مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۵۲ پروژه گردشگری با سرمایه‌گذاری ۶۸۰۰ میلیارد تومانی اجرا می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی امروز در شورای اداری که با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شداز اجرای ۵۲ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۶۸۰۰ میلیارد تومانی در استان خبر داد و کمبود اعتبارات را از مشکلات اساسی حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان دانست.

مرتضی صفری افزود: خوشبختانه با حمایت‌های دولت سیزدهم اعتبارات عمرانی ما در سه سال گذشته از ۱۵ میلیارد تومان به ۱۴۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته که رشد ۱۰ برابری داشته است.

وی ادامه داد: با عنایت دولت پنج بنای مهم آذربایجان غربی از جمله مدرسه هدایت، خانه انصاری، مدرسه ۲۲ بهمن، دنیای بازی ارومیه و ساختمان دارایی ماکو که در تملک سایر دستگاه‌های استان بود تحویل این اداره‌کل شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برای اولین بار سه تور آشناسازی با حضور ۷۰ آژانس گردشگری ترکیه از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آذربایجان غربی برگزار شد، ادامه داد: در حال حاضر ۵۲ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۶۸۰۰ میلیارد تومانی در حال اجرا بوده که از این تعداد ۱۱ مورد مربوط به احداث هتل است که سه مورد از این هتل‌ها بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

صفری با بیان اینکه امروز ۱۲ واحد اقامتی در استان افتتاح می‌شود که با افتتاح آنها ۲۲۱ تخت به تعداد تخت‌های استان اضافه می‌شود، تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۸۰۰ تخت به تعداد تخت‌های استان اضافه شده و در حال حاضر تعداد تخت‌های اقامتی استان به پنج هزار و ۵۸۶ تخت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با تشکر از همکاران مجموعه این اداره‌کل گفت: سال گذشته طبق ارزیابی‌های سازمان برنامه و بوجه استان و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، رتبه اداره‌کل با ۱۴ پله رشد از رتبه ۲۱ به رتبه ۷ ارتقا یافته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.