رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان كرمان از برخورد جدي با تخلف تردد و توقف وسايل نقليه در پياده روهاي استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرهنگ حميد معين زاده گفت : تردد و توقف وسايل نقليه در پياده رو ها يکي از معضلات ترافيکي و موجب سلب آسايش و آرامش عابران پياده است و برابرماده 192آيين نامه راهنمايي و رانندگي تردد و پارک وسايل نقليه در پياده روها ممنوع و پليس برابر وظيفه ذاتي ملزم به اعمال قانون اين وسايل نقليه مي باشد.

وی افزود :با توجه به اينكه پياده رو جزء جدا شده از خيابان مي باشد و براي تردد عابران در نظر گرفته شده است لذا توقف و حركت هر نوع وسيله نقليه تخلف محسوب و جرايمي را در پي خواهد داشت.

وي خاطر نشان کرد :برخي رانندگان با تصور اينکه پل روبروي درب منازل آن ها حريم خصوصي آنهاست اقدام به پارک خودرو بر روي اين پل ها مي کنند به طوري که مقدار زيادي از پياده رو تصرف مي شود و در اکثر مواقع مانع عبور عابران پياده است.

معين زاده تصریح کرد :عابران پياده يكي از آسيب پذير ترين كاربران ترافيك مي باشند كه گاهي بي توجهي رانندگان به حقوق اين دسته از افراد موجب بروز صدمات و حتي در بعضي از مواقع مرگ عابران مي شود.

وي در پايانبه رانندگان وسائط نقليه توصيه كرد در حين رانندگي در محل هاي مسكوني توجه كافي به امر رانندگي و رعايت سرعت مطمئنه را داشته باشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار