راه اندازی دادگاه صلح وسازش در دستگاه قضا

برای کاهش پرونده‌های خانوادگی  دادگاه‌های صلح و سازش در دستگاه قضا راه اندازی می‌شود.

عباسعلی اماامی رئیس دادگستری خوی در جمع خبرنگاران گفت: براساس مفاد سند تحول قضایی جلوگیری از اطاله دادرسی که زمان زیادی از وقت و عمر مردم را می‌گیرد بزودی دادگاه‌های صلح راه اندازی میشود تا مشکلات مردم زودتر حل و فصل گردد.

وی تصریح کرد: براساس سند تحول قضایی که رسیدگی به برخی پرونده‌ها را در احتیار سیستم قضایی شهرستان گذاشته شده است در طی سال گذشته با حضور و مدیریت رئیس کل دادگستری استان ۳ جلسه مجزای خاص در زمینه‌های تولیدی،   محیط زیستی و بازیافت‌های شهری ازحقوق عمومی مردم در خوی برگزارشده است که در نتیجه آن مشکل تعدادی از واحد‌های تولیدی حل شده وبه  خط تولید برگشته اند.   

رئیس دادگستری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امنیت عمومی مردم خط قرمز دستگاه قضایی است گفت: ما در سال گذشته با جدیت هرچه تمام‌تر 
با افرادیکه چه بصورت مزاحمین نوامیس، اراضل و اوباش و آنهایی که در کار انتقال اتباع خارجی بودند  وامنیت مردم را به خطر می‌اندختند مبارز کردیم بطوریکه امنیت عمومی مردم امسال بطور محسوس نسبت به سال پیش افزایش یافته است. 

امامی به موضوع صلح و سازش اشاره کرد و گفت: به همت مسئولین قضایی و ۳ تیم فعال صلح و سازش وابسته به آستان مقدس امام رضا ع مستقر در خوی بسیاری از پرونده‌ها مخصوصا پرونده‌های خانواده به صلح و سازش رسیده و محکومین به قصاص به آغوش خانواده هایشان برگشتند. 

رئیس دادگستری خوی در ادامه با اشاره  به پرونده‌های ورودی به دستگاه قضاکرد وگفت: طی یک سال گذشته به تعداد ۱۰۲۰۰ پرونده وارد سیستم قضایی خوی شده که از این تعداد  به ۱۰۰۳۰ پرونده رسیدگی شده و مختومه گردیده است و ۱۷۰ پرونده به علت حساسیت‌های موضوعی و طولانی بودن روند رسیدگی جهت احقاق حق هنوز بازبوده ودر حال بررسی می‌باشد.

امامی از تمام معتمدین،   ریش سفیدان و اشخاص با نفوذ خواست در حل پرونده‌های خانوادگی دستگاه قضایی را کمک نمایند.

وی در پایان سخنان خود از همه خیرین محترمی که با حمایت‌های مالی خود موجب آزادی زندانی‌های مستحق کمک شده اند تشکر نمود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.