بازدید حدود ۸۳۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان غربی

مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی گفت: طی دو هفته گذشته حدود ۸۳۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۷ فروردین امسال ۸۳۳ هزار و ۶۹۳ نفر از جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، فرهنگی، تفریحی، صنایع‌دستی و موزه‌های استان بازدید کرده اند که نشان‌دهنده رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مرتضی صفری خاطر شنان کرد: در این مدت ۸۱ هزار و ۲۰۱ نفر نیز در واحد‌های اقامتی استان اعم از هتل، هتل آپارتمان، بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری و همچنین مدارس، خانه معلم، باشگاه فرهنگیان، کمپ‌های موقت، مهمان‌سرا‌های ادارات اقامت کردند که آمار اقامت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشت و ضریب اشغال تخت واحد‌های اقامتی در سطح استان در ایام نوروز به ۴۵ درصد رسید. 

بر اساس اعلام این مقام مسئول از این تعداد ۴۱ هزار و ۷۵ نفر در واحد‌های اقامتی استان اعم از هتل، هتل آپارتمان، بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری و ... و ۴۰ هزار و ۱۲۶ نفر در سایر مراکز اقامتی اعم از مدارس، خانه معلم، باشگاه فرهنگیان، کمپ‌های موقت، مهمان‌سرا‌های ادارات و ... اقامت داشتند. 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: در نیمه دوم تعطیلات نوروزی همواره آمار‌های اقامتی، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان صعودی می‌شود.

در استان آذربایجان غربی علاوه بر آنکه یک هزار هشتصد اثر تارخی، طبیعی و گردشگری به ثبت ملی رسیده است دارای پنج اثر ثبت جهانی از جمله تخت سلیمان تکاب، قره کلیسا، کلیسای زُرزُر،  آیین مذهبی باداراک در قره کلیسای چالدران و کاروانسرای شاه عباسی است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.