعد سه سال امسال داداگاه رای داد به صاحب مغازه و قرار شد صاحب مغازه صد وسی میلیون به خریدار مغازه بدهد ومغازه ماله او شود. حالا اقای خریدار مغازه از پدرم شاکی شده که باید پدرم صد میلیون به او بدهد . در صورتی که تفاوت بین صدو چهل تا صد وسی میلیون فقط ده میلیون است . حالا ایا پدرم باید صد میلیون بدهد یا باید همان ده میلیون اختلاف را بدهد؟اقای خریدار گفته میرم شکایت میکنم . واقعا برای من سوال است وقتی اختلاف ده میلیون است چرا خریدار شاکی شده و صد میلیون میخاد . مغازه این سه سال هم که داداگاه طول کشید در اختیار خریدار بود واستفاده میکرد از مغازه . ممنون میشم جوابم رو بدهید
Iran (Islamic Republic of)
مریدی
۰۹:۰۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
با سلام .من چند روز پیش با یک موتوری تصادف کردم .موتور سوار از ناحیه کتف که قبلا به گفته خودش مجروح بود جرحش شدت پیدا کرد .موتور سوار رو ۱۱۵ برد بیمارستان ولی از ما شکایتی نکرده و بعد از دو ساعتی ترخیص شد.آیا متور سوار بعدا می تونه علیه من شکایت کند
Iran (Islamic Republic of)
محمود باقری
۰۹:۰۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
اداره برق سی سال پیش در زمین من تیر برق برای برق رسانی عمومی کاشته بدون اجاز من میتوانم حق حقوق خود را بگیرم یا نه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۴۲ ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
پسری هستم 27 ساله دانشجوی کارشناسی که پدرم را چند سال پیش از دست دادم و در حال حاضر با مادرم زندگی میکنم . ایشون سالخورده و بیمار هستن , تمام خواهر برادرهای من سر خونه زندگیشونن . من موظفم هم مراقب مادرم باشم و هم به درس و دانشگاهم برسم . پدر و مادر من هر دو بازنشسته فرهنگی بودن , بعد از فوت پدرم حقوق پدرم رو نصف کردن و به مادرم پرداخت میکنن که اکثرش خرج هزینه دکتر برای مادرم میشه , من این سوالو از شما داشتم که اگر مادرم رو هم از دست بدم حقوق مارو قطع میکنن ؟
سپاسگزارم بابت وقتی که گذاشتین
Iran (Islamic Republic of)
حوریه فتحی
۱۴:۴۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
با سلام...مغازه ای را به کسی اجاره دادم و حالا توافق کردیم که مغازه را تخلیه نماید یک عدد چک برای تخلیه نزد من داشته حالا میگوید مغازه را تخلیه میکنم به شرط ان که چک را تحویل من دهید.حالا من چک مستاجر را گم کردم باید چه کنم؟که مغازه را تخلیه کند?????
Iran (Islamic Republic of)
شاهسوندی
۱۳:۵۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
باسلام
پدر بزگ من سال 1339 فوت کرده وحین فوت دارای 1 پسر و 3 دختر بوده ودارای منزلی است که فاقد سند مالکیت است ، تمام فرزندان هم فوت شده اند که دو دختر ویک پسر صاحب فرزند میباشند ویکی از دختران تا زمان فوت مجرد بود . در ضمن منزل مسکونی پدر بزرگمان هم هنوز تقسیم نشده .
پس از فوت دختر مجرد در سن سن 70 سالگی خواهر زاده ها وبرادر زاده ها به عنوان وراث مشخص شده اند در ضمن این دختر به دلیل بیماری سرطان فوت کرده که قسمتی از مغز و یکی از سینه هایش طی عمل جراحی برداشته شده .
حالا پس از فوت این خانم یکی از خواهر زاده ها صلح نامه ای را به بقیه وراث نشان داده که ادعا کرده خاله کل سهم ارث پدری خود را به من صلح کرده آیا این ادعا با توجه به شرایط خاله ما و وضعیت منزل بدون سند وعدم مشخص شدن سهم هر یک از وراث آیا این صلحنامه اعتبار دارد.
در ضمن در صلح نامه نام وامضائ هیچ یک از وراث نیست
در صورت امکان جواب را به ایمیل من ارسال نمایید
باتشکراز جواب شما
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۲۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
با سلام وعرض خسته نباشید آیا پیگیری وجوه واریزی به صندوق دادگاه که مربوط به شش سال قبل باشد امکان پذیر هست ؟ از چه طریقی باید اقدام شود ؟ چگونه بفهمم که این پول واریز شده است یا نه ؟
Iran (Islamic Republic of)
بابک عسگری
۱۰:۲۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
با سلام و عرض ادب
من ساکن طبقه دوم هستم و هر روز باید ساعت 5.5 صبح بیدار بشم و به سر کاربروم . همسایه بالایی ما دو بچه دارد که در ساعت 12 تا یک نصف شب فقط شروع به دویدن و بازی می کنند که حدود سه و پنج ساله هستند و باعث ایجاد مزاحمت شدید می شوند اعتراض هم می کنم میگوید که بچه اند و نمی تواند کاری کند ، ساختمان هم نوساز هست و مدیر ساختمان نداریم و کلا سه واحد در ساختمان زندگی می کنیم ، راه حل این موضوع چیست و چه اقدامی باید انجام دهم ؟
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمد نجفی
۱۲:۰۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
با سلام و خسته نباشید .
اگر یک نفر به عمد دست و پای فرد مسلمانی را قطع کند . حکم درباره ی فرد مجرم چیست؟
Bulgaria
سارنگ
۱۹:۴۰ ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
سلام. وقت بخیر
آیا با توجه به بدهکار و محکوم مالی بودن کسی در داخل ایران می شود حساب بانکی او در خارج از ایران را مسدود نمود؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد رضا
۱۸:۰۳ ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
سلام - آیا در مستحق اللغیر درآمدن ملک مشتری میتواند مطالبه ارزش قیمت ملک به نرخ روز با جلب نظر کارشناس به عنوان غرامت در ماده 391 ق.م را بنماید؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۶:۰۸ ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
سرایدار ساختمانمان حدودا سه سال در اینجا مشغول است. دیروز متوجه شدم طی این سه سال مدیر ساختمان با ایشان قراردادهای 90 روزه انعقاد می کرده و حقوق ایشان از ابتدا 900 هزار تومان بوده. بیمه نمی شده و خود ایشان برای خودش بیمه رد می کرده و عیدی دریافت نشده و از نظر من استثمارگری کامل را این مرد ساده تجربه می کند.
راهکار چیست؟ خیر می کنید اگر به ایمیلم هم جواب دهید که همیشه آنلاینم. حتی شکایتی هم اگر نیاز باشد من خودم شاکی خواهم بود.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود b2
۰۲:۱۴ ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
با سلام
اینجانب اول مهر مغازه ای در پاساژ نوساز اجاره کردم و قرار بر این بود که پاساژ اول برج هشت آبان افتتاح شود اما بعد از چند ماه اواسط بهمن افتتاح شد ولی به دلیل تاخیر زمانی بسیار کمبود امکانات نبود برق مجزا و مشکل در سیستم پله برقی و ندادن برگه قرارداد برای گرفتن کارتخوان و... و طبق عرف مجتمع های تجاری مالکین باید تبلیغات مناسب برای معرفی مجتمع تجاری انجام بدهند که متاسفانه هنوز هیچ تبلیغی انجام نشده و مغازه ابتدای مجتمع باز نشده و بروی شیشه ها بنر چسبیده شده و هرکسی از جلوی مجتمع رد میشه هنوز فکر میکنن مجتمع افتتاح نشده... در آخر عرایض این مجتمع 20 واحدی که تقریبا به جز 2 واحد مابقی واحدهای حاضر درخواست تنفس کردن برای پرداخت اجاره اما مالکین قبول نکردند و اگرم بخوایم بلند بشیم و بعبارتی فسخ قرارداد کنیم مجبوریم مبلغ هنگفتی بابت فسخ قرارداد پرداخت کنیم آیا راه حلی وجود دارد که بدون پرداخت جریمه قرار داد رو فسخ کنیم با سپاس از وکلای جوان
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۰۱:۰۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
با سلام و احترام مدت 11 سال به سمت نایب ریس یکی از هیات های ورزشی که زیر مجموعه سازمان تربیت بدنی است مشغول میباشم از مدیر کل هر دوره هم حکم و ابلاغ نایب ریسی استان دارم در این مدت 11 سال نه حقوق دریافت کردم و نه بیمه . در هیات هم با من قرارداد نبستند اما تمام حکم و ابلاغ رو دارم ایا میتوانم شکایت کنم و 11 سال کار من جز سوابقم بشه چه مسیری را طی کنم و چند درصد موفق میشم . با سپاس
Iran (Islamic Republic of)
مارال
۱۶:۳۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
mr soheyl:
با سلام. نزدیک به ۳ هفته س که حضانت پسر ۵ سالمو از دادگاه گرفتم. وتو هفته ی اول حضانت، پدر فرزندم رای قطعی ملاقات وقت را گرفت بدون اینکه دادگاهی تشکیل شه واز من توی دادگاه دعوت بشه.قاصی رای قطعی داد. الان بعداز گذشت ۳ هفته پدر بچه برای دیدار موقت طی رای دادگاه در کلانتری حاضر نمیشه.لطفا راهنمایی کنید که چگونه میتوانم حدف ملاقات پدر را از دادگاه بخوام.یا اینکه چطوری از رفتن بی نتیجه سر قرار تحویل فرزند مشترک استفاده کنم.ممنون
-
سویداش
۱۴:۱۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
با سلام .فردی زمینی از ما را تصرف و به افراد متعددی فروخته ،و به نام آنها سند زده شده،اگر بخواهیم شکایت کنیم آیا باید از تصرف کننده شکایت کنیم یا از کسانی که زمین در مالکیت آنهاست؟اصلا با ین وضعیت اگر شکایت کنیم به نتیجه می رسیم؟خیلی متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۰۴:۰۳ ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
با سلام وخسته نباشد
برای انباری یک واحد از اپارتمان جواز تجاری مغازه گرفتیم .همه همسایه ها به غیر یک نفر رضایت دفترخانه ای دادن
البته یک رضایت دست نویس از این همسایه داریم
ایا می شود با این رضایت نامه دست نویس حکم دادگاه را مبنی بر رضایت پیشین ایشان بر جواز تبدیل شدن انباری به مغازه گرفت؟
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۴:۳۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
سلام. من قبلا ماشینی خریدم که سند به اسم مامانم زده شد. بعد اون ماشین فروختم و ماشین جدید ثبت نام کردم. الان من پلاک ندارم می تونم از پلاک قبلی ماشین استفاده کنم با توجه به اینکه به اسم مادرم هست یا خیر؟ امکان انتقال پلاک وجود داره؟
Iran (Islamic Republic of)
فرزامی
۱۴:۰۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
باسلام خسته نباشید ما حدود 2 سال است یک آپارتمان 60 متری خریداری کردیم ولی متاسفانه ساختمان کنتور آب ندارد 4 واحد مالک هستند و 6 واحد دست مستاجر است مالک 6 واحد خود سازنده آپارتمان بوده ودر حال حاضر به هیچ عنوان پول نمیدهد که کنتور بگیریم هرروز اداره آب میاد تا آب رو قطع کنه در ضمن این آقا بسیار آدم شری است میگه پول نمیدم موندیم چکار کنیم اداره آب هم به 4 واحد جداگانه کنتور نمیدهد.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
با سلام وخسته نباشید
.2 تا بچه دارم و توی این 15 سال زندکیم چیزی جز درد و رنج نصیبم نشده و چند سالی هم هست که شوهرم اعتیاد به مواد مخدر داره.زندگیم روز به روز داره بدتر میشه .دیگه واقعا نه من و نه بچه هام طاقت این زندگی رو نداریم.2 بار مهریه رو به اجرا گذاشتم و می خواستم طلاق بگیرم ولی هر بار چیزی جز ضرر نصیبم نمیشد .چون تمام اموالشو به نام خانواده اش میزد و منم با 2 تا بچه هیج پولی ندارم که زندگی کنم ....تورو خدا کمکم کنید .راهی هست که بتونم اموالشو به دادگاه معرفی کنم و حقمو بگیرم .ممنون
Iran (Islamic Republic of)
یونس
۱۶:۰۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
اینجانب در دی ماه امسال یک خودرو در قالب یک مبایعه نامه از شخصی خرید کردم و مبلغ 300 م تومان رو نقدا پرداخت و 130 م تومان مقرر شد در زمان تنظیم سند پرداخت کنم. مقرر شد 1396/2/15 سند اتومبیل رو به نام من انتقال دهد. الان متوجه شدم که خودرو توسط اداره دارایی توقیف می باشد. شکواییه اینجانب با چه عنوانی می تواند مطرح شود؟
لطف می کنید اگر راهنمایی بفرمایید.
Iran (Islamic Republic of)
شهاب...
۰۹:۳۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
سلام من سال 94 با یه دختر خانومی دعوا کردم و ایشون شکایت کرد و منو یک شب بازداشت کردند و فرداش بردند دادگان و عکس گرفتند اما شاکی رضایت داد و دادگاه 200هزار تومان جریمه دولتی برایم صادر کرد آیا سو سابقه محسوب میشود برایم؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۳۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
باسلام وخسته نباشید من برای کسی توساختمان کار کردم چون که قرارداد ننوشت و نزدیک یکماه شد که من کارکردم امروز وفردا کرد ولی ننوشت منم تعطیل کردم وبرای تصفیه حساب چک به من داد که موجودی نداشت و الان 15 روزکه از تاریخ چک گذشته وکسه دیگر رو اورده کار میکنه مگه نبایدمنو تصفیه کنه وبعد کسه دیگه روبیاره؟
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
وحيد گرشاسبي
۰۱:۴۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
سلام يك سوال حقوقي داشتم. من چند سال پيش چهار دستگاه آپارتمان ساختم ولي به علت فوت مالك مجبور شدم براي دو واحد سهم خودم حكم الزام به تنظيم سند بگيرم. بعد از آن سعي كردم دوستانه مشكل را حل كنم. ولي حل نشد. حالا سوال من اينه كه حكم الزام به تنظيم سند كه من دارم چند سال اعتبار داره؟ و تا كي ميتونم آنرا اجرا كنم؟

با تشكر
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۳:۴۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
سلام .من تاریخ 2/11/95 سوال کردم جواب نگرفتم .پاسخ سوالات برج 11 یا بهمن ماه کجا پیدا کنم .ممنون از راهنمایی شما
Iran (Islamic Republic of)
سیدحسین
۲۳:۰۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
باسلام خسته نباشید من الان ۳ساله که کارت هام دفتر اتباع گرفته یکی رفته گفته که من شناسنامه دارم ایا کارت هام باطل میشه
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۱۶:۵۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
با سلام حدود 10سال پیش خانه ای خریدم که خانه های اطراف ساخته نشده بود حلا که زمین کناری قصد احداث بنا دارم متوجه شده ام که درب پاکرینگ یک متر کور می شود باتوجه به اینکه ساختمان پروانه ساخت داردنمیدانم چکار کنم ایا اگر شکایت کنم حرفم به جایی می رسد با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۱۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
باسلام وخسته نباشید
بنده یک ماشینی خریدم وتمام پول آنرا به فروشنده پرداخت کردم متاسفانه مباینه نامه هم ننوشتم بعداز تحویل ماشین متوجه شدم که ماشین تصادفی میباشد و کلا رنگ دارد به من گفته بود ماشین سالم است واز بنده پول ماشین سالم را گرفته است.وسند را هم وکالتی به من سپرده است آدرسش رو اشتباه نوشته و تلفنشم خاموش کرده چگونه میتونم از این فرد کلاهبردار شکایت کنم ،کمکم کنید.
Iran (Islamic Republic of)
نعمت
۰۸:۴۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
باسلام ،مدت هفتاد سال است که یک زمین زراعی موقوفه در اختیار ما میباشد (ما مستاجر اوقافیم )که اکنون وارد محدوده شهر شده است حقوق ما نسبت به این زمین چه میباشد آیا اوقاف میتواند زمین را از ما بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
نعمت
۰۸:۳۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
باسلام وتشکر ازشما ، بنده مغازه ای را اجاره داده ام که عرصه آن مغازه موقوفه بوده یعنی خود نیز مستاجر اوقافم آیا بنده از دارایی ومالیات بابت اجارای که میگیرم معاف میباشم
Canada
Elham Shirin
۲۲:۴۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
با سلام و عرض خسته نباشید

مادر اینجانب ۲ روز پیش در اتوبوس که با سرعت در حل حرکت بود و با استاپ‌ غیر به موقع دچار شکستگی از ناحیه‌‌ کمر شدن الان در حل حاضر تحت شدید مراقبت هستند. آیا شرایطی یا بیمه‌ و یا مراحلی هست که بتوان اتخاذ کرد برای دیه و خسارت؟ لطفا مراحل رو شریح دهید، ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۲۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
سلام و خسته نباشد خواستم بدونم مردی که ازدواج مجدد داشته اگه فوت کنه و بعد دیه اش رو بگیرن به فرزندان خودش چقدر سهم میرسه؟ یه دختر و پسر هستن
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۱۳:۴۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
1395/12/12
سلام خسته نباشید منو ببخشید اگه مزاحم شدم یک سوال داشتم خیلی ممنون میشم اگه راهنماییم کنید
من سه ماه پیش با موتورم تصادف کردم و ماشینی که منو زده بود مقصر 100% بود. طی این تصادف پای من دچار شکستگی باز شد و در حال حاظر توی استخوانم فیکساتور گذاشتن به غیر از سایر صدماتی که دیدم . من یک ماه بعد از حادثه که به دادگاه مراجعه کردم درخواست علی الحساب دیه رو پیش قاضی مطرح کردم و دستوری برای بیمه گذار طرف مقابل صادر کرد که مقداری از دیه رو زود تر از تکمیل دوره درمان بهم پرداخت کنن . من نامه قاضی به همراه تمامی مدارک مورد نیاز به دفتر بیمه مربوط (بیمه ) تحویل دادم . بعد از گذشت دوماه که منو میپیچوندن متوجه شدم هنوز مدارک من توی شعبه رشت هست و برای برسی و پرداخت دیه به تهران ارسال نشده . من تا جایی که خبر دارم باید نهایتا طی دو هفته به درخواست من ترتیب اثر میدادن ولی بعد گذشت دو ماه الان میگن بذار پرونده ت برسه دست ما . سعی میکنیم تا اونور سال بهت پرداخت کنیم . من این هفته نوبت دکتر داشتم و هفته بعد ابلاغیه دادگاه ولی حتی کرایه ماشینم رو ندارم که تا این جا ها برم . خواهش میکنم راهنماییم کنید که چطور میتونم حقم رو بگیرم که زود به نتیجه برسم .( بیمه نامه مربوط به مقصر هست فکر نمیکنم من بتونم از طریق سایت بیمه مرکزی شکایت کنم چون شماره بیمه نامه میخواد و من ندارم ) خواهش میکنم راهنماییم کنید سه ماهه بیکارم و پس اندازم کاملا تموم شده و الان نزدیک به 5 میلیون بدهکارم عید هم نزدیکه ولی هیچ کاری نمیکنن

امروز 1395/12/12 من دو ماه پیش درخواستمو تکمیل کردم برای علی الحساب
Germany
علی
۱۲:۰۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
جواب
Kazakhstan
شیوا
۲۳:۳۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
سلام خسته نباشید سوالی داشتم پدرم سیب های باغمون رو در ماه اول پاییز روی درخت فروخت با مبلغی که در قرارداد نامه قید شده بود وقراربود خریدار تا پایان برج 11 کل مبلغ سیب ها رو صاف کنه و از مبلغ باقی مانده دو و نیم میلیون تومان بدهی که تا به امروز که 11 برج 12 هستش مونده هنوز .طرف هم بر خلاف قرارداد میگه من ضرر کردم و دو ونیم میلیون رو نمیدم .اگه ما شکایت کنیم آیا میشه ضرر زیان این 11روز دیر کرد رو هم گرفت؟ در ضمن ما هیچ چک یا سفته ای ازش نداریم.البته طرف هم آشناست.لطفا هر چه زود ترراهنماییمون بفرمایید که چی کار کنیم به شکایت اقدام کنیم و چطوری .با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۲۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
باعرض سلام. بنده باوکیلی درخوزستان برای طلاق بجه ام صحبت کردم ایشون مدعی شدند من ظرف 48ساعته درستش میکنم وقرار شده مبلغ 12 میلیون به زوجه بهیم تا مشکل حل شود وحق الزحمه خودش یک میلیونو پانصد هزار تومان که 700 ان را همان لحظه پرداخت کردم وگفتم وقتی که رضایت وخاتمه کار نزدیک بود12. میلیون را میریزم بعد تماس گرفتند من هم توسط یک چک به همان روز پاس کردند تا 24روز وکیل امروز فردا کرد درنهایت گفتند قبول نمیکنه و 700 هزار تومان ماراهم نداده میگه حقمه تلاش کردم من هم فقیر هستم تورا بخدا راهنمایی ام کنید چکار کنم به کی شکایت کنم.منتظر جوابتان هستم
Iran (Islamic Republic of)
پژمان
۱۴:۰۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
سلام
شخصی دارای منزلی مسکونی شخصی (ویلایی) می باشد. تعداد 2بار است شخصی نامه ای در خانه این فرد انداخته مبنی بر اینکه من همسایه شما هستم و به خاطر رفت آمدهای یک خانم به منزل شما، با همسایگان استشهاد جمع کردیم و اگر بار دیگر تکرار شودشکایت میکنیم.
آیا این فرد می تواند همچین کاری انجام دهد؟
من به این بنده خدا گفتم که چون منزل شخصی است و کاری هم خلاف شرع در ملأ عام انجام نگرفته هیچ سندیتی ندارد بلکه به جرم تهدید می توانید شکایت کنید. لطفا بیشتر راهنمایی کنید. با تشکر
Canada
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
با سلام. من 1 سالِ پیش از کسی به جرم ضرب و جرح عمدی شکایت کردم ولی در جلسه ی دادگاه حاضر نشدم و پرونده به صورت غیابی پیگیری شد و دادگاه مبلغی رو برای دیه تعیین کرد. می خواستم بدونم حالا این دیه چطور به من پرداخت میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۲:۲۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
سلام من میخواستم بدونم اگر از کسی بابت بدهی اون شخص دست نوشته با امضا و اثر انگشت بگیرم مرجع قانونی داره و اگر به تعهدش عمل نکرد میتونم از طریق اون دست نوشته ازش شکایت کنم ؟
Germany
امیرحسینی
۱۱:۱۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
با سلام و احترام
ضمن عرض خسته نباشید سوالی درمورد تفکیک سند 6 دانگ به 3 دانگ دارم که در ذیل بیان داشته و از شما خواهشمندم مرا به پاسخ برسانید. با سپاس
ملکی در دو طبقه دارم که درب هر کدام ار طبقات بصورت مجزا است (ملک بصورت شرقی جنوبی سر نبش بوده و درب طبقه بالا از سمت شرق است و پارکینگش هم درب جدا به حیاط دارد و واحد طبقه اول درب حیاط جدا دارد که پارکیگش هم همان جاست ) درضمن در حیاط این ملک دیواری کشیدم که حیاط طبقه اول جدا شود. بنده طبقه اول این ملک را با شرط 3 دانگ 3 دانگ به شخص دیگری فروخته ام البته چون ایشان از بستگان بودند باشرایط پرداخت 2 ساله بدون بالا برد فروختم و حال شرایطی که پیش آمده بی نهایت آزارم میدهد و بنده میخواهم از راه قانون حق خود را کامل بگیرم( این نکته را هم باید به عرض برسانم که دو واحد تقریبا با متراژ برابر است ) حال که میخواهیم برای تفکیک سند به 3 دانگ اقدام کنیم خریدار میگوید حیاط من کوچکتر است و حیاط شما بزرگتر و قسمتی از حیاط بنده را تصرف نموده و به بنای خود اضافه نموده و میگوید حالا برابر شدیم . سوال بنده این است که
اول : شرایط 3 دانگ 3 دانگ چگونه است آیا این حرفی که ایشان میزند درست است ؟
دوم : چگونه میتوان تفکیک صورت داد ؟
سوم : برای ملک دوطبقه با یک سند 6 دانگ چگونه میتوان تفکیکی گرفت ؟
چهارم : در تفکیک 3 دانگ این ملک دوطبقه کدام طبقه بهتر است و نفع در کدام است ؟
پنجم : آیا باید کارشناس از دادگستری آورد ؟
با سپاس مجدد از وقتی که گذاشتید خواهشمندم مرا در جهت انجام درست این کار یاری دهید.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۴۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
سلام ایا برای کارشناسان خط قابل تشخیص است که کاغذ سفید امضا که بعد از10 سال در آن قرارداد نوشته شده باشد ؟ وایا الان با گذشت حدود 30 از کاغذ سفید امضا میشود تشخیص داد نوشته کاغذ با امضا در یک زمان نبوده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ع.ر
۱۴:۰۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
با عرض سلام.سوال من راجع به مستاجر طرف قرارداد خانمی است که منزلی را رهن وطی یک سال ملک آسیب جدی وخرابی با آتش سوزی بعلت سهل انگاری مستاجر دیده وفقط سقف رنگ شد بقیه سوختگی در دیوارها الان نقاشی میشود توسط خودمان.موقع تخلیه خودشان حضور نداشتندوآقایی از جنس افراد اوباش وزورگو با تهدید وعدم پرداخت خسارت محل را تخلیه کردند خانم طرف قرارداد هنگام تحویل کلید وگرفتن پول از ماشین پایین نیومدن وامضا از همانجا دادن.حتی بقدری دربنگاه سروصدا کرده بود همشون میترسیدن باحرکات وکلمات غیر عادی وپرخاشگر.از طرفی ملک مورد نظر مجدد اجاره داده شده بود ناچار به امید شکایت وپیگیری بعد تحویل کلید رضایت دادیم.حتی چندین روز بعد مورد قرارداد تخلیه کردومرتب تهدید به ندادن کلید میکرد.آیاالان میتوانیم پیگیری کنیم .آدرس جدیدشان را هم بلد هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
مهاجری
۲۲:۱۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۵
با سلام
یک سوال حقوقی داشتم.
فردی با دروغ گفتن مرا متهم به کاری کرده که انجام نداده ام و این دروغ باعث اختلاف شدید در خانواده شده است. آیا می توانم از این فرد شکایت کنم و برای شکایت به کجا باید مراجعه کنم؟ با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۱۶:۰۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۵
با سلام من در یکی از ارگانهای دولتی مشغول به کار هستم با سعی و تلاش خودم و دریافت وام از بانک های بیرون کاری را شروع کرده و سرمایه ای را فراهم نموده ام ایا آن ارگان می تواند بگوید از کجا آورده اید و از من توضیح بخواهد البته این سرمایه ربطی به موقعیت کاری من ندارد لطفا مواد قانونی ان را نیز ذکر کنید با سپاس
Iran (Islamic Republic of)
مريم
۲۳:۲۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
سلام
ايا در قوانين وراث چنانچه مادر خانواده فوت كند و مالك زمين بوده باشند . اگر يك بر زمين تجاري باشد، شهرداري ٣٠٪‏تجاري صاحب ميشود و بعد بقيه زمين بين وراث تقسيم ميشود؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۱۷:۴۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
باسلام و عرض ادب،اینجانب با اقامه دعوی همسرم که سه سال است با استناد به حق حبس از تمکین و آغاز نمودن زندگی امتناع می نماید به پرداخت پنجاه و هفت عدد سکه از بابت مهریه محکوم شده ام که با تقدیم دادخواست اعسار حکم به تقسیط پرداخت مهریه از قرار هر شش ماه یک سکه صادر گردیده است،به تازگی به پرداخت دوازده میلیون تومان از بابت نفقه معوقه نیز محکوم گردیده ام،چگونه میتوانم به شورای حل اختلاف دادخواست اعساروتقسیط بدهم؟واز حکم اعساری که در مورد مهریه صادر شده چگونه میتوانم در دادخواست اعسار نفقه معوقه استفاده نمایم؟
Afghanistan
سما نوری
۱۰:۰۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
باعرض سلام وادب ،یکی ازدوستانم که ازشوهرشان راضی نیستند باهم دعوا ومشکلات داشتند بعدازمدتی حدود یک سال است شوهرش به مسافرت خارج ازکشوررفته وزن ازاثربدرفتاری اهل خانه شوهرمجبوربه ترک خانه شوهرشده است بدین ملحوظ نفقه اوبرشوهراست یانه ؟
موضوع دوم اینکه میتواند درغیاب شوهردعوای طلاق بازکند واگردرخواست طلاق کند ازلحاظ حقوقی میتواند ازمهریه خودبرخوردارشود ؟
قابل ذکراست که علت مشکلات ودعوای شان به خاطربی کفایتی شوهربه عنوان یکمرد مسول وعدم توجه او به خانمش طوریکه خانمش بارها ازطرف اهالی خانواده شوهرش موردلدوکوب قرارگرفته وحتی اتهام های ازقبیل روابط نامشروع اوبادیگران به او نسبت داده شده است .
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۱۵:۴۸ ۰۳ اسفند ۱۳۹۵
با سلام من یه چک دارم که تاریخش حدود1سال گذشته من وکیل گرفتم میخواستم بدونم چند روز طول می کشه احضاریه برای طرف مقابل بره الان1ماه از شکایتم گذشته هنوز احضاریه نرفته براش
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۱۳:۲۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۵
با سلام
بنده چکی را در قبال کاری به شخصی داده ام و آن شخص چک بنده رابا قیمت احتمالا کمتر به شخص ثالثی فروخته - آیا از نظر حقوقی بنده قادر به شکایت از طرفین را دارم و کجا این دادخواست اید تنظیم شود
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۰:۴۸ ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
سلام .
پدرم 62 ساله و سالهاست که از بیماری دوقطبی رنج میبرد. (نوعی بیماری روانپریشی)
پدرم فرزند اول پدر بزرگم از ازدواج اولش میباشد.
پدربزرگ بنده در قید حیات هستند. و اموال خود را بین فرزندان زن دوم خود نقسیم و قانونی سند زده و رد کرده اند.
با توجه به بیماری پدرم و ظلمی که پدربزرگم به او کرده است. آیا میتوانم دادخواهی و شکایت کنم و چگونه؟
Iran (Islamic Republic of)
علی قاسمی
۱۸:۰۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
با سلام
آیا می شود شخصی در زمان زنده بودن اموال خود را بین وراث تقسیم کند ولی شرط بگذارد که تا زنده هستم مال خودم است و بعد از مرگ من این اموال به هر کدام از ورثه برسد ؟
آیا می شود به نامشان سند نیز زد ؟
Iran (Islamic Republic of)
علی رحمانی
۱۱:۵۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
با سلام در سال 1392 در یک پرونده محکوم به رابطه نامشروع و تحمل 99 ضربه شلاق شدم آیا اکنون با گذشت سه سال از اجرای حکم می توانم در آزمون وکالت یا دفتریاری دفترخانه ها شرکت کنم . با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۲۱:۱۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
با سلام و احترام میخواستم بدونم اگر بیشتر از ده روز از تاریخ پرداخت سفته گذشته باشه چجوری میتونم سفته رو واخواست کنم??
Iran (Islamic Republic of)
قاسم عمران
۱۳:۲۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
سلام خسته نباشید
پیمانکارساختمانی بابت اسفالت کوچه دیوار بنده راتخریب وسنگ وخاک دیوار رااستفاده کرده (دیوارسنگی) به چه شکلی اظهارنامه ودادخواست داد آیاجرم ایشان کیفری است یا حقوقی لطف" راهنمایی نمایید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
شاهين اميرقاسمي
۱۱:۳۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
با سلام
در یک ساختمان ۴ طبقه تک واحدی، متراژ انباری ها متفاوت است (دو انباری ۱۰ و دو انباری دیگر ۲۰ مترمربع هستند).
انباری های هریک از واحدها با متراژ دقیق در اسناد مالکیت هر یک از آپارتمان ها ذکر شده اند (انباری ها سند جداگانه ندارند).
آیا قدرالسهم هر یک از آپارتمان ها از زمین ساختمان بر اساس ماده ۱۰ قانون تملک آپارتمان ها متفاوت خواهد بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
با عرض سلام و احترام
اینجانب با داشتن وکالتی از طرف تمام وارثین مرحوم پدرم که البته وکالت بنده برای فروش به یکی از ارگان های دولتی زده شده بود اما بعد از اینکه خبری از خرید زمین توسط آن نهاد دولتی نشد بنده با رضایت همه بجز یک نفر که همیشه آهنگ مخالفت میزد اقدام به فروش زمین به شخص نمودم و سهم تمام آنها را دادم بجز آن یک نفر که
از دریافت پول امتناع ورزیده و خواهان دریافت زمین به قدر سهم خود می باشد و اما چون به نام خریدار سند زده شد دیگر امکان چنین کاری نبود البته در زمان نقل و انتقال سند به نام خریدار بنده از این یک نفر خواستم که اگر زمین می خواهد باید همراه با خریدار پیگیر سهم خود باشد تا در زمان انتقال سند تفکیک نماییم اما ایشان هرگز در این زمینه همکاری نکرد و اینجانب به جهت نیازی که 5 نفر به پول زمین داشتند با مشاوره دفتر اسناد اقدام به فروش نموده تا شاید بعد از این کار آن یک نفر هم به پول راضی شود اما ایشان از بنده و 5 نفر دیگر شاکی شدند. لذا خواهشمندم که نسبت به مدیریت این پرونده در دادگاه بنده و سایر وارثین را راهنمایی نمایید که چگونه به بهترین شکل برخورد نماییم تا متضرر نشویم. با تشکر از لطف شما
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۳:۵۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
با سلام وخسته نباشید بنده دوسال پیش منزلم را رهن و اجاره دادم پس از گذشت یکسال مستاجر بدون افزایش اجاره و تمدید قرار داد همچنان در منزل من ساکن است و در این یکسال هیچ اجاره ای پرداخت نکرده من دادخواست شکایت تهیه وبه دادگاه داده ام. سوال من این است آیا مبلغ ودیعه را باید به حساب دادگاه ریخت؟
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۸:۱۶ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
با سلام ممنون از سایت خوبتون
میخواستم بپرسم که اگر کسی از من شکایت کیفری کرده باشد و حکم غیابی گرفته باشد و قطعی شده باشد آیا در سوپیشینه ثبت شده ؟
حال اگر آن شخص اقرار کند که شکایت آن اشتباه در تطبیق بوده و من واخواهی بزنم و اقرار نامه شخص شاکی را ببرم دادگاه مبنی بر بی گناهی من سوپیشینه ام پاک میشود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
باسمه تعالی
با سلام واحترام
سوالی برای بنده پیش آمده که از حضرتعالی درخواست بررسی و ارسال پاسخ را دارم پیشاپیش از بذل توجه حضرتعالی در مطالعه و پاسخ به این سوال تشکر و قدردانی می نمایم.
اینجانب چند ماه پیش یک واحد آپارتمان مسکن مهر را به صورت آزاد و به قیمت روز و عرف بازار(40 میلیون تومان) از فرشنده ای به صورت وکالتی خریداری نمودم . فروشنده بابت ساخت واحد مسکن مهر حدودا" 15 میلیون تومان به دولت پرداخت کرده بود. قبل از خرید این واحد مسکونی توسط اینجانب ، از طرف شرکت سازنده آپارتمانها به صاحبان اصلی اطلاع رسانی شده بود که مبلغی از پول اولیه که صاحبان اصلی برای خرید این خانه ها پرداخت کرده اند و حدود نیمی از مبلغ پرداختی به دولت (بیش از 6 میلیون تومان) میباشد به آنها بازگردانده میشود ، چون این مبلغ اضافه دریافت شده و برخی از کارهای که باید از سوی پیمانکار در این واحدها انجام می شده تغییر کرده، بنابراین مبلغی از این پول می بایست به صاحب اولیه که پول ساخت را واریز کرده بازگردانده شود. مالک در زمان فروش این واحد بنده را از این موضوع مطلع نکرد و حدود 3برابر مبلغ پرداختی که برای ساخت پرداخت کرده بود از بنده دریافت کرد ، که با توجه به اینکه این مبلغ عرف جامعه بوده برای پرداخت آن رضایت کامل داشته و دارم. (اگر ایشان این موضوع بازگرداندن پول را عنوان می کرد هزینه کمتری برای خرید داده می شد یا تخفیف بیشتری گرفته می شد.) اما مبلغ اضافی (بیش از 6 میلیون ) در حال حاضر از سوی دولت به صاحبان اولیه بازگردانده می شود ، با توجه به اینکه بنده سه برابر اصل پول پرداخت شده ایشان ،را جهت خرید به فروشنده دادم پیشنهاد بنده به ایشان این بود که برای رضایت طرفین و حلال بودن پول برگشت داده شده برای هر دو طرف این مبلغ به صورت مساوی بین دو طرف تقسیم شود تا خدایی ناکرده نارضایتی برای هیچ طرفی وجود نداشته باشد.
اما ایشان گفتند پول خودشان است که زمان ثبتنام مسکن مهر واریز کردند در صورتی که بنده بیش از 3 برابر وجه ثبت نامی ایشان را با رضایت طرفین جهت خرید به ایشان دادم وخانه را 40 میلیون خریدم و در واقع با برگشت پول به فروشنده ، ایشان هم 40 میلیون ملک را فروختند و هم بیش از 6 میلیون از پول ثبتنامی مجدد به ایشان برگشت و ملک را حدود 47 میلیون فروختند. درست است که دولت مقدار پول اضافه دریافت شده را به حساب واریز کننده وجه (فروشنده ملک) می ریزد اما آیا ایشان که به سه برابر وجه واریزی خانه را فروختند نباید منفعت حاصل از خانه ای که دیگر مالک آن نیستند را به خریدار که مالک حاضر آن ملک است بدهند. یا حداقل تقسیم کنند تا نارضایتی وجود نداشته باشد!
(با ذکر این نکته که در خرید مشابه توسط فرد دیگر با توجه به اینکه فروشنده به خریدار گفته بود که قرار است مبلغی از پول پرداختی بازگردانده شود این موضوع در قولنامه ذکر شد و فروشنده تمام پول برگشت داده شده از سوی دولت را به خریدار جدید تحویل داد.)
مع الوصف با توجه به مطالب گفته شده درخواست دارم که بنده و فروشنده را راهنمایی بفرمایید.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۵۵ ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
با سلام و عرض خسته نباشید
من ملکی به مبلغ صد ملیون خریدم که مقرر گردید طی ده قسط ماهیانه متوالی ثمن را به فروشنده بذهم . در قولنامه ذکر گردید اگر چنانچه در موعد مقرر پرداخت نکنم معامله فسخ شود . قسط هفتم را پرداخت کردم ولی رسید نگرفتم . مغامله با شکایت فروشنده طی رای دادگاه فسخ شد . بعد از رای دادگاه با مراجعه به حسابرس و دادن مدارک به ایشان ثابت کردم با وجود عدم دریافت رسید مبلغ کلی را تا پایان قسط هفتم پرداخت کرده ام . با شکایت مبنی بر خیانت در امانت علیه فوشنده اقدام کردم که توسط دادگاه رد شد .
سوال : نظریه کارشناسی رسما در دادگاه کیفری به فروشنده ابلاغ گردیده و نه تنها به نطریه ایراد نگرفته (فروشنده) بلکه کتبا اغلام نموده حاضر به استرداد وجه دریافتی از بنده میباشد . ایا اینکه به نظریه کارشناسی اعتراضی نکرده میتوانم تقاضای اعاده دادرسی شعبه حقوقی را به استناد عدم اعتراض و قبولی نظریه حسابزسی بنمایم ؟
Iran (Islamic Republic of)
hanif
۰۲:۲۳ ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
سلام خسته نباشید من حدود سه سال پیش به جرم اختلاس از بانک ملی اخراج شدم ایا می توانم در کنکور سراسری 96 شرکت کنم
Germany
امید جوادی
۲۲:۱۲ ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
با سلام و خسته نباشید بنده چندی پیش یک فقره چک رو از شخصی بابت طلب شخصی گرفتم ولیکن در موعد مقرر برای وصول به بانک مراجعه کردم که در بانک مشخص شد این شخص (صادر کننده چک) یک بار همین برگه چک رو با مبلغ دیگری به شخص دیگر داده که منجر به صدور گواهی عدم پرداخت شده وهمانطور که مستحضر هستید بانک برای یک برگ چک دو گواهی عدم پرداخت نمیدهد. حال بفرمایید آیا بنده می توانم به استناد ماده 3 قانون چک یا سایر عنوان های کیفری دیگر طرح دعوی کیفری اقامه کنم. اگر پاسخ مثبت است با چه عنوانی. سپاس از توجه شما
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۳۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
با سلام وعرض ادب و احترام . بنده دوسال قبل وامی بمبلغ پانزه ملیون تومان از بانک ملی درقالب خرید دام وعلوفه با سود سی درصد گرفتم پارسال بعلت خشکسالی قادر به بازپرداخت نشدم وبا پرداخت سود وام انرا تمدید کردم امسال بانک میگوید باید حتما کل وام تصفیه شود و دیگر تمدید نمیشود الان من قادر به پرداخت کل مبلغ نمیباشم ومیتوانم نصف مبلغ را پرداخت کنم و بانک از ما چک وسفته گرفته است ایا درصورت پرداخت نشدن بانک سریعا میتواند چک وسفته را به اجرا بگذارد یا اینکه از نظر قانونی باید فرصتی دراختیارمون قرار دهد ؟باتشکر فراوان
Germany
امیر بقایی
۱۲:۴۷ ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
با سلام.بنده از شرکت تعاونی مسکن کارخانه ای که توش کار میکنم یک واحد اپارتمان خریداری کردم(پیش فروش)که از سال 91 تا 93 کلیه هزینه های انها را به مبلغ 27 میلیون تومان پرداخت کردم.حال با توجه به اینکه تعاونی نتوانسته به تعهد خود در ساختن واحدها اقدام کند بنده انصراف داده و از انها یک سفته به مبلغ 27 میلیون تومان دریافت کردمکه در موعد یاد شده در سفته پرداخت نشد.بنده هم سفته را به اجرا گذاشته (بدون واخواست)و مبلغ هشتصد هزار تومان هزینه کردم.95/11/16 وقت دادگاه بود .و قاضی بیان نمودند که بنده نمیتوانم از مدیر عامل و رییس هئیت مدیره شکایت کنم و بیشتر از این حرف نزدند.به نظر شما حکم چه خواهد بود؟
Iran (Islamic Republic of)
barane
۲۱:۱۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
باسلام وخسته نباشید
ببخشید یه شماره ای چندباربهم پیامک زده ویکبارتماس گرفته که باعث آشفتگیم شده.
میتونم شکایت کنم؟چه مدارکی برای شکایت وپیداکردن طرف لازم دارم؟
اصلامیتونم شکایت کنم به خاطر چندتا پیامک؟
واقعاممنون میشم لطف کنین راهنمایی کنین
Iran (Islamic Republic of)
م. ر. ش
۱۶:۱۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
پیمانکاری ضمن عقد قرار داد باشهرداری در خیابان محل سکونتم جهت جمع آوری آبهای سطحی و...اقدام به حفر کانالی به عرض حدودا یک ونیم متر و ارتفاع بیش از یک متر نموده که با توجه به بارش اخیر بیشتر شده که به دلیل عدم هماهنگی و یا عدم همکاری برخی ادارات مبنی بر جابجایی لوله گاز یا آب و... و یا بدلیل طلبکار بودن از شهرداری انجام عملیات را متوقف نموده که این امر سبب کندی تردد و همچنین کاهش در آمد کسبه گردیدبخصوص در زمان بارندگی مردم شدیدا دچار مشکل می شوند تماسها و مراجعات مکرر به شهرداری و پیمانکار منتج به نتیجه مناسب نشده است 1- آیا اقدام هریک از آنان می تواند وصف کیفری داشته باشد اگر بلی با استناد به چه موادی از کدوم قانون 2- مردم به جهت پیچیدگی کار دستگاهها و ایجاد خستگی مفرط در آن رغبت پیگیری ندارند آیا دادستان که به عنوان مدعی العموم میباشد نباید راسا پیگیری موضوع نماید به چه استنادی وکدوم قانون. با تشکر از راهنمایی خیرخواهانه شما بزرگواران.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
صادقی
۰۱:۲۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
سلام یک باب مغازه سوپرمارکت با کلیه اجناس و یخچال های موجود خریداری کردیم و قولنامه دستی نوشتیم الان فروشنده پس از دریافت وجه متواری شده الان مشخص شده صاحب قبلی به شرکت های پخش بدهکار میباشد آیا این شرکت ها میتوانند امول مغازه را مصادره کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۲:۴۹ ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
با سلام
بنده به مدت 3 سال و 11 ماه در یک اداره دولتی ( بدون بیمه ) و با دریافت حقوقی جزیی ( سال اول 300 ، سال دوم 400 و سال سوم به بعد 500 هزار تومان ) کار کرده ام.
ابتدا قول داده بودند که برایم قراردادی منعقد کنند تا بیمه و حقوق کامل دریافت کنم. ولی هیچ وقت انجام نگرفت
حالا میخواهند بنده را اخراج کنند. ( در حالیکه قریب به 6 ماه اخیر نیز هیچگونه حقوقی دریافت نکرده ام)
1- در صورت شکایت از این اداره دولتی ، چه مطالباتی رو میتونم مطرح کنم و چه حاصلی برایم میتواند داشته باشد؟
2- بهتر است از طریق اداره کار شکایت کنم یا مستقیما از دیوان عدالت؟
3- مدارک و مستندات کامل دارم که رابطه کاری را اثبات میکند. ولی در پایان هرماه که به من حقوق جزیی پرداخت میکردند برگه ای با نام تسویه حساب کامل امضا میکردم. آیا این برگه میتواند ملاک رد مطالبات من باشد؟
4- آیا درصورت محکومیت اداره مذکور ، محاکم کار به بنده حکم بازگشت به کار میدهند؟

با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۱۱:۵۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
با سلام
همسایه شرقی ما آپارتمان ساخته و در اثر آن به آپارتمان مان آسیب رسیده است(طبق نظر کارشناسان ماده 27 و رسمی دادگستری).ا مجوز و پروانه 4.5 طبقه و مساحت کل 765 متر
بوده ولی ساختمان مذکور در 6 طبقه و مساحت کل 1377 متر احداث شده است.
آیا می توان به دلیل خسارت وارده به آپارتمان مان و از لحاظ روحی به دلیل ترس از تخریب علیه شهرداری دادخواست خسارت و یا تخریب اضافه آپارتمان و یا جلوگیری از دادن پایان کار اپارتمان مذکور را داد.آیا می توان از شهرداری به خاطر این تخلف از شهرداری شکایت کرد. چون با تقریبا دوبرابر شدن وزن ساختمان به دلیل این خلافی اثر تحکیمی آن نیز بیشتر می شود.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۰:۰۹ ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
باسلام بنده در سال 93 یک زمینی از شخصی خریدم و الان برای پروانه ساخت اقدام کردم که شهرداری گفته زمین مزبور در طرح فضای سبز هست به فروشنده مراجعه کردم که این شخص زمین را از مسکن وشهرسازی گرفته و مسکن شهرسازی از این شخص هم پول گرفته وهم قرارداد واگذاری دارد طبق صبحت های شهرداری این مورد باید در کمیسیون ماده 5 بحث بشه؟ سوالم خدمت شما اینه که جواب گوی من چه شخص و چه نهادی است در صورت محکومیت این هادها باید زمین معوض بدهند یا پرداخت پول؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن قرایی
۰۹:۲۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
با سلام
آیا امکان فروش و انتقال پلاک خودرو به شخص دیگر که هر دو ساکن یک شهر می باشند، امکان پذیر است؟
مثلا شخصی دو شماره پلاک دارد و فقط از یکی از آن ها استفاده میکند و دیگری بلااستفاده اما در سامانه تعویض پلاک ثبت شده و فعال است.
لطفا پاسخ را به ایمیل بنده نیز ارسال فرمایید
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۲:۵۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
باسلام برادرم در اوایل سال۹۲ک ب جای رفته بود وسرقتی مرتکب شده بود وبعد از یک ماه با هم دستش پسر خالش توسط پلیس اگاهی دسگیر شده بودن وبرادرم ک از دو تا مادریم با پسر خالش ک بامن دشمن بودن ب من اعتراف کردن و برامن جلب اومده بود من نرفتم ولی بخواست خدا تو دادنامه یا رای دادگاه ویا تجدیدنظر برا من جرمی یا اسمی نیامد سال ۹۳ رای امد الان خودش ک زندانه و مادرش ازمن پول می خواهن من هم نداشتم ک بدم گفتن پاتو می کشیم وسط رفتن در خواست واخاهی پرونده کردن .امکان داره پرونده باز شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
با سلام آیا قاضی دادگاه حقوقی بدون استناد به مدارک پرونده دادگاه کیفری که رای برائت داده و با توجه به اینکه شاکی حرف خودش را عوض کرده و برخلاف اظهاراتش در داده کیفری اظهارات جدیدی در دادگاه حقوقی ارائه کرده است می تواند رای علیه بنده صادر کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۳:۰۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
با سلام و احتراما
شریک بنده 43 صفحه کاغذ پرینت شده از جانب من جعل امضا کرده و تحت عنوان خیانت در امانت شکایت کرده است . متن نوشته شده تایپی است و زیر آن جعل امضا بنده شده است و در متن ها در تاریخ های مختلف تایپ شده است بنده از ایشون پول دریافت کرده ام که کلا تماما جعل و دروغ است.لطفا بنده را راهنمایی کنید.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۱۱:۴۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
سلام من قراره عید عقد کنم. من و نامزدم در تهران مشغول به کار هستیم و خانواده هامون در شهرستان هستند. قراره مراسم ما در شهرستان انجام بشه. میخواستم بدونم میشه از محضر شهرستان معرفی نامه بگیریم بعد تو تهران ازمایش بدیم؟
Iran (Islamic Republic of)
تقوی
۱۰:۱۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
با سلام و خسته نباشید

پدر من در قید حیات و سلامت کامل هستند و مقداری زمین در یکی از روستاها دارند (سند ندارد و دست نویس قدیمی دارند)

و به صورت شفاهی این زمین ها را بین ۴ پسرش تقسیم کرده است. دو برادرم زمین های خود را فروخته اند. و با توجه به اخلاق یکی از برادرهایم که ممکن است بعد از خدای نکرده فوت پدرم دبه در بیاورد و دوباره از زمین های باقی مانده (سهم دو برادر دیگر) ارث بخواهد. لطفا راهنمایی کنید چیکار باید بکنیم.

پدرم چون فرد قدیمی هست حاضر به آمدن به ثبت اسناد برای رسمی کردن ارث نیست. آیا دست نویس با مهر و امضای پدرم مبنی بر اینکه زمین ها را تقسیم کرده و سهم هر کس مشخص هست کافی است ؟؟

سپاسگذارم
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۱۰:۰۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
با سلام و خسته نباشید
بنده 2 ماه پیش خودرو ام و سند و مدارک آن را به علت قرضی که به یکی از فامیل ها داشتم به او تحویل دادم تا ببرد و بفروشد و پولش را بردارد
وی سه روز بعد گفت ماشین را فروخته است ولی من را برای عقد قولنامه به جایی دعوت نکرد من هم پیگیر نشدم ولی می دانم که ماشین دست خودش نیست و دست فردی دیگر است که من نمی شناسم و احتمالا ماشین را به آن شخص فروخته البته سند و مدرکی امضا نشده
حال بعد از دو ماه خبری از سند زدن و نقل و انتقال نشده
من می ترسم که دست فرد ناجوری باشد و کار خلافی بکند و فرار کند و من که مالک خودرو هستم مجرم شناخته شوم
شاهدی هم ندارم که ماشین را تحویل آن شخص داده ام و با آن شخص هم رودربایستی دارم
و هر چه قدر می گویم ماشین را چه کار کردی نمی گوید
آیا اگر جرمی صورت پذیرد و شخصی در صحنه نباشد من را مقصر اعلام می کنند؟
راهی ندارد من ثابت کنم ماشین دست من نبوده؟
چون می ترسم آن فامیل هم که به آن داده ام ماشین را ، در چنین موردی انکار کند که من ماشین ره به او تحویل داده بودم
ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۰۴:۲۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
سلام
آیا محکوم علیه غیابی می تواند از طریق دفترخانه اسناد رسمی، نامه ای مبنی بر عدم اعتراض به دادنامه صادره تنظیم و از طریق محکوم له در اختیار شعبه مربوطه قرار دهد؟ توضیح اینکه محکوم علیه جهت اعلام عدم اعتراض واخواهی و یا تجدید نظر نمی خواهد به دادگاه برود.
با سپاس فراوان از زحمات شما عزیزان
Iran (Islamic Republic of)
هسا
۱۹:۰۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
با توجه به اخذ کارت ملی و شناسنامه قدیمی توسط مرجع صادر کننده در هنگام گرفتن کارت ملی و شناسنامه جدید, آیا بعد از تاریخ گرفتن کارت ملی هوشمند و شناسنامه جدید, امکان سو استفاده از کپی یا تصویر کارت ملی و شناسنامه ی قدیم وجود دارد؟ یا کلا مدارک قدیمی ابطال شده اند؟