سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سایت‌موزه قلایچی بوکان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی گفت: با همکاری شهرداری بوکان سایت‌موزه‌ای در محوطه تپه تاریخی قلایجی راه‌اندازی می شود.

میرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در جریان بازدید رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور از تپه تاریخی قلایچی بوکان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در نظر است با همکاری شهرداری بوکان سایت‌موزه‌ای در محوطه تپه تاریخی قلایجی راه‌اندازی شود.

مرتضی صفری ادامه داد: تفام‌نامه‌ای به‌منظور واگذاری تپه قلایچی بوکان به شهرداری این شهرستان برای ایجاد زیرساخت‌های لازم و احداث سایت‌موزه با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی به امضا رسیده است. 

وی گفت: طبق این تفاهم‌نامه مجوز‌های زیرساخت‌های گردشگری در اطراف تپه قلایچی بوکان، توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی صادر و باهمکاری شهرداری سایت‌موزه با تامین اعتبار لازم ایجاد می‌شود.

میرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در ارتباط با آخرین وضعیت احداث موزه باستان شناسی بوکان هم گفت: متاسفانه پیش از این زمین واگذار شده توسط شهرداری به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، دارای سند ثبتی به‌نام ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بوده که همین امر باعث توقف پروژه شده است ودراین جلسه اداره کل آمادگی خود را پس از حل شدن این موضوع جهت تخصیص اعتبارات لازم اعلام کرد.

لازم به ذکر است، در کاوش اخیر گورستان تاریخی اطراف تپه قلایچی آثار تاریخی وفرهنگی ارزشمندی به‌دست آمده که در موزه‌ها نگهداری خواهند شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.