سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار جدی دستگاه قضایی به تردد غیرمجاز اتباع بیگانه

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: برخورد قاطع با عوامل دخیل و مرتبط با تردد‌های غیرمجاز ضروری است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، در جلسه‌کنترل تردد غیرمجاز اتباع بیگانه از مرز‌های استان که با محوریت کنترل تردد غیرقانونی اتباع بیگانه از مرز‌های استان به صورت ویدیوکنفرانسی با تعدادی از حوزه‌های قضایی شمال استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و امام شهدا، اظهار داشت: امنیت کشور اتفاقی نیست و نتیجه مجاهدت‌های خاموش و تلاش‌های جهادی نیرو‌های قضایی، امنیتی، نظامی و انتظامی است.

ناصر عتبتاتی اظهار کرد: مسئولین استان در خصوص تردد غیرقانونی اتباع بیگانه دغدغه دارند و آسیب‌شناسی در این زمینه صورت گرفته است. باید راهکار‌های عملیاتی و اجرایی در دستور کار قرار گیرد تا با این موضوع مقابله شود.

وی افزود: در بحث تهدیدات رسوب اتباع بیگانه، جلسات و هماهنگی‌های لازم برگزار شده و مسیر‌های عبوری از مرز‌های شرقی تا غربی به دقت بررسی شده‌اند. نتایج این بررسی‌ها به مرکز منعکس شده و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است. خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته، میزان ورود غیرقانونی اتباع بیگانه رو به کاهش است و باید این روند به درستی مدیریت شود تا از تردد غیرمجاز اتباع خارجی در استان جلوگیری شود.

عتباتی با تأکید بر اینکه آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از تردد غیرمجاز اتباع بیگانه، هم خود آنها را تهدید می‌کند و هم مغایر شئونات حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: «برخورد قاطع با عوامل دخیل و مرتبط با تردد‌های غیرمجاز ضروری است و نباید هیچ‌گونه سستی در این زمینه وجود داشته باشد.»

وی بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه و شناسایی دقیق علل و عوامل دخیل در این موضوع تأکید کرد و اظهار داشت: باید فضا و محیط برای مرتکبین جرایم علیه اتباع بیگانه غیرمجاز ناامن شود تا آنان فرصتی برای ارتکاب جرم نداشته باشند. برخی رفتار‌های مجرمانه افراد بزهکار می‌تواند روابط کشور با دیگر کشور‌ها را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین، هیچ‌گونه مماشاتی در این زمینه پذیرفته نیست و برخورد دستگاه قضایی با چنین مواردی قاطع و بازدارنده خواهد بود.

برخورد قاطع با عوامل جرایم مرتبط با تردد غیرمجاز اتباع بیگانه

در ادامه جلسه، مجیدی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی نیز اظهار داشت: «با توجه به فصل سرما، اقدامات کنترلی باید با مشارکت تمامی نهاد‌های مرتبط برنامه‌ریزی شود، چرا که در پیشگیری از وقوع جرایم مرتبط با تردد غیرمجاز اتباع بیگانه نقش مؤثری خواهد داشت.»

وی با تأکید بر لزوم استفاده از منابع خبری مطمئن و تمامی ظرفیت‌های موجود برای کنترل مرزها، افزود: «برخورد‌های جدی قضایی در انتظار عوامل و مرتکبین جرایم مرتبط با تردد غیرمجاز اتباع بیگانه خواهد بود و هیچ اغماضی در این زمینه وجود نخواهد داشت.»

دادستان مرکز استان در پایان تأکید کرد: «باید با حساسیت ویژه و با استفاده از برنامه‌های مدرن و هشدار‌های مداوم در برابر مجرمان ایستادگی کرد. به ویژه با افرادی که با تشکیل باند، جرایم مرتبط با اتباع بیگانه را مدیریت می‌کنند، باید با قاطعیت و بدون هیچ‌گونه مماشات برخورد شود.»

در پایان این جلسه، سایر اعضا نیز دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را بیان کردند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود پایان داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.