نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۴۷۱
در انتظار بررسی: ۴۴
Germany
ناشناس
۰۱:۲۶ ۱۴ خرداد ۱۳۹۵
با سلام.پدرم موقعی که 12 سال داشتم به برادر ناتنی من وکالت میدهد که 2 دانگ از خانه ای را به نام من و دودانگ آن را به نام خودش بزنه و دو وکالت تنظیم میشود که در یکی از آنها چون من سن قانونی نداشتم برادرم به عنوان وکیل میبایست این کار را انجام دهد...از طرفی چون پدرم بیماری شدید داشته و مریض بوده این وکالتو به برادرم میدهد .برادرم هم برای انجام کارهای خودش از یزد به تهران میرود و بعد از اینکه وکالت خودش را انجام میدهد...به یزد می اید و به پدرم میگوید که ساختمان عوارض دارد و من پول عوارض خودم را دارم ولی پول عوارض داداش کوچکی را ندارم و میگوید که 10 میلون میشود که پدرم میگوید نمیخواهد انجام دهی...حالا من قبلا شکایت کیفری کردم ولی محکوم شدم به اینکه چون پدرت گفته نمیخواد انجام بده,مسئولیتی ندارد...
با توجه به اینکه پدرم این وکالت را با شرط اینکه برادر بزرگم انجام دهد به او داده ,آیا میتوان اقدامی کرد؟
از طرفی اصلا برادرم که بعد از فوت پدرم به عنوان قیم ما بوده به سایر وراث و حتی دادگاه اعلام نکرده که چنین موضوعی بوده,وسایر خواهرانم اظهار بی اطلاعی کردند؟
آیا شکایت میتواند نتیجه ایی داشته باشد؟
تحت چه عنوان باید شکایت مطرح شود؟
خیلی تشکر میکنم از بابت پاسخگویی جامع و شامل شما کارشناس محترم
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۱:۲۶ ۱۴ خرداد ۱۳۹۵
با سلام. وکیل در حدود اختیارات داده شده به وی از سوی موکل (پدر شما) اجازه انجام کار دارد. اگر واقعا پدر گفته نمیخواهد سند بزنی، وکیل مسئولیتی ندارد. اولا موضوع را بین ورثه با مصالحه حل کنید به ویژه روی این موضوع تاکید کنید که پدر این ۲ دانگ را به من وصیت یا هبه نموده بود یا فروخته بود... . برادر شما در مورد ان وکالتنامه فقط بایستی جوابگوی وکیل (پدر) باشد. اما اگر قیم شما می بود می شد به خاطر عدم رعایت مصلحت و غبطه شما دعوی مسئولیت علیه وی طرح کرد. اگر اسناد و مدارکی دال بر هبه یا وصیت یا فروش به شما از سوی پدر وجود دارد حتی شهادت شهود، اقدام به اثبات مالکیت خود در دادگاه بکنید
Hong Kong
ناشناس
۰۱:۰۹ ۱۴ خرداد ۱۳۹۵
با سلام
آیا می توان از طریق دادگاه جلوی نصب دکل مخابراتی را گرفت
همسایه ما اقدام به نصب دکل مخابراتی می خواهد بکند لطفا پاسخ بدهید
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۱:۰۹ ۱۴ خرداد ۱۳۹۵
با سلام ابتدا به اداره مخابرات محل مراجعه کنید. با جمع آوری امضا از ساکنان معترض به این اقدام و تهیه استشهادیه، اعتراض خود را مطرح کنید و اگر به نتیجه نرسید، اقدام به شکایت کنید. معمولاً در مرحله اعتراض در اداره مخابرات، اعتراض به نتیجه می رد و نیازی به مراجعه به دادگاه و طرح شکایت نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
باسلام
منزلی اعیانی راخریداری نمودم که طبق استعلام محضر از اداره ثبت اسناد واملاک انتقال بلا مانع اعلام شد و محضر سند را جهت تک برگ شدن به اداره ثبت اسناد ارسال نمود اداره ثبت از اداره راه وشهرسازی اسعلام نموده که عرصه درمنابع ملی میباشد یا خیر که اداره راه وشهرسازی با استعلام منابع ملی اعلام نمود که عرصه منابع ملی در محدوده شهر میباشد اداره ثبت اسناد علی رغم سند اعیانی اوقافی اقدام به ابطال سند نموده است این درحالی است که اوقاف نیز اسرار به سند کل عرصه دارد خواهشمند است راهنمایی کنید
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۳:۱۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام. از سوال شما اینگونه برداشت می شود که اختلاف بین اداره اوقاف و مسکن و شهرسازی در اوقافی بودن و یا ملی بودن ملک وجود دارد و پیش از علنی شدن این اختلاف، شما با اداره اوقاف وارد معامله شده و منزلی را که عرصه ان اوقافی است ولی اعیانی بر روی ان ساخته شده است خریداری نموده اید. اکر صورت اختلاف شما به شرح فوق باشد، موضوع بسیار پیچیده است و تعیین تکلیف شدن شما در گرو تعیین تکلیف شدن دو اداره بالاست. یعنی هر یک از ادارات فوق باید ادعای خود را علیه دیگری طرح نماید تا دادگاه دعوی را تعیین تکلیف کند. در این میان به نظر می رسد شما بتوانید علیه کسی که از وی ملک را خریداری نموده اید (اوقاف یا هر کس دیگر) طرح دعوی نموده و پول پرداختی خود را به جهت مستحق للغیر در آمدن مبیع (خانه) از وی پس بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
سلام ، خسته نباشید

ما در حوزه امتحانات نهایی ای که هستیم و امتحان میدیم ،

بعضی ها هستند که خیلی آشکار تقلب میکنند و مراقبین کاری باهاشون ندارن .

حتی باخودشون برگه هم برای تقلب میارن !!!

ولی هیچ برخوردی صورت نمیگیره ..

از اونجایی که این امتحانات واقعا مهمه برامون و آینده مارو در کنکور میسازه ( تاثیر نمره کتبی نهایی .. ) ، واقعا برامون سخته این چیزها چون یکی با سختی تلاش میکنه و نمره میگیره و کسی فقط با تقلب از همه ..

ایا روشی هست که بشه اعتراضی کاری کرد ؟ بدون اینکه مشخص بشه کی اینکارو کرده ولی رسیدگی بشه ..

ممنون
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۲:۲۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام موضوع را با مسئولان برکزار کننده ازمون در اداره آموزش و پرورش در میان بگذارید و مدارک و مستندات خود را ارائه کنید. آن ها موظف به رسیدگی و برخورد قانونی با متخلفان هستند. تقلب در امتحان، فقط در یک حالت جرم است و آن هم زمانی که کسی به جای دیگری در آزمون شرکت کند. موردی که شما اشاره کرده اید، در قانون جرم نیست اما تخلف است و باید مورد برخورد انضباطی قرار گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام:
ببخشید من 12 خرداد ساعت 23 سوالی را مطرح کردم .آیا جوابی برای من ندارید؟ سوالم در مورد تقسیم ارثیه بین فرزندان دختر در زمان حیات پدر بوده است.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۲:۰۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام حجم سوالات بسیار زیاد بوده است. لطفا سوال خود را مجددا مطرح بفرمایید. از شما عذر می خواهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام
یک ملک زراعی سند دار دارم .که در ان گندم کاشته بودم.موقع برداشت محصول عده زورگو جمع شدند و ممانعت کردند .مامور انتظامی با دستور قضایی به محل امد .ولی بار اعتنایی نکردند .من را نزد مامورین زدند .از ترس اتش زدن مجبور شدم طبق صورتجلسه پاسگاه محصول را نصف نصف کنیم .ولی بعد رفتن مامور باز منو زدن و کل محصول را بردن. حالا میخواستم بدونم این صورتجلسه پاسگاه میتونه برای طرف مقابل (که هیچ حقی نداره) ارزش حقوقی داشته باشه.ممنون
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۱:۵۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام. این که شما سند اختصاصی برای خود دارید یک بحث است و این که در صورتجلسه مامورین انتظامی چه نوشته اید بحثی دیگر. اگر اقرار کرده باشید که نصف نصف است مالکیت، این امر می تواند علیه شما دلیل باشد. مگر این که ادعای اجبار و تهدید از سوی نامبردگان علیه خود طرح کنید و بگویید از ترس ضرب و شتم و... مجبور شده ام اقرار کنم که قابل رسیدگی در دادگاه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
پاسخ
0
0
باسلام وعرض ادب
بنده درسال 1386ازشهرداری جهت باز سازی منزل مسکونی درخواست صدور پروانه ساختمان نموده وبنا به اعلام شهرداری ملک مذکور درطرح هادی درمسیرخیابان8متری قراردارد وازصدور پروانه امتناع میشود ودرسال مذکورکروکی محل جهت انجام توافق وتملک توسط شهرداری تهیه واکنون باگذشت 9سال وعلیرغم پیگیریهای کتبی وحضوری هیچ اقدامی از طرف شهرداری به عمل نیامده باتوجه باینکه بنده وخانواده ام در محل سکونت داریم وقسمتهایی ازساختمان درسالهای اخیر فروریخته ودربافت فرسوده قرارداردوموجب خطرات جانی ومالی گشته آیا بنده میتوانم شکایتی علیه شهرداری انجام دهم لطفا راهنماییم فرماییدضمنا پارسال توسط کارشناس دادگستری تامین دلیل شده وازنواحی فروریخته عکسبرداری شده وبه شورای حل اختلاف .بخشداری .شورای اسلامی وشهرداری محل جهت پیگیری ارایه شده متاسفانه هنوز اقدامی بعمل نیامده
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۰:۲۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام. دعوی الزام به تادیه ارزش ریالی ملکی که در طرح قرار گرفته است را علیه شهرداری طرح کنید و از دادگاه بخواهید شهرداری را ملزم به تعیین تکلیف کند. بهتر است قبل از طرح دعوی یک اقدام زیرکانه انجام دهید تا موضوع در شهرداری زنده شود مثلا شروع به ساخت دیواری در محدوده مورد ادعای شهرداری بنمایید تا شهرداری اقدام به ممانعت نماید و به استناد تامین دلیل سابق و صورتجلسه ممانعت مجدد شهرداری طرح دعوی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
آقا راسته میگن با یه دختر اگه بخوای ازدواج کنی پدرمادرش نذارن همه چی تموم باشی دختر خانومم راضی باشه بری دادگاه بهت نامه میدن واسه ازدواج ؟؟؟
تورو خدا جواب بدین
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۸:۵۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام اگر شرایط دختر و پسر از هر لحاظ مناسب باشد اما والدین دختر به ویژه پدر وی، بدون ارائه دلیل موجه با ازدواج دختر موافق نباشد، ولایت پدر بر دختر ساقط می گردد و دختر خود مخیر به انتخاب خواهد بود. وی می تواند با مراجعه به دادگاه، شرایط خود را مطرح کنید. دادگاه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
سلام
برای شما حقیقتاً متاسفم به این دلیل که شما همه سوالاتی که در تاریخ 12 خرداد از ساعت 16 به بعد پرسیده شده و تعداد آنها کم هم نیست را کاملاً بی‌پاسخ گذاشتید ولی در عوض به تمامی سوالات مطروحه در تاریخ روز بعدش یعنی 13 خرداد پاسخ دادید. همین حرکت شما مصداق کامل بی‌عدالتی و عدم رعایت انصاف هست آن هم در صفحه‌ای که به قول شما کارشناس قضایی بر اساس قانون مشاوره حقوقی می‌دهد(!!!) این حرکت شما کاملاً متناقض بوده و موجب رنجش خاطر من و بسیاری دیگر شده است.
امیدوارم البته جسارت به خرج داده و این نقد منصفانه را نشر دهید(!!!)
---------------------------------------------------
سوال بنده که بی‌پاسخ مانده بود:
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
با سلام و احترام
الف) شکایت از نهادهایی مثل اوپراتورهای تلفن همراه ایرانسل و همراه اول جهت احقاق حق تضییع شده در کجا باید مطرح و اقامه دعوی گردد؟
ب) اگر بواسطه مشکل فنی‌ای که در شبکه یک اوپراتور تلفن همراه ایجاد شده؛ حقی از مشترک ضایع شده باشد و بشود آنرا اثبات کرد؛ در این صورت جهت احقاق حق باید شکایت حقوقی مطرح کرد؟
تشکر و سپاس
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴:۴۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام از تأخیر در پاسخ عذر می خواهیم.
الف) تمام اپراتورهای تلفن همراه زیر نظر مخابرات به فعالیت مشغولند. هر گونه اعتراض و شکایت نسبت به فعالیت اپراتورها را باید داز طریق مخابرات محل پیگیری کرد.
ب) اگر از جانب اپراتورهای تلفن همراه ضرری به شما وارد شده باشد، به اداره مخابرات محل مراجعه کنید. آن ها موظف به رسیدگی هستند.
اگر نیاز به کمک بیشتری دارید مطرح بفرمایید.
Germany
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
سلام.پس از فوت پدرشان.4تاپسرانش پول پدرشان رابه یک نفردادندتاخانه بخردو ان شخص بعدازخرید.خانه را فقط به نام3پسرنوشت ونام پسردیگر رادرسند خانه ننوشتند.بعدازگذشت10سال.پسربه3برادرانش میگویداسم مراهم درسندخانه بنویسید وبردرانش میگویند هروقت بفروشیم کمی پول میدهیم.ولی به حرفشان مطمئن نیستیم.ایاکاری میشه کردیانه؟لطفا راهنمایی کنید باتشکر
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴:۲۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام ابعاد این قضیه مختلف است و نیازی به اطلاعات بیشتر برای پاسخگویی داریم. لطفا در صورت امکان، جزییات بیشتری ارائه دهید. تا این جای ماجرا مشکلی وجود ندارد تا بخواهیم راهکاری ارائه نماییم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با عرض سلام وخسته نباشید بنده زمینی داشتم که توسط احدی تصرف شد چون ملک مشاعی بود اقدام به اخذ سند کرده و درخواست خلع ید دادم تا اینکه خلع ید صادر بشود متوجه شدم که طرف مقابل با قولنامه جعلی سند اخذ کرده و ملک را واگذار کرده باتوجه به اینکه خلع ید مشاعی به نفع بنده داده شد و حکم اجرا و ملک تحویل بنده داده شد فلذا با با انتقال اجرائی سند جعلی توسط خریدار و شکایت وی مبنی بر انتقال مال غیر علیه بنده دادگاه بنده را مکلف به کسب رضایت خریدار و سفارش به سازش با ایشان کرد کرد که بنده علی رقم میل باطنی و اطاله رسیدگیها سازش کردم و خریدار بدون اینکه ریالی از ثمن معامله سازش شده را به بنده بدهد از فرصت خالی بودن ملک سوء استفاده کرده و ملک را متصرف شد حال بنده علیه متصرف اولیه که با جعل سند واستفاده از اوراق مجعول ملک را انتقال داده بود اعلام جرم کرده که در دادگاه بدوی جعل واستفاده از اوراق مجعول او تائیدشده حال سئوالم اینست اگر جعل واستفاده از اوراق مجعول وی در دادگاه تجدید نظر تائید قطعی گردد من میتوانم ملکم را علی رقم سازش بعمل آمده که با نارضایتی وصرفا باسفارش قاضی سازش کردم پس بگیرم ؟ ضمن اینکه ریالی را از ثمن معامله سازش شده را دریافت نکردم و نکول در سازش هم برابر گواهی محضر از طرف خریدار (متصرف )بوده و دوسال نیز از این عدم انجام معامله صورتجلسه صلح وسازش می گذرد ؟ لطفا بهترین راه را ارشاد فرمائید باتشکر از اظهار نظر شما
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۳:۰۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام. برخی جوانب سوال شما ابهام دارد از قبیل معلوم نبودن دیگر مالکین مشاعی، علت طرح دعوی انتقال مال غیر از سوی خریدار علیه شما و... . لیکن در حد همین توضیحات داده شده شما بایستی عنوان گردد که بر اساس بند ث ماده ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۹۲ اثبات شدن جعلیت اسناد و مدارکی که مبنای حکم دادگاه بوده است، از موجبات اعاده دادرسی است. شما می توانید از رای قطعی پرونده انتقال مال غیر که علیه شما صادر شده، به استناد رای قطعی اثبات جعلیت، تقاضای اعاده دادرسی بکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام.ضمن عرض خسته نباشید خدمت همکاران گرامی.
اینجانب مشغول کار در شرکتی هستم که سه ماه حقوق عقب افتاده کارکنان به علاوه عیدی سال 95 پرداخت نشده است.
آیا از لحاظ قانونی امکان پیگیری وجود دارد.
در ضمن شرکت خصوصی است
منتظر پاسخ شما هستم
با تشکر
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۲:۵۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام بله می توانید به هیأت تشخیص اداره کار محل اشتغال خود مراجعه نموده و مطالبات خود را روی فرم های مخصوص اداره کار نوشته و تقاضای محکومیت کارفرمای خود را به پرداخت آن ها نمایید. بعد از صدور رأی در این مرجع در صورت وجود اعتراض از سوی هر یک از طرفین دعوا موضوع در هیأت حل اختلاف اداره کار مطرح شده و با صدور رأی در این نهاد می توانید اقدام به صدور اجراییه در دادگستری ها نموده و مطالبات خود را وصول نمایید از طریق توقیف حساب های بانکی کارفرما یا معرفی مالی از او به اجرای احکام دادگستری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
سلام
من چطور میتونم با یک خارجی در کشورش یا یک ایرانی مقیم خارج قرارداد ببندم که در اون کشور از طرف من کاری انجام بده اونم کارهای مالی یعنی بهش پول بدم که مثلا پول رو انتقال بده قرارداد باید چطور باشه که اون نتونه کلاهبرداری کنه و اگر کرد بشه ازش شکایت کرد آیا برای بستن قرار داد من باید به اون کشور برم و یا ایشون به ایران بیان؟
ممنون
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۲:۵۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام برای شروع چنین کاری، شما بایستی تضمینات کافی برای وصول مطالبات خود از ایشان در دسترس داشته باشید. یعنی ایشان باید در ایران اموالی داشته باشد که درصورت اقامه دعوا از طرف شما امکان وصول مطالبات از محل این اموال میسر باشد. لذا اگر ایشان در ایران چنین اموالی ندارند قطعا از چنین کاری اجتناب کنید. وجود اموال برای طرف شما در کشور خارجی قابلیت اجرا در دادگاه های ایران ندارد و این امر مستلزم آن است که شما با قوانین آن کشور آشنا بوده و قراردادهای خود را برطبق قانون آن کشور منعقد کنید. در هر حال، دسترسی داشتن به اموال طرف مقابل برای وصول مطالبات احتمالی شما حاشیه امنی برای شما در پی خواهد داشت.
United States of America
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام
بنده یه ماشین 206 خریدم و از فروشنده وکالت تام گرفتم
برای تعویض پلاک که رفتم ...گفتن صاحب سند ضامن شده و این خودرو غیر قابل نقل و انتقاله...و شکایت روشه..خواستم بدونم که با توجه به داشتن تمام مدارک خودرو و وکالت تام من مالک این خودرو محسوب میشوم و آیا میتونم دادخواست بدم و رفع شکایت بکنم.و آیا اگر کسی که شکایت کرده و خودرو رو غیر قابل نقل و انتقال کرده میتونه حکم توقیف بگیره و ماشین رو از من بگیره یا خیر
لازم به ذکر است وکالت تام من که دارم تاریخ تنظیم آن بعد از شکایت گفته شده ست.
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۲:۴۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام متأسفانه کسی که زودتر از شما اقدام به توقیف اتومبیل کرده در اولویت تملک آن قرار دارد. اگر تاریخ خرید شما زودتر از توقیف قبلی بود، معادله برعکس می شد و شما اولویت داشتید. راه حل این است که با فروشنده مذاکره کنید یا پول شما را پرداخت کند یا پول طرف قبلی را. وگرنه می توانید دادخواست داده و ضمن فسخ معامله موجود با فروشنده نسبت به وصول مطالبات خود اقدام نمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
سلام .من یه چک دادم به دامادمون برای زمانت داده به کسی و 10ملیون پول گرفته 4سال بعد پس بده.الان بعد دوسال رفته چک منو گذاشته اجرا و حکم جلب گرفته منم خبر نداشتم الان باید چکار کنم؟ایا برم دادگاه قاضی برام قسط میبنده که بتونم بدم یا باید برم زندان؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۲:۱۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام متأسفانه وجود چک در دست هر کسی حتی داماد شما طبق قانون، دلیل بر بدهکاری شما به دارنده چک می باشد. لذا دادگاه به نفع دارنده چک و طبیعتاً به محکومیت شما رأی خواهد داد و شما مجبور به مبلغ چک در وجه دارنده آن هستید البته رابطه حقوقی بین شما و دامادتان(که در سوال دقیقا مشخص نیست چه بوده و نیزا به رفع ابهام دارد) در جای خود قابل بررسی است.
Iran (Islamic Republic of)
حقوقدان
۲۰:۵۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام می توانید دادخواست اعسار را به شعبه صادر کننده رأی تقدیم کنید و در آن، درخواست تقسیط نمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
باسلام بنده چهار سال پیش خانه خریدم وفروشنده هم سند را بدون دردسر به نام اینجانب زد .چند ماه بعد برای گرفتن وام به بانک رفتم و مرا به شهرداری فرستادن تا استعلام بگیرم و آن موقع مشخص شد خانه ای که من خریدم اضافه ساخت دارد و دفتر خانه بدون آن که برای تصفیه حساب سند را به شهرداری بفرستت به نام من زده والان حدود هشتصد هزار تومان جریمه اضافه بنا وچهار میلیون تومان عوارض اضافه بنا به پای بنده آمده به فروشنده هم مراجعه کردم گفت از من شکایت کن ومن هم این جوری خانه را خریدم وسند به نام من شده (خانه فوق ساخت 1373 می باشد )الان من میخواهم شکایت کنم لطفا مرا راهنمایی کنید ودر ضمن فروشنده هم چند ماه پیش از من خانه را از صاحب اصلی خریداری کرده وباز همان دفتر خانه برای استعلام به شهرداری نفرستاده آیا از دفتر خانه هم شکایت کنم؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۱:۴۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام. شما می توانید دعوی مطالبه خسارت علیه فروشنده و ایادی ماقبل وی طرح نمایید و شرح ماجرا را در متن دادخواست توضیح دهید. مضافا به نظر می رسد اقدام دفترخانه نیز تخلف انتظامی باشد و قابل طرح در کانون سر دفتران. شما دفتر خانه را هم به عنوان تسبیب در ورود خسارت به عنوان یکی از خواندگان قرار دهید. احتمالا علیه وی نیز حکم صادر گردد. فقط میزان خسارت کمتر از ۵ ملیون تومان است و طرح دعوی شما بایستی در شورای حل اختلاف به عمل آید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
باسلام.اگریک قولنامه دستی بایک شاهددردونسخه بابت خریدیک خط موبایل نوشته شودوهنوزنقل وانتقال صورت نگرفته آیابعداز5ساعت فروشنده میتواندتقضای فسخ کنددرصورتیکه درقولنامه ذکرنشده؟.باتشکر
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۱:۴۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام معاملات لازم الاجرا هستند مگر اینکه برای طرفین، حق فسخ شرط شده باشد ویا اینکه طرفین با رضایت هم اقدام به بر هم زدن معامله نمایند. با توجه به اینکه حضرتعالی می فرمایید حق فسخی پیش بینی نشده، لذا معامله لازم الاجراست البته یک خیار(اختیار) به اسم خیار مجلس در علم حقوق وجود دارد دین توضیح که دو طرف معامله می توانند در همان مجلس معامله بدون هیچ دلیلی معامله را به هم بزنند اگر طرفین از هم جدا شده باشند و همدیگر را ترک کرده باشند، این خیار ساقط است. از قرار معلوم شما مجلس را ترک کرده اید و لذا خیار ساقط است یعن نمی توانید معامله را بر هم بزنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
سلام علیکم باستناد قانون نحوه بازنشستگی جانبازان درسال 1390 بازنشسته شدم تامین خلاف قانون مذکور عمل نموده از آن تاریخ تا کنون شکایتم در دیوان عدالت اداری منجر به رد شکایت در شعبه بدوی و تجدید نظر گردیده واز دیماه 94 تا کنون جهت اعمال ماده 79 دیوان عدالت در دست بررسی است وپاسخی هم به بنده نمیدهند سوالم این است که روال رسیدگی در ماده 79 چگونه است ومعمولا مدت زمان تعیین تکلیف چقدر است باتو جه به بخشنامه رئیس قوه قضائیه مبنی بر اولویت رسیدگی به ایثارگران تکلیفم در رابطه با پی گیری ونهایتا فرجام این پرونده چیست؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۱:۳۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام. متاسفانه حسب اعلام مسئولین برخی از شعبات دیوان، سالانه بیش از ۴۰۰۰ پرونده در هریک از این شعب تحت رسیدگی است و این امر اطاله دادرسی را در پی دارد. معمولا بین ۶ ماه تا ۱ سال و حتی بیشتر مسیر پرونده شما طول خواهد کشید.
Germany
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
سلام.پس از فوت پدرشان.4تاپسرانش پول پدرشان رابه یک نفردادندتاخانه بخردو ان شخص بعدازخرید.خانه را فقط به نام3پسرنوشت ونام پسردیگر رادرسند خانه ننوشتند.بعدازگذشت10سال.پسربه3برادرانش میگویداسم مراهم درسندخانه بنویسید وبردرانش میگویند هروقت بفروشیم کمی پول میدهیم.ولی به حرفشان مطمئن نیستیم.ایاکاری میشه کردیانه؟لطفا راهنمایی کنید باتشکر
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۱:۰۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام تقسيم سهم الارث در خصوص اين موضوع تابع قوانين ارث است.
استنكاف يعني سر باز زدن- ردكردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
سلام
در سال 92 قطعه زمینی را فروختیم
در قرداد انتقال قطعی نوشته شده به همراه مبالغ دریافتی
که نصف نقد بود و مابقی چک شخص ثالث بود که نقد نشد و برگشت نزدیم زمین کشاورزی از ان روز در اختیار ما بود
که اخیرا خریدار طرح شکایت کرده و مدعی است که تمام پول را داده در صورتی که اینچنین نیست
و در دادگاه نزد قاضی محترم با اوردن شاهد دروغین مبنی بر اینکه فروشنده پول را تمام و کمال دریافت کرده و خریدار مورد ضرب و شتم فروشنده(یعنی ما) قرار گرفته.
در خواستی که دارم اینه که راهنمایی م کنید.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۱:۰۵ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام چكها و ساير مستندات را به دادگاه ارايه دهيد.
درضمن مي توانيد پس از برگشت زدن چك ها ، دادخواست مطالبه وجه و خسارت تاخير تاديه چك ها را نيز مطالبه كنيد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
سلام
در سال 92 قطعه زمینی را فروختیم
در قرداد انتقال قطعی نوشته شده به همراه مبالغ دریافتی
که نصف نقد بود و مابقی چک شخص ثالث بود که نقد نشد و برگشت نزدیم زمین کشاورزی از ان روز در اختیار ما بود
که اخیرا خریدار طرح شکایت کرده و مدعی است که تمام پول را داده در صورتی که اینچنین نیست
و در دادگاه نزد قاضی محترم با اوردن شاهد دروغین مبنی بر اینکه فروشنده پول را تمام و کمال دریافت کرده و خریدار مورد ضرب و شتم فروشنده(یعنی ما) قرار گرفته.
در خواستی که دارم اینه که راهنمایی م کنید.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۱:۰۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام. بودن لاشه چک در دست شما، دلیل بر پاس نشدن آن است. آن را به بانک برده و تقاضای نقد کردن انرا بنمایید. اگر پاس نشد گواهی عدم پرداخت چک را به دادگاه نشان دهید. این گواهی دلیل بر پاس نشدن و در واقع لاوصول ماندن بخشی از مطالبات شماست. به علاوه می توانید طرح دعوی مطالبه وجه چک در صورت پاس نشدن علیه صادر کننده چک مطرح کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام وتحیت احتراما افزایش و یا کاهش متراژ آپارتمان ها در زمان تحویل سند سیم سربی طبق عرف چند متر است ؛ با توجه به اینکه اینجانب پیش خرید آپارتمان را به متراژ 115 متر یا یکصد و پانزده متر خریده ام آیا می شود این استاندارد را مشخص کنید مثلا می شود فروشنده آن را به 125 یا 130 متر افزایش دهد ؟ متشکرم بدرود
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۰:۵۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام. به نظر نمی رسد این موضوع در قوانین پیش بینی شده باشد. این موضوع بستگی به توافق شما با فروشنده دارد. یعنی مثلا افزایش احتمالی چند متر را به فروشنده بپردازید و یا از فروشنده بخواهید که اپارتمانی با توافق اولیه یعنی ۱۱۵ متر تحویل شما نماید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
سلام شرایط عسروحرج یعمی چی؟لطفاتوضیح دهید.باتشکر
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۰:۰۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
عسرو حرج به شرایطی گفته می شود که ادامه زندگی مشترک برای زوجه سخت است. مصادیق مختلفی از قبیل عدم پرداخت نفقه، ضرب و جرح، اعتیاد، مصرف مشروبات الکلی، فقدان عقل معاش یعنی زوج نداند مال و درآمدش را چگونه و در چه راهی خرج کند و ... را می توان نمونه های عسر و حرج دانست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
آیا اگر ملکی تجاری و مسکونی قولنامه عادی بنام متوفی داشته باشد یک یا دونفر از وراث به تنهائی میتوانند آن را بالا بکشند و سهم بقیه وراث را ندهند چگونه میتوان علیه آنها اقدام نمود ؟ آیا میتوان اجاره آن ملک را از افرادی که سالها پس از مرگ متوفی از ملک استفاده مینمایند از طریق مراجع قضائی وصول نمود؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۹:۴۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام. اولا چون قولنامه عادی دارد بایستی اقدام به طرح دعوی الزام به تنظیم سند رسمی علیه فروشندگان ان به متوفی طرح شود تا سند رسمی برای ملک گرفته شود. دوما در مرحله انحصار وراثت بایستی این اموال نیز جزو اموال متوفا ذکر شود تا امکان نقل و انتقال ان با گرفتن فرم ۱۹ مالیاتی میسر باشد. اگر داخل دارایی متوفی ذکر نشده است اقدام به دادن اظهارنامه متمم مالیاتی بدهید و این مال را نیز به عنوان دارایی متوفی ذکر کنید. با این کار این مال نیز متعلق به تمام ورثه شده و هر وارث به نسبت سهم خود از ان حق دارد. بهترین کار دعوی تقسیم دارایی است که در دادگستری طرح نمایید و همه اموال را طرح کنید تا بین همه به نسبت سهم الارث تقسیم شود. مضافا اجرت المثل استفاده از این اموال توسط دیگران را نیز می توانید به نسبت سهم الارث خود با طرح دعوی مطالبه نمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
سلام من و دو برادر م درسال82 یک زمین کشاورزی از پدرم خریدیم ولی پولی به پدر ندادیم در قولنامه هم همه وراث اثر انگشت زدند که ما این زمین را خریدیم اما ما پولی به پدر ندادیم الان وراث میتوانند از این زمین حقی بگیرند و بکویند که ما هیچ پولی به پدر ندادیم
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۹:۲۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام. موضوع بستگی به این دارد که متن قرارداد شما با پدر چگونه نوشته شده باشد. این که واقعا فروش بوده یا صلح یا هبه یا... . هر قراردادی در حد مفهوم و معنای خودش باید تفسیر شود. اما اگر واقعا فروش باشد در فرض اقامه دعوی از سوی الباقی ورثه علیه شما دو نفر و اثبات این که در قبال فروش زمین از سوی پدر به شما، شما فلان مبلغ به پدر بدهکار هستید، هر ورثه به نسبت سهم الارث خود می تواند از ارزش زمین از شما طلبکار شود. البته سهم الارث شما از زمین هم محفوظ خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام - نميدونم سوال من چرا درج نشد
در خصوص اينكه زني كه براي دو بار ناشزه شده آيا اگر گفت ميخوام برگردم سر زندگيم ميتونم شرط و شروطي در دادگاه بزارم تا جبران خسارات مالي و غيره نكرده نتونه بياد و اينكه ايا در قانون اجرت المثل نگهداري از كودك داريم چرا كه كارشناس بدليل اينكه زن من از بچه ام نگهداري كرده اعلام كرده بايد سه ميليون تومان بدم در حاليكه حضانت با اونه و من نفقه هم دارم پرداخت ميكنم.
با تشكر
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسنی
۱۶:۱۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
جواب سوال اول منفی است.
بابت کار هایی که زن شرعا بر عهده نداشته و درخانه انجام داده پرداخت اجرت المثل صورت می گیرد ، وبرهمین اساس دادگاه مطابق تبصره ماده 336 قانون مدنی و ماده 29 قانون حمایت از خانواده حکم صادر کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
سلام خسته نباشید ببخشید بنده پارسال یدونه ماشین خریدم که مقداریشو دادم الباقیشو سفته دادم تا چند مدت دیگه بدم ولی شرایط مالی مساعد نبود و نتونستم پرداخت کنم و الان طرف مقابل شکایت کرده سوالم اینه چطور میتونم از دادگاه درخواست کنم که مبلغ رو قسط بندی کنه تا من پرداخت کنم ممنون میشم راهکاری نشونم بدین باتشکر
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۸:۵۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام امکان ارائه دادخواست اعسار از پرداخت و تقاضای تقسیط(قسط بندی) به دلیل عدم تمکن مالی برای شما وجود دارد. از دادگاه درخواست تقسیط کنید. دادگاه با لحاظ شرایط شما اقدام به تقسیط بدهی شما خواهد کرد البته عدم تمکن شما باید به اثبات برسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
باسلام برادرمن ده سال پیش برای بیماری پدرم حدود 250هزار تومان خرج بیمارستان کرده و نزدیک یک میلیون تومان هم ده سال پیش خرج کفن و دفن کرده است الان برادرمن چقدر میتواند از ارث پدرم را بر دارد ایا می تواند چنین حقی داشته باشد از ارث بیشتری نسبت به فرزندان دیگری بردارد برادرمن میگوید چون ده سال پیش من این پول را خرج کردم الان من پولم را میخواهم چقدر باید برای برادرم الان ما پول بدهیم که نه حق اون ضایع نشه و نه حق ما لطفا راهنمایی کنید باتشکر
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۸:۴۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام در مورد ارث، اولین و اصلی ترین معیار، وصیت متوفی است یعنی باید دید ایا متوفی(مرحوم پدر شما) از قبل در مورد اموال خود تعیین تکلیف کرده اند یا خیر؟ اگر اینگونه است فقط باید بر اساس آن عمل کرد و هیچ ادعای دیگری پذیرفته نیست اما اگر تعیین تکلیفی صورت نگرفته است، وراث باید بر اساس قانون یا حکم دادگاه، ارث ببرند. اقدام برادر شما اصولاً نمی تواند دلیلی بر برخورداری بیشتر ایشان از اموال مرحوم پدر شما باشد مگر آنکه خود شما رضایت به این امر بدهید که توجه داشته باشید در اینصورت رضایت همه وراث لازم است. پیشنهاد می کنیم موضوع را با گفتگو حل و فصل و بر اساس نرخ عادله مورد رضایت طرفین عمل کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
باسلام
سال ۹۳ چک بمبلغ ۴۰میلیون تومان برگشت زدم.
نهایتا در بهمن ۹۴ خودرو وی را توقیف نمودم.
مزایده خودرو در ۹۵/۰۳/۰۱ به قیمت ۱۹.۵۰۰.۰۰۰تومان برگزارشد و برنده مشخص شد.
حال واحداجرای احکام دادگاه مربوطه میگن که خودرو پس از ۲ماه به شما تحویل داده خواهد شد.
درصورتیکه مزایده اموال منقول همان روز مزایده تعیین تکلیف و خودرو نهایتا یکهفته به محکوم له تحویل میگردد.
سوال اینجاست که روال قانونی مزایده به چه صورتست؟
واینکه کجا ازواحد مذکور شکایت کنم,چون مدعیست قانون همینه که اون میگه!!باتشکر
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۸:۳۵ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام طبق روال حقوقی شما مستحق دریافت وجه حاصل از مزایده هستید و نه اتومبیل توقیف شده مورد مزایده. بنابراین پس از برگزاری مزایده می بایستی وجه حاصل از سوی اجرای احکام به شما تحویل شود و قرار نیست که اتومبیل به شما تحویل شود و نسبت به الباقی مطالبات خود مازاد بر 19 میلیون و پانصد هزار تومان می بایست اقدام به معرفی مال دیگری از محکوم علیه برای توقیف بنمایید. در صورتی که مال دیگری از ایشان کشف نگردد، شما محق خواهید بود که مفاد ماده 3 قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی مصوب 1394(بازداشت و معرفی محکوم علیه به زندان تا زمان وصول مطالبات) اقدام نمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام
واحد 1 اپارتمانمون اصفهانيه ... مستاجر داره ..
در هيچ جاي خرابي ساختمان هزينه خودشو نميده ...
از چه طريقي ميشه از اون هم دريافت كرد ؟
در حال حاظر 1500000 تومان بدهكار ساختمان هست ..
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۸:۲۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام طبق قانون تملک اپارتمان ها هزینه های مشترک بر عهده کلیه ساکنین است. البته بایستی ذکر گردد که همه هزینه ها را نباید مسـتأجر بدهد بلکه هزینه های اساسی ازجمله شوفاژ و آسانسور و ... بر عهده مالک می باشد. هزینه های جزیی و هزینه های اشتراکات بر عهده مستأجر می باشد. در صورتی که بدهی مورد ادعای حضرتعالی جزو دیون قابل پرداخت از سوی مستأجر باشد(یعنی جزیی باشد و نه اساسی) نظر به اینکه مقدار دین در صلاحیت شورای حل اختلاف است(تا سقف 20 میلیون تومان در صلاحیت شورای حل اختلاف است) می توانید به شورای حل اختلاف دادخواست الزام به تأدیه دیون بدهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
باسلام و عرض خسته نباشيد
ميخواستم بدونم زني كه براي دوبار ناشزه شده باشه ايا ميشه براي بازگشت بزندگي براش شرط گذاشت مثل جبران خسارتهاي مالي و ... كه اينكار در دادگاه يا محضر انجام بشه و اينكه آيا زني كه حضانت اولاد بااوست و داره نفقه دريافت ميكنه ميتواند از دادگاه درخواست اجرت المثل نگهداري از اولاد بده
ممنون
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۷:۳۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام. شرط هم اگر بگذارید چندان ضمانت اجرایی ندارد در قانون. اگر در قالب قرارداد خصوصی هم میان زن و مرد این موضوع مطرح شود، جبران خسارت از زن در فرض تخلف مجدد، مستلزم داشتن مال از سوی زن است. اگر زن مالی نداشته باشد اجرای شرط شما مقدور نیست. سوال بعدی شما؛ نفقه زن با نفقه بچه فرق دارد. اگر فقط نفقه خودش را می گیرد حق گرفتن نفقه بچه هم برای وی وجود دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با عرض سلام و ادب
آیا شهرداری عوارض محلی را که شورای شهر تصویب می کند می تواند از اراضی واقع در خارج از محدوده قانونی شهر بگیرد ؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۶:۴۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
سلام. متولی اراضی خارج از محدوده شهر مسکن و شهرسازی و جهاد کشاورزی است. به نظر نمی رسد شهرداری بر این اراضی اختیاراتی داشته باشد. مگر این که شهرداری اراضی خاصی را خارج از محدوده شهرها از متولیان مربوطه تحت تملک خود قرار داده باشد. امیدواریم سوال شما رو درست متوجه شده باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با عرض سلام و ادب
آیا شهرداری عوارض محلی را که شورای شهر تصویب می کند می تواند از اراضی واقع در خارج از محدوده قانونی شهر بگیرد ؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۶:۳۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام. متولی اراضی خارج از محدوده شهر مسکن و شهرسازی و جهاد کشاورزی است. به نظر نمی رسد شهرداری بر این اراضی اختیاراتی داشته باشد. مگر این که شهرداری اراضی خاصی را خارج از محدوده شهرها از متولیان مربوطه تحت تملک خود قرار داده باشد. امیدواریم سوال شما رو درست متوجه شده باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
سلام به یکی ماشین قسطی فروختم من چک دادم به شرکت ووقتی فروختم سفته گرفتم حالا چند سال گذشته ولی اون پول شرکتو نمیده مجبور شدم من بدم حالا چجوری سفته رو اجرایی کنم که پولم بگیرم راحترین راه روبگین
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۵:۲۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام. سفته مانند چک است. علیه صادر کننده سفته و ظهرنویسان سفته (امضا کنندگان پشت سفته) طرح دعوی مطالبه وجه سفته بکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
سلام آيا دريك مجتمع تجارى كه متراژهرواحد متغيراست مثلاً از واحدده مترى هست تا پانصدمترى !براى انتخاب هيأت مديره حق رأى واحد ها باهم فرق دارد ياخير متشكرم
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۵:۲۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام خیر این موضوع تأثیری در حق رأی ساکنان ندارد و حق رأی همه مساوی است. اصولاً انتخاب هیأت مدیره و مدیر ساختمان، امری توافقی و مبتنی بر توافق میان ساکنان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
سلام
اگرکسی به حکم اعدام محکوم باشد ومنتظر اجرای حکم باشه وکارت اهدای عضو داشته باشد میتواند اعضای بدنشو اهدا کنه؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۵:۰۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام. هیچ محدودیتی وجود ندارد. فقط مسئولین اجرای احکام را از موضوع مطلع کنید که جسد متوفی فورا برای تشریح جسد و برداشتن اندام های قابل استفاده به بیمارستان های مجهز ارسال شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
باسلام من به پسر عموی خودم وکالت بدون عزل دادم البته زمانی که وکالت دادم اطلاعی از نوع وکالت نداشتم وکالت برای یک قطعه زمین کشاورزی بود حالا اون با استفاده از این وکالت قصد فروش زمین به شرکت نفت رو داره وهیچ حقی هم برای من قائل نیست لطفا راهنمایی کنید باتشکر
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۳:۲۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام. وکالت محضری در محدوده اختیارات داده شده از سوی موکل به وکیل، موکل (شما) را پایبند به اعمال حقوقی انجام شده توسط وکیل می کند. بایستی دقت کنید در وکالت نامه شما چه اختیاراتی را به پسر عموی خود داده اید. اگر فروش هم داخل اختیارات وکیل باشد، این اختیاری است که شما به ایشان داده اید و پای وکالتنامه را امضا کرده اید. اما چنانچه فروش خارج از اختیار ایشان باشد، ایشان حق فروش را ندارد. نکته دیگر این که در وکالت های بلاعزل موکل نمی تواند وکیل را عزل کند مگر این که موضوع یا عقدی که وکالت طی ان به وکیل داده شده است به نحوی از انحا ء از بین برده شود. مثلا هر عقدی که طی ان وکالت داده شده است فسخ یا اقاله یا باطل گردد. در این صورت وکالت نیز قابل ابطال است و می توان وکیل را عزل کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام من از کسی چک دارم موعد آن تازه رسیده و نداره صاحب چک جواب نمیدهدسریع ترین راه برای پول کردنش چیه با تشکر
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۲:۳۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام. طرح دعوی مطالبه وجه چک کنید علیه صادر کننده و ظهرنویسان چک. (امضاکنند گان پشت چک)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
باسلام.خانم با یک خانم اختلاف ملکی دارند.دوسال پیش جند پیام از خط خواهرم که به اسمش(خواهرم)است فرستاد.حال چند روز پیش از من شکایت کرد و دادیار محترم من را مجرم جهت فرستادن پیامها نمود.آیا قانونی.چکاربایثبکنم
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۲:۱۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
باسلام چك از باب ضمانت تخليه بوده كه اين امر توسط شما صورت گرفته البته چنانچه قرارداد اجاره توسط طرفين فسخ نشده باشد همچنان شما ازباب تصرف بر ملك موظف به پرداخت اجاره بها هستيد و مالك نيز نميتوانددر خصوص چك اقدامي نمايد واگر اقدام نيز نمايد ازباب كيفري مسوليتي متوجه شما نيست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
باسلام
بنده با همسرم توافق مهریه کردیم و دست نوشته ای که به امضای خو ایشان و وکیلشون توافق کردیم و پرونده مهریه را مختومه کردیم و من به ایشان پرداخت کردم و در آن دست نوشته ای که به امضای ما سه نفر رسید قید شد که ایشان دیگر نسبت به مهریه نفقه و اجرت المثل هیچ ادعایی ندارند میخواستم ببینم چون من نصف مهریه ایشان را پرداخت کردم ایشان میتوانند دوباره اقدام کنند برای طلب باقیه مهریه اشون ممنون میشم
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۱:۵۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
باسلام چنانچه اين توافقات نزد قاضي صورتجلسع شده بايدوپرونده براين مبنا مختومه شده باشد خير.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام و ادب
یک غرفه متعلق به سازمان حمل و نقل پایانه های وزارت راه و شهرسازی در پایانه حمل و نقل که به صورت اجاره بدون اخذ سرقفلی به شرکت ما به مدت بیش از 12 سال تا پایان سال 1392 واگذار شده بود. بعد از این تاریخ به دلیل عدم فعالیت و غیر فعال شدن شرکت به دلیل اختلاف سهامداران، سازمان متبوع حاضر به عقد قرارداد و وصول مطالبات اجاره بها از سال 1392 نشد. در بهمن ماه سال 1394 بدون اخطار، تذکر و درخواستی برای وصول مطالبات اقدام به خلعیت غرفه مورد نظر، تخلیه و اقدام برای برگزاری مزایده نموده است. این تصمیم نیز به ما کتبا اعلام نشده است. این در حالی است که ما همزمان در حال مکاتبه و رایزنی با بخش دیگری از همان سازمان برای فعال کردن شرکت بودیم.
خواهشمند است راهنمایی لازم برای احقاق حق خود را مبذول فرمائید.
با تشکر فراوان
لذا خواشمند است
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۰:۴۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام. از سوال شما اینگونه برداشت کردم که علی رغم تادیه شدن اجاره سال های ۹۲ تا ۹۴ که علت خلع ید شما بوده، مالک کماکان بر خلع ید خود اصرار دارد؛ در پاسخ به سوال شما اولا باید قرارداد اولیه را ببینیم که مفاد ان چگونه است ایا حق فسخ و تخلیه برای چه شرایطی پیش بینی شده است و این که آیا ان شرایط تحقق یافتند یا نه. به علاوه شما می فرمایید مجددا در سال ۹۴ با همان شرایط قبلی اجاره منعقد شد ولی مجددا سازمان بر تخلیه اصرار دارد؛ در این فرض باید بگوییم که مفاد قرارداد جدید شما ملاک است. اگر شرایطی برای فسخ ان به نفع سازمان نباشد، وی محق به تخلیه ید شما نخواهد بود چرا که با اراده جدید عقد جدیدی بسته است... . در هر حال مفاد قراردادها مهم هستند برای نظر دادن. حتما از نظر وکلا بهره مند شوید و مشورت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
سلام.پدربزرگ بابام که یک دختر ودوپسرداشته ویکی ازپسراش قبل ازخودش فوت شده وفقط مانده یه دخترویه پسر.مادربزرگ بابام بعدازشوهرش فوت کرده.پدرم برای ارثیه مادرش که فوت شده ازتنهادائیش شکایت کرده زمین زراعی وملکی که خودش میشینه ویه زمین هم داده برادرزاده هاش ساختن چجوری تقسیم میشه.چندقطعه روخود دایی بابام فروخته ویک قطعه برادرزاده اش:یه وصیتنامه هم آوردن که دستنویس وبا3 دست خط متفاوت.وهمه اموالش رابه 3 ثلث تقسیم کرده1.-خودش وکفن ودفنش وهمسرش2.-یه پسرش3.-فقط پسرهای پسرفوت شده اش.وادعاشده سهم مادرپدرم راداده که مدرکی دال برآن ندارند.زیرشم خودش ویه نفرکه مرده امضاکردن .
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۰:۴۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام. اعتبار وصیت باید در دادگاه ثابت شود. وصیت عادی و دست نویس اگر مورد توافق ذینفعان نباشه، اعتبار نداره. یا باید رسمی باشه و یا به خط و امضای خود وصیت کننده. اصلاحیه ای در قانون ارث شد که زن از قیمت زمین و ابنیه هم ارث میبره به شرط این که تقسیم اموال قبلا و در زمان قبل از این قانون نشده باشه. اگر قبلا تقسیم شده شامل قانون جدید نمیشه و زن از زمین ارث نمی بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام.من توی یه شرکت پیمانکاری وابسطه به صنعت پتروشیمی کار میکنم.توی لیست بیمه هایی که رد کردن سمت من رو مهندس مکانیک زدن در حالی که من توی این شرکت چه در فیش حقوقی و چه در عمل، کار و حقوق مکانیک عمومی رو دارم.در واقع شرکت از کار فرما بابت من پول یک مهندس و تکنسین رو میگیره و به من حقوق یک کارگر ساده رو میده و حاضر به تغییر شغل بنده نیست.چطور میتونم جلوی این سوء استفاده رو بگیرم.لطفا منو راهنمایی کنید.با تشکر
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۰:۳۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام. لیست بیمه معتبر است. شما می توانید به اداره کار شکایت کرده و مابالتفاوت حقوق را با حکم اداره کار از زمانی که چنین روالی پیش امده دریافت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
آیا کسی که بیست سال پیش به دلیل حمل و خرید به موارد مخدر به زندان افتاده و به سه سال حبس و یک میلیون جریمه محکوم شده الان پس از بیست سال می تواند در سازمان های دولتی استخدام شود؟ البته این شخص به دلیل ضعف اطلاعات حقوقی، جرم یکی از اعضای خانواده خود را گردن گرفته است و خود نقشی در این تخلف نداشته است. لطفا راهنمایی کنید
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۰:۳۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام بله. به موجب مواد شماره ۲۵ و ۲۶ قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲ این فرد اعاده حیثیت کرده و در استعلام سوپیشسنه برای استخدام، سوابق وی در استعلام ذکر نمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام
درمورد بازار فارکس سوال داشتم
آیا معاملات فارکس قانونیه یا خیر، کلا اگه قانونی درباره بازار مالی فارکس هست بفرمایید،
با تشکر
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۰:۳۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام. آنچه ظاهر از بازار فارکس است، تبادل ارز و معاملات اینگونه است. به نظر می رسد این امر منع قانونی نداشته باشد. برای این موضوع مفاد قوانین متعددی را باید رعایت کرد از جمله؛ قانون قاچاق، قوانین پولی و بانکی، قانون پولشویی، قوانین ارزی و... .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام من مشکلی برایم از سوی بانک قوامین پیش آمده .این بانک در سال ۱۳۸۸ که بصورت موسسه بوده به علت اشتباه کاربر مبلغ اشتباهی را به حسابم واریز نموده و این مبلغ با توجه به همراه شدن با مبالغ دیگر در حساب بعد از چند ماه توسط اینجانب برداشت شده از آنجاییکه طلبهای زیادی داشتم احتمال واریز اشتباه را نداده ام حال بعد از گذشت چندسال این بانک بدون اجازه و اطلاع من آن مبلغ را از حساب سپرده من در شعبه دیگری برداشت نموده و الباقی حسابم را در ابتدا در حدود ۹ برابر مسدود و پس از اعتراض مکرر اینجانب در حدود ۳ برابر آن را مسدود نموده و طلب ۳۰ تا ۳۳ درصد سود نموده آیا این کار قانونی بوده یا خیر ؟آیا با توجه به اینکه کاربر بانک در واریز مبلغ اشتباه نموده اینجانب علاوه بر بازپرداخت اصل مبلغ باید چنین سود سنگینی به بانک بدهم ؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۰:۰۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
با سلام. به موجب قانون مدنی ایران، اگر فردی بدون آنکه مستحق باشد و حتی بدون ان که اگاه باشد اگر از مال دیگری استفاده نماید، بایستی ان را مسترد دارد. در فرض سوال شما نیز، درست است که شما هیچ اطلاعی نداشته اید ولی پول باید مسترد شود. به نظر می رسد شما مسئول جریمه و دیر کرد ان پول نیستید اگر چنین امری را بر شما تحمیل کردند به یقین شما می توانید از مسبب موضوع یعنی کاربر بانک مطالبه خیارتی را بکنید که به شما تحمیل شده است به واسطه قاعده تسبیب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
چرا سوال منو پخش نکردین؟؟؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۳:۴۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام لطفا سوالتان را مجددا طرح بفرمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
باسلام.جواب حقوقی رو اگرچه نمیتونید منتشر کنید ولی میتونید به ایمیل شخصی جواب بدید.تورو قرآن.وضع مال من هم خوب نیست برم پیش وکیل.ممنونم
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۲:۵۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام ایمیل خود را چک کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
سلام من سال ۸۹ به یک نفر که وکیل هم نیست زمین پدری ام را در مقابل دریافت ده درصد از کل زمین و مقداری پول برای ما سند مشاع بگیرد چون زمین مشاع بوده این آقا به ما گفت سند را به چه صورت برای شما بگیرم چون زمین ما موروثی است و چهار برادر با هم شریک بودن هر کدام به نسبت مساوی زمین نگزفته ان او به ما گفت به همین صورت که الان دستتان هست زمین بگیرم یا یه صورت مساوی یعنی ۱۶ هزار متر نفری ۴ هزار متر و چون ما با بقیه وراث هماهنگ نبودیم نتوانستیم به او جواب بدهیم او همان موقع برای ما شکایت کرد و الان میگوید باید ده درصد من که هیچ از شما برگه ی سفید امضا داشتم سی وپنج درصد سهم خودم را نوشتم و از شما سی و پنج درصد میگیرم در ضمن پدر من سال ۹۰ دچار آلزایمر شده است ما در مرداد ماه نوبت دادگاه داریم ما چطور حقمان را در دادگاه از ایشان بگیریم ؟؟ با تشکر
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۲:۴۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام با توجه شرايط سني پدرتان ، اعلام حجر و مهجور نمودن ايشان ، اقدام مفيد است.
ولي در خصوص جرم سوء استفاده از برگ سفيد امضاء به اطلاع ميرساند:

شرط‌ تحقق‌ جرم‌ سوء استفاده‌ از سفید امضاء یا سفید مهر نیز، وجودرابطه‌ امانت‌ قراردادی‌ یا امانت‌ قانونی‌ بین‌ مودع‌ و مستودع‌ یا متصرف‌ قانونی‌ مال‌ است‌.

در حقوق ایران‌، جرم‌ سوء استفاده‌ از سفید مهر یا سفید امضاء، موضوع‌ ماده‌ ۶۷۳ قانون‌ مجازات‌ اسلامی‌ است‌ که‌ تحت‌ عنوان‌"فصل‌ بیست‌ و چهارم‌ ، خیانت‌ در امانت‌" است‌ و می‌گوید:" هر کس‌ از سفید مهر یا سفید امضایی‌ که‌ به‌ او سپرده‌ شده‌ است‌ یا به‌ هرطریق‌ بدست‌ آورده‌ سوء استفاده‌ نماید به‌ یک‌ تا سه‌ سال‌ حبس‌ محکوم‌ خواهد شد."
-
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
باسلام آیا اصلاحیه بند ج ماده 18 فقط برای مهریه اسن؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسنی
۱۵:۵۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
اصلاحیه بند ج ماده ۱۸ آیین‌نامه اجرایی موضوع ماده ۶ نحوه اجرای محکومیتهای مالی....
، ناظر به قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی سابق بوده و در حال حاضر با تصویب قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی جدید در سال 1394، قانون فوق نیز نسخ گردیده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام:
پدر بنده حدود 1 سال پیش در اقدامی خداپسندانه، ارثیه ی فرزندان دختر خود را به صورت نقد پرداخت کرده و از آنها برگه ای را دال بر دریافت ارثیه و نداشتن هر گونه ادعایی در اموال باقیمانده و احتمالا مضاف در آینده، دریافت کرد و ضمنا متذکر می شوم که ارثیهی آنها را به صورت دقیق محاسبه نکرد. ولی رقمی را به آنها پیشنهاد داد که رضایت آنها جلب شود. همه ی فرزندان دختر دارای سواد می باشند و نمی توانند بعدا ادعای بی سوادی کنند. در این بین ارپیه ی 2 پسر و همسر با قی ماند که تصمیم بر این شد که قسمتی از آن به همسر و بقیه به فرزندان پسر برسد. در اینجا 5 برگه به صورت دست نویس نوشته شد 4 برگه برای 4 دختر و یک برگه برای پدر که در آنها هر کدام از دختر ها دریافت ارثیه و نداشتن ادعا از ارث پدری را تایید و پدر نیز در برگه ی خود این عمل را در سلامت عقلانی تایید بعمل آورد و در پای این 5 برگه امضای همه ی فرزندان و پدر و مادر و 2 داماد گنجانده شده است به همراه اثر انگشت و شورای روستا نیز آن 5 برگه را مهر کردند.
آیا در صحبت های بنده خلا و باگ قانونی و جود دارد که در آنها فرزندان دختر مدعی آن شوند؟ با تشکر
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۲:۳۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام تقسيم ارثيه ناظر به زمان فوت است و در زمان حيات !
در زمان حيات ( وتقسيم اموال )مي توان از عقد صلح و يا عقد بيع استفاده كرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام اگر در شعبه دادگاه حقوقی یک نفر متهم به پرداخت حق و حقوق شده یک لایحه را که نوشته و قاضی ان را رد کرده باز میتواند همان دادخواست را در همان شعبه دوباره مطرح کند .برای ما شده یک بار متهم مطرح کرده قاضی قبول نکرده ولی باز مطرح کرده
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۲:۲۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام اگر در خصوص موضوع واحد باشد ، خير.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
سلام
اینجانب چهار ماه پیش با ماشینم تصادف کردم که مقصر شناخته شدم و زیاندیده خسارت خود را از بیمه دریافت کرد و بعد از بابت خسارت و افت قیمت ماشینش شکایت کرد آیا می شود کسی از بیمه خسارت بگیرد و ادعای خسارت کند؟ در مورد افت قیمت چی؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۲:۲۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام افت قيمت (با توجه به شرايط خودرو ) وتوسط كارشناس رسمي دادگستري مورد بررسي قرار مي گيرد.
و با تشخيص ايشان افت قيمت تعلق خواهد گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام
بنده ملکی را در. چند سال پیش خریداری کردم و چون وام داشت به صورت وکالتی از صاحب قبلیش که اونم از. صاحب سند.قبلیش وکالتی خریده وامشو. تسویه کرده رفتم برا سند. زدن که متاسفانه صاحب سند. فوت شده بود ورثه هم نیستشون الزام به تنظیم سند. دادم ولی امضای اون کسی که خونه رو ازش خریدم تو مبایعه نامه خرید. خودش با مبایعه نامه که به من فروخته مغایرت داره چطور. میتونم حقانیت خودمو. ثابت کنم درضمن اون کسی که خونه رو. به من فروخته نیستش و. ادرسش هم تعقییر. کرده ولی تمامی شهود. هستن
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۲:۰۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام. دعوی الزام به تنظیم را به طرفیت همه ایادی قبل و ورثه اکن فرد متوفی ادامه دهید. ممکن است در طول زمان امضای فردی تغییر یا عوض شود. مهم در اعتبار معاملات حتما وجود امضاهای ثابت نیست بلکه مهم ان است که احراز شود فلان فرد طرف فلان معامله بوده است به ویژه که شما شاهد هم دارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
باسلام قسمتی از زمین زراعی من رو صاحب معدنی که معدنش در کنار کوهی که زمین من در اونجا قرار داره،بدون اجازه من غصب کرده و میگه زمین من جزو حریم معدن است.آیا میشه ملک شخصی یک نفر بدون اجازه به معدم واگذار بشه؟ماده قانونیش چیه؟ممنون
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۱:۳۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام می توانید به دادگاه مراجعه کنید و اقامه دعوا کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
سلام
تقاضای نفقه دادم حکم نهایی در سال93 داده شد.
بنا به دلایلی به اجرائیه نگذاشتم حکم را.
سه سوال:
1.همان دادخواست را می توانم ادامه دهم؟
2.شوهرم میتواند با شهادت اعضای خانواده خود ادعا کند من نفقه معوقه ندارم و او پرداخت کرده؟
من می توانم شهادت شهود او را رد کنم؟
3.اگر به دلیل شاغل شدن و بیماری بخواهم درخواست افزایش نفقه دهم باید همان زمان نوشتن درخواست تمام مدارک بیماری وشاغل شدن را ضمیمه کنم یا بعدا اگر قاضی درخواست کرد می تونم بدم؟
تشکر
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۱:۱۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام همان دادخواست قبلي را پيگيري كنيد واز ان تاريخ به بعد را دادخواست مطالبه نفقه جديد بدهيد.
رسيدگي به ادعا هاي طرفين( شما و همسرتان ) در صلاحيت دادگاه بوده كه با لحاظ جوانب امر صورت مي گيرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام من سه ساله عقد کردیم ولی عروسی نکردیم همسرم با مراجعه به دادگاه تقاضای مهریه کرده ایشان باتوجه به اینکه میدانسته محل زندگی ام کجا و حتی محل کارم هم بلد بوده اما بنده را مجهول المکان معرفی کرده و غیابا حکم گرفته وکل حقوق بنده را ماهیانه بلوکه کرده و برداشت میشود وحتی ماشین بنده را هم توقیف کردن در صورتی که من خبر از شکایت ایشان نداشتم . ایا میتوانم نسبت به اقدام به انحراف دادگاه و کذب بودن ادعای ایشان نسبت به مجهول المکان بودن شکایت کنم ممنون.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۱:۰۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام بنظر اينگونه اقدامات شما جز صرف هزينه و وقت ،حاصلي در بر نخواهد داشت.
ضمنا فقط يك چهارم حقوق و مزاياي شما قابل توقيف است.
خودرو نيز جزو مستثيات دين نبوده و قابل توقيف است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۱ دی ۱۳۹۵
خودرو مرکب محسوب می شود و نمی توان توقیفش کرد منزل هم یک سرپناه است و این هم نمی توان توقیف کرد مگر اینکه قانون در این مورد تغیر کرده باشه و من بی اطلاع باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
سلام
در سال 92 قطعه زمینی را فروختیم
در قرارداد انتقال قطعی نوشته شده به همراه مبالغ دریافتی
که نصفش نقد بود و مابقی چک شخص ثالث بود که نقد نشد و برگشت نزدیم زمین کشاورزی از ان روز در اختیار ما بود
که اخیرا خریدار طرح شکایت کرده و مدعی است که تمام پول را داده در صورتی که اینچنین نیست
و در دادگاه نزد قاضی محترم با اوردن شاهد مبنی بر اینکه ایشان پول را تحویل داده اند و مورد ضرب و شتم فروشنده(یعنی ما) نیز شده اند و قسم نیز خوردند.
لطفا راهنماییم کنید
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۱:۰۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام به نظر ميرسد اركان وقوع عقد بيع فراهم شده است و بيع تحقق پيدا كرده است. وشما مي بايست در خصوص الباقي ثمن معامله ( چك ها ) اقدامات قضايي را انجام دهيد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام:
بعد از قطع همکاری با یک شرکت خصوصی، کارت ملی ام رو که برای گرفتن کپی در اختیارشان قرار داده بودم، غیرقانونی نزد خود نگه داشته و علنا، بدون دلیل، حاضر به بازگشت آن نشدند، با شکایت حقوقی ام، دادگاه به نفع من رای داد و بعد از حدود یک سال مجبور به استرداد شدند؛
حال سوالم این است که برای این ضبط غیر قانونی مدرک هویتی ام، میتوانم ادعای خسارت معنوی بابت فشارهای روحی وارده در طی این مدت و همچنین عدم امکان استفاده از خدماتی نظیر کارهای بانکی یا استخدام در سایر شرکت ها و ... را داشنه باشم و شکایتی را مطرح نمایم؟؟؟
سپاس از لطف شما.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۰:۵۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام متأسفانه در کشور ما خسارات معنوی آنگونه که باید و شاید مورد شناسایی رویه قضایی قرار نگرفته است. شما می توانید ادعای چنین خساراتی را داشته باشید اما حصول نتیجه بسیار سخت خواهد بود. پیشنهاد می کنیم از پیگیری ماجرا صرفنظر کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام:
بعد از قطع همکاری با یک شرکت خصوصی، کارت ملی ام رو که برای گرفتن کپی در اختیارشان قرار داده بودم، غیرقانونی نزد خود نگه داشته و علنا، بدون دلیل، حاضر به بازگشت آن نشدند، با شکایت حقوقی ام، دادگاه به نفع من رای داد و بعد از حدود یک سال مجبور به استرداد شدند؛
حال سوالم این است که برای این ضبط غیر قانونی مدرک هویتی ام، میتوانم ادعای خسارت معنوی بابت فشارهای روحی وارده در طی این مدت و همچنین عدم امکان استفاده از خدماتی نظیر کارهای بانکی یا استخدام در سایر شرکت ها و ... را داشنه باشم و شکایتی را مطرح نمایم؟؟؟
سپاس از لطف شما.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۰:۵۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام درصورت اثبات ورود خسارت و ضرر و زيان ، مي توانيد از دادگاه رسيدگي به موضوع را درخواست نماييد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام.ضمن عرض خسته نباشید خدمت همکاران گرامی گرامی
اینجانب در شرکتی مشغول به کار هستم که حقوق سه ماه کارکنان خود را به علاوه عیدی سال 95 را پرداخت نکرده است.
امکان پیگیری قانونی وجود دارد از چه راهی
در ضمن شرکت خصوصی است.
با تشکر
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۰:۵۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام به اداره كار محل وقوع شركت مراجعه و دادخواستي مبني بر مطالبه معوقات فوق را ارايه دهيد.
Germany
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام بهترین راه قانونی شراکت کاری بین دو نفر که یکی فقط توانایی اجرای کار را دارد ونفر دوم تامین کننده محل. دستگاه. وکار تولیدی. وفروش محصولات را دارد چگونه باشد بهتر بوده ودرصد سهام حاصل از سود وزیان به چه نحوی تعیین گردد
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۰:۵۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام دراين خصوص حكم كلي نميشود صادركرد.
بهترين راه حل مراجعه به كارشناس رسمي دادگستري و تقويم و محاسبه اورده طرفين و همچنين محاسبه درصد سهام طرفين است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام. من دانشجوی کارشناسی ارشد یکی از دانشگاههای دولتی تهران هستم. با اینکه حدود سه ماه از تاریخ دفاع از پایان نامه من می گذرد و اصلاحات مورد نظر داوران را انجام داده ام، استاد راهنما از امضا تز من خود داری می نماید. چه راهی پیش رو دارم که به طریقی قانونی پایان نامه ام به پایان برسد و فارغ التحصیل شوم؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسنی
۱۵:۴۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
موضوع مورد بحث فاقد راه حل قضایی می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
باسلام وعرض ادب
بنده درسال 1386ازشهرداری جهت باز سازی منزل مسکونی درخواست صدور پروانه ساختمان نموده وبنا به اعلام شهرداری ملک مذکور درطرح هادی درمسیرخیابان8متری قراردارد وازصدور پروانه امتناع میشود ودرسال مذکورکروکی محل جهت انجام توافق وتملک توسط شهرداری تهیه واکنون باگذشت 9سال وعلیرغم پیگیریهای کتبی وحضوری هیچ اقدامی از طرف شهرداری به عمل نیامده باتوجه باینکه قسمتهایی ازساختمان درسالهای اخیر فروریخته ودربافت فرسوده قرارداردوموجب خطرات جانی ومالی گشته آیا بنده میتوانم شکایتی علیه شهرداری انجام دهم لطفا راهنماییم فرماییدضمنا پارسال توسط کارشناس دادگستری تامین دلیل شده وازنواحی فروریخته عکسبرداری شده وبه شورای حل اختلاف .بخشداری .شورای اسلامی وشهرداری ارایه جهت پیگی
Iran (Islamic Republic of)
حقوقدان
۲۱:۰۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
حسب مقررات لايحه قانوني نحوه خريد و تملک اراضي مصوب 1358 شوراي انقلاب و قانون تعيين وضعيت املاک واقع در طرحهاي دولتي مصوب 1367 به دستگاههاي اجرايي اجازه داده است اراضي و املاک شرعي و قانوني اشخاص واقع در محدوده شهرها و حريم استحفاظي آنها را به منظور اجراي طرحهاي عمومي يا عمراني تملک کنند.
و بهای آن نیز مطابق قانون نحوه تقويم ابنيه واملاك واراضي مورد نياز شهرداري مصوب سال 1370 بايدتعيين گردد
حال شما نیز میتوانید حسب قوانین فوق مطالبه بهای ملک در طرح خود را به نرخ روز ازشهرداری موصوف مطاله نمایید
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسنی
۱۳:۱۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
با مشورت با وکیل و
و حسب قانون نحوه تقويم ابنيه و املاك واراضي مورد نياز شهرداريها مصوب 1370 و ملحوظ نظر قرار دادن قانون نحوه خريد وتملك اراضي و املاك براي اجراي برنامه هاي عمومي و عمراني و نظامي دولت مصوب 1358 شوراي انقلاب وهمچنين قانون الحاق یک تبصره به ماده (1) لايحه قانوني نحوه خريدو تملك اراضي و املاك براي اجراي برنامه هاي عمومي و عمراني و نظامي دولت….. مصوب 1388 تقاضاي رسيدگي و صدور حكم به محكوميت شهرداری به پرداخت:
1- بهاي عرصه و اعيان شش دانگ ملك مورد تصرف به نرخ روز با جلب نظر هيئت كارشناسي
2 - وهمچنين كليه خسارات دادرسي اعم از حق الوكاله و هزينه دادرسي و كارشناسي و غيره را از محضر رياست محترم دادگاه درخواست نمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام.ضمن عرض خسته نباشید خدمت همکاران گرامی.
اینجانب مشغول کار در شرکتی هستم که سه ماه حقوق عقب افتاده کارکنان به علاوه عیدی سال 95 پرداخت نشده است.
آیا از لحاظ قانونی امکان پیگیری وجود دارد.
در ضمن شرکت خصوصی است
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسنی
۱۳:۰۸ ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
بله. از طریق ادارات کار حوزه مطبوع ، پیگیری نمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
سلام اینجانب سرقفلی مغازه راازعمویم بارضایت مالک درسال76خریدم ایامالک جدیدملک میتوانددرخواست تخلیه مغازه رانماید
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسنی
۱۳:۰۷ ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
مالک جدید قائم مقام مالک سابق محسوب شده و با توجه به اذن و رضایت مالک قبلی ، درخواست تخلیه بعلت فوق منتفی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام
بنده در سال گذشته کسی 2 میلیون پول برای مدت 10 روز از بنده درخواست پول بصورت قرض کردند
و بنده هم مبلغ رو به کارت ایشون واریز کردم
اما پس از چند ماه و با پیگیری زیاد فقط مبلغ 1 میلیون رو بحساب بنده واریز کردند
و مابقی رو بحساب نریختن
حالا با وجود نبود شاهد و قرارداد آیا کاری میشود کرد با خیر ؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۰:۲۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام به دلیل فقدان شاهد یا دلیل، کار سختی در پی خواهید داشت با این حال، می توانید به بانک محل افتتاح حساب خود مراجعه کرده و درخواست پرینت گردش حساب نمایید. با مراجعه به دادگاه مدعی طلب یک میلیون تومان خود شوید. البته به احتمال زیاد، موضوع به ورای حل اختلاف ارجاع داده خاهد شد که در آنجا نیز شما باید با استفاده از همان پرینت گردش حساب در مقام اثبات ادعای خود مبنی بر پرداخت 2 میلیون تومان به آن فرد و بازپرداخت فقط یک میلیون تومان از سوی ایشان شوید. امیدواریم بتوانید طلب خود را وصول کنید و از این به بعد، حتما برای چنین اموری، تضمینات لازم را از طرف مقابل اخذ نمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
آیا حجر بر مهریه اثر دارد؟ وقتی که مالکیت محجور ثابت است. طلاق واقع شده، دو سال بعد زوج اعلام حجر میکند و قیم تقاضای ابطال دادنامه ی طلاق و استرداد مال را میکند و زوجه اسنادی در زمینه ی معاملات زوج در زمان محجوریت به دادگاه ارائه و صوری بودن آن را اعلام میکند برای تنظیم سند ملکی که عوض مهریه داده شده (ملک قول نامه ای است) 2-بعد از اعتراض به حجر، دادگاه تجدید نظر هم حجر ادواری برای زوج تایید کرد. تکلیف ملکی که در عوض مهریه از طرف زوج به زوجه داده شده چه میشود؟ دادگاه به اسناد معاملات محجور اهمیت میدهد یا به حجر ادواری مورد تایید تجدید نظر؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسنی
۱۵:۴۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
با فرض ابطال دادنامه ی طلاق و استرداد مال ،
با توجه به این که دیون همسر که به ذمه زوج تعلق می گیرد، اعم از مهریه و نفقه ، قابل مطالبه از اموال محجوربوده و با محجور شدن زوج وتعیین قیم ، ایشان می بایست از اموال محجور، نسبت به پرداخت نفقه زوجه ومهریه وی اقدام لازم به عمل آورد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
باسلام
من شناسنامه خودم رو به خاطر دعوا با همسر سابقم پاره کردم الان دادگاه بدون اینکه نامه ای دست من بده غیابی یک سال حکم حبس تعزیری بریده اخه این چه قانونی که به خاطر یه پاره شدن من باید یک سال حبس بکشم.
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسنی
۱۵:۰۷ ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
میتوانید نسبت به رای صادره واخواهی ( اعتراض)نمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
سلام.شخصی افتراع خود را با قسم خوردن به قران میتواند به دادگاه ثابت کند؟در حالی که طرف مقابل چند نفر برای نقض حرفهای وی شاهد دارد.
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسنی
۱۵:۰۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
اینگون دعاوي با شهادت دو مردقابل اثبات است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
باسلام..سال۹۳ یکدستگاه پیکان وانت از شخصی خریداری کردم و تمام قیمت آنرا که 8700000تومن بود رو به ایشون پرداخت نمودم و وکالت تعویض پلاک به نامم زد و نمیدانستم باید وکالت انتقال سندهم بگیرم بعدازتعویض پلاک .مدتی بعد جهت انتقال سند به مراکزمربوطه مراجعه نمودم که گفتند برای ۷سال مالیات ۹میلیون به آن تعلق گرفته که باید صفرکنی و حالا فروشنده که هم آدرس خود را ترک کرده و هم از محل کارش بازخرید کرده و تلفنش راخاموش،، پیدایش نمیشود که بتوانیم به او بگوییم که بیاید و بدهی مالیاتی خودرو را بدهد..چه کار باید کرد.اصلا میشود کاری کرد؟لازم به ذکراست فروشنده ای که ما وانت را از او خریدیم سند به نامش نیست و به نام فرد دیگریست که فروشنده ما خود از او خریده بود..و صاحب سند که همین فرد دوم است در برگه ای که به فروشنده طرف ما وانت را فروخته بود قید کرده است که تمام بدهی مالیاتی و عوارض تا سال۹۳ که شامل همان ۹میلیون مالیات میشود را بعهده دارد...حالا نمیدانیم چکارباید کرد فروشنده ای که ما وانت را از او خریده ایم پیدایش نیست ولی صاحب سند که وانت را به فروشنده طرف ما فروخته مشخص است مکانش..آیا راهی برای احقاق حق ما وجود دارد؟
باتشکر از وقت گذاشتن و حوصله ای که به خرج دادین.
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسنی
۱۵:۰۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
با توجه به اینکه صاحب سند قید کرده است که تمام بدهی مالیاتی و عوارض تا سال۹۳ که شامل همان ۹میلیون مالیات میشود را بعهده دارد، شما می توانید دادخواست الزام صاحب سند وهمچنین فروشنده را به پرداخت بدهی مالیاتی و عوارض را از طریق شورا ی حل اختلاف راتقاضا نمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
سلام من برای پرداخت مهریه درخواست اعسارداده بودم که شاهدیای که برای شاهدت دردادگاه احضار کرده بود خواستارشهادت و قسم قرآن نشدن ولی همسرم دربرابرقاضی اعسارم راتایید کردن ورای که صادر شد 5تا سکه یکحا وماهی ربع سکه برایم رای دادن ولی همسرم اعدای شکایت در تجدید نظر شدن که من چندماه ست که خانه پدرم هستم وسرپناهی ندارم وتمکین مالی نمیشوم درصورتی که ازروز اجرای گذاشتن مهریشان ماهیانه یک چهارم حقوقم بابت مهریه برای ایشان کسر میشد ولی شورای تجدید نظر 5تا را به 10تا وماهی ربع سکه رای دادن میخواستم بگویم وقتی همسرم اعسارم تایید کردن چراباید همچین رای صادر کنند یامیتوانم اعتراض کنم بالین که 6ماه از تاریخ اجراح حکم میگذرد تشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسنی
۱۳:۰۴ ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
آرای تجدید نظر قطعی بوده و قابل تجدید نظر مجدد نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
سلام.ضمن تشکر از شما من حدود سیزده سال در ارتش خدمت کردم از ابتدا تا آخر جنگ در خط مقدم غرب وجنوب کشور حضور داشتم بخاطر مشکلات خانوادگی بیش از شش ماه غیبت داشتم و سال شصت و شش اخراج شدم ارتش حتی یک ریال به من نداد ودر مدت خدمت هیچگونه امتیازی از قبیل زمین و...نگرفتم میتوان شکایت کرد و به کجا شکایت کنم ..متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسنی
۱۴:۵۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
اگر به این نتیجه رسیده اید که در اخراح شما اشتباه و یاکوتاهی صورت گرفته است ، می توانید ازطریق دیوان محترم اداری احقاق حق نمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام و ادب :
سه برادر و دو خواهر هستیم مادرمان فوت کرده سوال من اینه که نحوه ی تقسیم ارث بین فرزندان چگونه هست ایا ارث بین دختر و پسر مساوی هست و سوال دومم اینه که یکی از برادرانم ادعا می کند که مادرم قبل از مرگش یک سوم ارث رو به اون داده و یک قولنامه دستی داره با سه نفر شاهد که امضاء کردند ولی این سند تو هیچ دفترخانه ای ثبت نشده هست و هیچ یک از فرزندان هم هنگام واگذاری ارث به اون برادرم پیشش نبودند ایا حالا این برادرم می تونه صاحب یک سوم ارث بشه یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسنی
۱۳:۰۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
1- درمورد نحوه تقسیم ارث بین فرزندان:پسر دو برابر دختر سهم می برد.
2-تا وقتی که وصیت نامه مزبور مورد تنفیذ دادگاه قرار نگرفته ، فاقد اعتبار می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با عرض سلام چندی پیش با یکی از این فروشگاههای تخفیف گروهی اینترنتی قراداد بستیم که جنس مارو با تخفیف خوبی بفروشه همه کار به خوبی پیشرفت تا جایی که ما تمام جنس هارو تحویل مشتریان دادیم و اونها هم پول رو به حساب شرکت واریز کردن و هیچ پولی به حساب ما واریز نشد.در قراداد بندی وجود دارد به این شرح که ما نباید با سایت های مشابه این سایت وگروهای پیامکی فعالیت داشته باشیم حال بخاطر اینکه ما از پلاستیکهای با آرم خود برای تحویل اجناس به مشتری اقدام کردیم جلوی پرداخت پول ما رو بستن در صورتی که همچین چیزی در قرار داد وجود ندارد.ایا این مصداق خیانت در امانت نیست و اینکه ما چطور میتوانیم پول وضرر وزیان خود را بدست آوریم.
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسنی
۱۴:۵۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
شما با ارائه دادخواست با مدارک و مستندات لازم ، الزام ایشان به انجام تعهدات را از دادگاه خواستار شوید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام
چند ماه پیش توسط یکی از دوستانم برای کار به تهران دعوت شدم و بنا به اعتماد به دوستم وارد به اصطلاح کمپانی تجاری کیونت شدم.
پس از مدتی فهمیدم که همه حرف هایی که زده اند دروغی بیش نیست و شرکتشون گلد کوئیسته.
برای همین بیرون آمدم ولی ده میلیون پولم را از دست داده ام.
حالا سوالم اینجاست که میتوانم از دستشون شکایت کنم؟
آیا پای من هم با اینکه نمیدانستم و به محض فهمیدن بیرون آمده ام بعنوان فعالیت در شرکت های هرمی گیر هست؟
آیا به پولم میرسم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام
چند ماه پیش توسط یکی از دوستانم برای کار به تهران دعوت شدم و بنا به اعتماد به دوستم وارد به اصطلاح کمپانی تجاری کیونت شدم.
پس از مدتی فهمیدم که همه حرف هایی که زده اند دروغی بیش نیست و شرکتشون گلد کوئیسته.
برای همین بیرون آمدم ولی ده میلیون پولم را از دست داده ام.
حالا سوالم اینجاست که میتوانم از دستشون شکایت کنم؟
آیا پای من هم با اینکه نمیدانستم و به محض فهمیدن بیرون آمده ام بعنوان فعالیت در شرکت های هرمی گیر هست؟
آیا به پولم میرسم؟؟؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۹:۴۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام خوشبختانه فعالیت شرکت های هرمی نظیر گلدکوییست در کشور ما جرم انگاری شده است. با مراجعه به دادگاه، اقدام به شکایت از آن شرکت نمایید و با استفاده از دلایل و مدارکتان مدعی پرداخت 10 میلیون تومان به شرکت شوید. می توانید ادعای فریبکاری شرکت نسبت به خودتان و ارتکاب کلاهبرداری از سوی این شرکت نمایید. ظاهراً منعی برای رسیدن شما به طلبتان وجود دارد. امیدواریم به نتیجه برسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
باسلام اینجانب سال ۸۸درآزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی شرکت کردم ودرآزمون کتبی بالاترین نمره را آوردم ولی به عنوان نفرذخیره معرفی شدم وشخص دیگری که سهمیه جانبازی داشت با وجود این که نمره اش نصف من بود پذیرفته شد بعدها فهمیدم که این شخص با مدرک بالاتر شرکت کرده یعنی کارشناس بوده ولی محل استخدامی کاردان میخواست آیامن الان میتوانم شکایت کنم باتوجه به این که این شخص انتقالی گرفته وازاین بیمارستان رفته ومن به صورت شرکتی درهمین مکان مشغول هستم .به من گفته شدهفقط میتوانم این شخص را لغو استخدام کنم ولی خودم به کار گرفته نمیشوم چون نمره آآزمونم از این شخص بالاتر بوده آیا میتوانم کاری بکنم خواهش میکنم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
باسلام اینجانب سال ۸۸درآزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی شرکت کردم ودرآزمون کتبی بالاترین نمره را آوردم ولی به عنوان نفرذخیره معرفی شدم وشخص دیگری که سهمیه جانبازی داشت با وجود این که نمره اش نصف من بود پذیرفته شد بعدها فهمیدم که این شخص با مدرک بالاتر شرکت کرده یعنی کارشناس بوده ولی محل استخدامی کاردان میخواست آیامن الان میتوانم شکایت کنم باتوجه به این که این شخص انتقالی گرفته وازاین بیمارستان رفته ومن به صورت شرکتی درهمین مکان مشغول هستم .به من گفته شدهفقط میتوانم این شخص را لغو استخدام کنم ولی خودم به کار گرفته نمیشوم چون نمره آآزمونم از این شخص بالاتر بوده آیا میتوانم کاری بکنم خواهش میکنم راهنمایی کنید
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۹:۴۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام با توجه با اینکه دستگاه استخدامی شما و در حقیقت دستگاه برگزار کننده آزمون، دانشگاه علوم پزشکی بوده و این دانشگاه ها هم زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت می کنند و نهادی دولتی محسوب می شوند، می توانید دو اقدام انجام دهید: اول یا از طریق اداره نظارت و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت موضوع را پیگیری کنید و درخواست خود را مطرح نمایید. دوم به دیون عدالت اداری(در تهران خیابان بهشت و در شهرستان ها به دفاتر دیوان) مراجعه کنید و نسبت به دستگاه مربوطه اعلام شکایت کنید. امیدواریم به نتیجه برسید اما در صورت نیاز به کمک بیشتر با ما تماس بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام بنده به صورت یکطرفه دادخواست طلاق دادم و مهریه و نفقه و سایر حقوق وی را پرداخت نموده ام.ولی طرف مقابل برتی انجام امور طلاق کارشکنی میکند و در محضر حاضر نمیشود..با هزار مکافات وکالت از وی گرفتم تا کتر طلق را خودم انجام دهم...بعد از امضا زدن گواهی طلاق رجعی،باید 3 ماه بعد برای امضای مجدد مراجعه کنم و این در حالی است که او از دادن شناسنامه اش خودداری میکند و تا اینجا هم با کپی مدارکش کار را انجام داده ام.آیا اگر من فقط شناسنامه خودم را ببرم کار طلاق انجام میشود به صورت کامل وآیا چیزی بر گردن من است حالا که طرف مقابل کارشکنی میکند؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسنی
۱۴:۵۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
درصورتیکه مطابق با رای دادگاه کلیه حقوق زوجه را پرداخت نموده باشید،معمولا پس از طی مراحلی و پس از ارسال اخطاریه ازسوی دفترخانه به زوجه ، طلاق ثبت خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
در ادامه سؤال مربوط به حق تالیف و چاپ و نشر: بعضی سایتها در زمینه کتب دیجیتال در حال فعالیت هستند. آیا تکثیر و ارئه تصویر کتبی که مشمول حق تالیف میباشند مخالف قانون است؟ آیا دانلود کردن pdf کتب که در سایتهای مختلف قرار داده شده است مخالف قانون است؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسنی
۱۴:۴۷ ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
معمولا اینگونه موارد مسبوق به اجازه مولف است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
سلام
دو سال پیش به یک فروشگاه سوسیس وکالباس دادم که بنا بع دلایلی وجه وچکی دریافت نکردم و برای تصویه حساب به من سفته ارایه کردند و طی این مدت پولی به من پرداخت نشد الان میخواهم روی سفته ها اقدام کنم متوجه شدم غیر از اسم و فامیل طرفم مابقی اطلاعات(کد ملی و شماره شناسنامه) اشتباهه الان باید چیکار کنم؟
آیا این شکایت کیفریه؟
چه مدت طول میکشه تا بتونم حق و حقوقم را بگیرم؟
آیا میتونم ادعای خسارت بکنم؟
آیا فرد خاطی را میتوانم زندانی کنم؟
لطفا کل روند را توضیح دهید و همچنین مدت زمان دادرسی
باتشکر صمیمانه
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسنی
۱۴:۴۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
ابتدا اقدام به واخواست سفته ها از طریق بانک و یا دادگستری نموده.
اگر مبلغ سفته ها زیر 20 میلیون تومان هست از طریق شورای حل اختلاف دادخواست مطالبه وجه وخسارت تاخیر تادیه را خواستار شوید.
و اگر بالای 20 میلیون تومان است، از طریق دادگاه اقدام کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
سلام.تعریف تمکین زن از شوهر را میخواستم.بدونم.آیا فقط مسائل زناشویی است یا تبعیت از مرد؟همسر م دبیره.و کارش را ترجیح به زندگی میده طوری که در منزل هم دائم کار مربوط به شغلش رو انجام میده واگر رسید اون آخرا یه غذای هم درست میکنه و دائم مدرسه است و بچه 3 سالش رو پرستار نگهداری میکنه.واصلا حرف شنویی نداره.اگر چنین امری ثابت بشه مهریه هم بش تعلق می گیره.ما 18 سال ازدواج کردیم و صاحب 2 فرزند هستیم.ممنون میشم اگر در زمینه این موضوع و عدم تبعیت زن از مرد راهنمائی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
مادونوع تمکین داریم یکی عام ویکی خاص ..خاص مسایل زناشویی روشامل میشه وعام تبعیت ازمرد رو
بله این موضوع باعث نمیشه مهریه به همسر شماتعلق نگیره
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسنی
۱۲:۲۸ ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
هرگاه زن بدون مانع مشروع از اداي وظايف زوجيت امتناع كند مستحق نفقه نخواهد بود.
ولی مهریه دین است وپرداخت مهریه ربطی به تمکین و یا عدم تمکین ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
سال ٨٧ خواهرم به دليل گازگرفتگي همراه بچه خودش در خانه از دنيا رفتند.كارشناس علت فوت را ابگرمكن إعلام كرد كه در نصب ابگرمكن ايراد وجود داشته و از طرف صاحب خانه بي توجهي ديده شده،،ايا ديه اي تعلق ميگيرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
سال ٨٧ خواهرم به دليل گازگرفتگي همراه بچه خودش در خانه از دنيا رفتند.كارشناس علت فوت را ابگرمكن إعلام كرد كه در نصب ابگرمكن ايراد وجود داشته و از طرف صاحب خانه بي توجهي ديده شده،،ايا ديه اي تعلق ميگيرد؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۹:۴۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام اگر واقعا مشخص شود که حادثه ناشی از نقص آبگرمکن بوده، شرکت سازنده و نصب کننده مسئول پرداخت خسارات وارده از جمله دیه هستند. هر چه سریعتر به دادگاه مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهید. امیدواریم به نتیجه برسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
سلام
درسال 1372 زمین های ثبتی خود را برای احداث سد طی صورتجلسه ای به شرکت اب منطقه ای واگذار کردیم ولی سال ها گذشتهخ پیگیری کردیم به نتیجه نرسیدیم و منابع طبیعی از منابع ملی به عنوان معوض خسارت زمین های اینجانب سند ثبتی شش دنگ را باطل کرده تا زمین در اختیار ما قرار بدهد و زمین را به امور اراضی واگذار کرده و امور اراضی به جای اینکه زمین را در اختیار خسارت دیدگان که سند ثبتی انها قرار بدهد به عده ای که مالک نیستند زمین را واگذار نموده حال ما چه کاری انجام بدهیم.
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسنی
۱۴:۴۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
شما می توانید با ارائه مدارک و مستندات لازم ، اجرای تعهدات دستگاه مربوطه را از مراجع قضایی خواستار شوید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
سلام.بنده به پرداخت5200میلیون تومان درحق دولت محکوم شده ام.آیا تقاضائ اعساروتقسیط ازبنده پذیرفته است؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسنی
۱۲:۱۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
با توجه به ماده529 آیین دادرسی کیفری جدید و تحت شرایط خاص این امر امکان پذیر می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با توجه به حق تالیف و چاپ و نشر، آیا برداشتن تصویر (مثلا با تلفن همراه) از صفحات کتاب خود یا دیگران برای استفاده ،قانونا ممنوع است؟ مثلا من یک کتاب دارم و نمیخواهم آنرا با خود جا به جا کنم، و تصویر چند صفحه مورد نیازم را با گوشی برمیدارم و فقط گوشی خود را به همراه میبرم. یا گاهی نمیخواهم کتاب را از کتابخانه خارج کنم یا نمیخواهم کتاب کسی را از او بگیرم.
لازم به ذکر از که این کار با هدف تکثیر و فروش نیست.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۹:۳۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام چنانچه منبع و مآخذ اولیه که شما از آن تصویر گرفته اید ذگر گردد، اشکالی ندارد و مصداق سرقت ادبی هم نیست. رعایت حق تألیف مولف یا صاحب اثر آن است که منبع و مأخذ اولیه مورد ذکر قرار گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام
در بخشنامه ممنوعیت خرید کالای خارجی در بخش دولتی اگریک دستگاهی خرید شود حکم ان چیست وچه باید کرد
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسنی
۱۴:۳۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
موضوع از طریق نهادهای محترم نظارتی ، مثل بازرسی کل کشور پیگیری شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با عرض سلام...کدامیک از بیماریهای خاص زوجه باعث میشود که زوج از دادن مهریه قانونا عفو شود..در ضمن اگر بیماری قبل و بعد ازدواج باشد به چه شکل است...نام بیماری مورد نظر: اختلال دوقطبی
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسنی
۱۲:۰۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
مهمترين چراغ سبز قانون مدني براي ندادن نفقه به زن ماده‌ي 1108 قانون مدنی است كه مي‌گويد هرگاه زن بدون مانع مشروع از اداي وظايف زوجيت امتناع كند مستحق نفقه نخواهد بود.
حال با توجه به شرایط ذکر شده زوجه ، تشخیص آن به عهده قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با عرض سلام من یک آپارتمان مسکن مهر رو فروختم ضامن هم پدرم هست از خریدار صفته گرفتیم و تعهد محضری برای پرداخت اقساط الان دوماه هست اقساطو پرداخت نکرده و تلفن هم جواب نمیده چه کار باید انجام بدین با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسنی
۱۴:۳۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
الزام ایشان به پرداخت اقساط معوقه و حتی واخواست سفته ها میتواند کمک موثری به حل مشکل بنماید.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
باسلام
اینجانب پارسال معافیت کفالتی گرفتم! و به مدرسه برای گرفتن مدرک دیپلمم رفتم ولی مدیر مدرسه گفت مدرک اصلی دیپلمت مفقود شده؟! رفتم اداره آموزش و پرورش ناحیه شکایت نوشتم کسی پاسخگو نبود و رفتم اداره کل استان باز کسی پاسخگو نبود ... با توجه به این که اداره میگه مدرک دیگری یا المثنی صادر نمیکنیم و من مدرک اصلیمو میخوام چون اشتباه از اونا بود بلاخره مدرسه گم کرده مدرک اصلی رو!! و من هیچ تعهدی ندارم و ندادم که مثلا مدرکم و تحویل گرفتم از مدرسه میتونم در مراجع قضایی شکایت کنم؟
و یا اگه مدرکی صادر نمیشه غرامت بگیرم از اداره آموزش و پرورش؟! چون کاملا حق با منه لطفا راهنمایی کنید!
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسنی
۱۴:۳۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
بنظر می رسد .مشگل شما در ادارات متبوع قابل حل باشد تا اقدام قضایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
باسلام.من یک سفته دارم که چندروزدیگه تاریخش میرسه راهنمایی کنیدکجااظهارنامه بفرستم واسش.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسنی
۱۱:۵۸ ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
از طریق بانک و یا دادگستری ، می توان اقدام به واخواست نمود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
سلام مادرم به دلیل مشکلات روانی حدود ۱۶ساله پیش رفته منزل پدرش و پدر من به خاطر اینکه بیمه و مزیا قطع نشه از طلاق خوداری کرده من هم پسر بررگ مادرم هستم میتونم قیم مادرم بشم تا کارهای اداری و انحصار وراثت منرل پدری مادرم رو انجام بدم
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسنی
۱۲:۰۰ ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
با ارائه مستندات پزشکی به دادسرای امور سرپرستی ، و تایید پزشکی قانونی و طی مراحل مربوطه، امر قیمومیت امکان پذیر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
باسلام و عرض ادب
من سال84 از یک نفر مبلغ 3میلیون تومان پول بعنوان بهره گرفتم تا سال 89 جمعا مبلغ نزدیک به 8میلیون با قرار ماهیانه 150 هزار تومان به ایشان پرداخت نمودم. سال 89 ایشان طبق شکایت به شورای حل اختلاف در خواست 3 میلیون پول خود را نمود ولی با درخواستی که من به شورا دادم و بعلت عدم حضور در شاکی در جلسه رسیدگی پرونده همین جور ماند.
چند وقت پیش ایشان با مراجعه مجدد و تهدید مطالبه پول خود را نموده. از خدمت شما این سوال را داشتم که آیا این فرد از لحاظ قانونی میتواند کاری انجام دهد
من به ایشان 3میلیون چک داده ام که آن هم سال 89 برگشت خورده و رفته شورای حل اختلاف. وایشان چیز دیگری در دست ندارد.
خواهشمندم راهنمایی بفرمائید من بلحاظ قانونی میتوانم کاری بکنم. دو شاهد هم مبنی بر ربوی بودن این پولدارم. با سپاس فراوان
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسنی
۱۴:۳۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
حسب مقررات جزایی :
مرتكبين ربا اعم از ربادهنده، رباگيرنده و واسطۀ بين آنها به حبس و شلاق و نيز معادل مال مورد ربا بعنوان جزاي نقدي محكوم مي‌گردند.
ضمنا صرف وجود چک در دست دارنده، بدون اهمیت منشأ صدور چک، دلیل بر بدهکار بودن صادر کننده میباشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام و خدا قوت بنده در تاریخ 12-12-94 سفارش یک دست مبلمان را از نمایندگی کمجا چوب در قزوین دادم و طبق فاکتور صادره مبلغ 1/5 میلیون تومان نقد و مابقی مبلغ طی 4 فقره چک سررسید هر 2 ماه مبلغ 640 هزار تومان تحویل صاحب فروشگاه گردید و در فاکتور قید شد و تاریخ تحویل مبلمان 25-12-94 بود که تا این تاریخ به هر بهانه ای از تحویل خودداری که سررسید چک اول در تاریخ 12-2-95 هم توسط فروشنده وصول شد و با فریبکاری موفق به تحویل نشدیم در نهایت در تاریخ 26-2-95 دادخواست فسخ و مطالبه وجه از حل اختلاف داشتم که طبق ارجاع قاضی گفت باید دادخواست الزام به ایفای تعهد باید داده شود که تاریخ دادگاه مشخص شد 3-5-95 است ولی اینجانب دادخواست مطالبه وجه و فسخ معامله کالا را دارم و سررسید چک بعدی 12-4-95 می باشد و تاین لحظه فروشنده تماسی مبنی بر تحویل کالا نگرفته لطفا در خصوص دادخواست مطالبه وجه و فسخ کالا و عدم وصول چک قبل از تاریخ دادگاه را دارم راهنمایی و پاسخ را ارسال فرمایید
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۹:۲۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
باسلام
مصطفی ترک همدانی وکیل و عضو مرکز مشاوران قوه قضاییه:

سوال مبهم است و نیاز به توضیح بیشتر دارد.  
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با سلام و خدا قوت بنده در تاریخ 12-12-94 سفارش یک دست مبلمان را از نمایندگی کمجا چوب در قزوین دادم و طبق فاکتور صادره مبلغ 1/5 میلیون تومان نقد و مابقی مبلغ طی 4 فقره چک سررسید هر 2 ماه مبلغ 640 هزار تومان تحویل صاحب فروشگاه گردید و در فاکتور قید شد و تاریخ تحویل مبلمان 25-12-94 بود که تا این تاریخ به هر بهانه ای از تحویل خودداری که سررسید چک اول در تاریخ 12-2-95 هم توسط فروشنده وصول شد و با فریبکاری موفق به تحویل نشدیم در نهایت در تاریخ 26-2-95 دادخواست فسخ و مطالبه وجه از حل اختلاف داشتم که طبق ارجاع قاضی گفت باید دادخواست الزام به ایفای تعهد باید داده شود که تاریخ دادگاه مشخص شد 3-5-95 است ولی اینجانب دادخواست مطالبه وجه و فسخ معامله کالا را دارم و سررسید چک بعدی 12-4-95 می باشد و تاین لحظه فروشنده تماسی مبنی بر تحویل کالا نگرفته لطفا در خصوص دادخواست مطالبه وجه و فسخ کالا و عدم وصول چک قبل از تاریخ دادگاه را دارم راهنمایی و پاسخ را ارسال فرمایید
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۹:۲۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
باسلام فسخ شرايط خاص خودش را دارد و چون در موضوع قراردادشما شرايط فسخ پيش بيني نشده ، احراز ان برعهده قاضي مي باشد .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
باسلام و احترام
اینجانب خواهر برادرم زمان جنگ تو بمباران شهید شدن و شهادت هم اثبات شده برادرم که شناسنامه اش موجود بود بعد از واقعه اون رو فوت زدیم ولی خواهرم که تو اون واقعه بمباران شناسنامه اش مفقود شد نتونستیم شناسنامه رو فوت بزنیم امسال هم با توصیه بنیاد شهید خواستیم فوت بزنیم که ثبت احوال گفته شناسنامه براش دوباره صادر شده بعد از مفقودی! شکایت نوشتیم دادگاه که قازی هر چی سعی کرد نشانی سارق پیدا نکرد و تعین کرده که شناسنامه ای که صادر شده دیگه هیچ استفاده ای ازش نشده نه کارت ملی صادر شده و نه ازدواج کرده ! الانم میخوایم این شناسنامه رو باطل کنیم لطفا راهنمایی کنید.
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسنی
۱۱:۵۵ ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
با ارائه مدارک و مستندات مربوطه ، دادخواست ابطال شناسنامه را به دلایل فوق به دادگاه ارائه دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
سلام
من معلم هستم در یکی از صندوقهای بانک ضامن فردی شدم که این فرد وامش را پرداخت نمیکند و از حقوق من کم میشود راهکار شکایت از این فرد چگونه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
شما بایید تمام اقساط روپرداخت کنید وبعد علیه اون کسی که ضمانتش روکردین دادخواست بدین
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسنی
۱۱:۵۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
شما میتوانید پس از تادیه کامل اقساط ، بااخذ مستندات لازم از صندوق مربوطه ، دادخواست مطالبه اقساط پرداختی را ارائه دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
باسلام
بنده سال82 مبلغ 5 میلیون تومان ازبانک وام مضاربه گرفتم ولی بدلایلی ورشکسته شدم و قادر به پرداخت وام خود نشدم به بانک مراجعه کردم که درصورت امکان اصل وام را بصورت اقساط پرداخت کنم قبول نکردن در سال 91 محکوم به پرداخت 20 میلیون ازطرف دادگاه شدم ازطرف ستاد دیه مبلغی وام بهم تعلق گرفت ولی بعلت اینک بانک مبلغ را قبول نداشت پرونده مانده و الان در حال حاضر مبلغ وام با دیرکرد و جریمه شده 30 میلیون تومان
ازشما تقاضا و خواهش داشتم که بنده ازلحاظ حقوقی چکار میتوانم بکنم. آیا مرجعی جهت شکایت و رسیدگی وجود دارد. آیا میشود شکایت کرد لطفا و خواهشاً راهنمایی بفرمائید. با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسنی
۱۴:۱۹ ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
می توانید با ارائه مستندات لازم نسبت به ارائه دادخواست اعسار به دادگاه صادر کننده رای اقدام نمایید