فراخوان جمع‌آوری اشیا از جمله مدال‌ها و جوایز ورزشکاران برای موزه ورزش ارومیه منتشر شد.

اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان موزه ورزش در مدرسه ۲۲ بهمن ارومیه می کند و به همین خاطر برای جمع‌آوری اشیا از جمله مدال‌ها و جوایز ورزشکاران فراخوان منتشر کرد.

در متن این فراخوان آمده است:

اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان در نظر دارند با هدف ثبت خاطرات و افتخارات ورزشکاران اساتید و پیشکسوتان عزیز خانواده بزرگ ورزش استان آذربایجان غربی نسبت به ایجاد موزه ورزش در مدرسه ۲۲ بهمن ارومیه اقدام کنند.
 
مجموعه‌ای از مدال‌ها، جوایز، تقدیرنامه‌ها، یادبودها، ابزار و وسایل ورزشی، تصاویر و لباس‌های ورزشکاران استان آذربایجان غربی در مسابقات ورزشی استانی کشوری و جهانی در این موزه نگهداری خواهد شد؛ لذا در راستای افزایش غنای تاریخی و معنوی این موزه از پیشک‌سوتان قهرمانان مربیان و داوران برجسته دعوت می‌شود برای در اختیار قرار دادن اشیای ارزشمند ورزشی خود برای ایجاد موزه ورزش به اداره‌کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی تحویل داده و ما را در رساندن به این هدف فاخر و والا یاری کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی پیش از این در بهمن ماه سال گذشته اعلام کرده بود: از آنجایی که راه‌اندازی موزه‌های تخصصی در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد در نظر است موزه ورزش با محوریت معرفی تاریخچه ورزش، ورزشکاران مدال‌آور به خصوص رشته‌های پرطرفدار از جمله والیبال و قهرمانان این رشته ورزشی در ارومیه راه‌اندازی شود.

مرتضی صفری می گوید: با توجه به کاربری مدرسه تاریخی ۲۲ بهمن ارومیه یک طبقه از این مکان تاریخی به ایجاد موزه مدرسه اختصاص می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.