آذربایجان‌غربی صاحب خانه صنایع دستی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: نخستین خانه صنایع دستی استان تا یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به فراهم‌شدن مقدمات راه‌اندازی نخستین خانه صنایع دستی در استان گفت: این مرکز در مدرسه تاریخی هدایت ارومیه ایجاد شده و طی کمتر از یک ماه آینده با فعالیت اساتید صنایع دستی استان در حوزه نمایشگاهی و کارگاهی به بهره برداری خواهد رسید.

مرتضی صفری با بیان اینکه ایجاد خانه صنایع دستی در آذربایجان غربی و شهر ارومیه اتفاق بسیار قابل توجهی است که می‌تواند در رونق این بخش بسیار موثر باشد، افزود: در این محل صنایعی نظیر چوب در رشته‌های مختلف، چرم، سنگ تراشی و بافت‌های داری نظیر گلیم به نمایش در خواهد آمد.

وی اضافه کرد: با راه اندازی این نمایشگاه و کارگاه صنایع دستی، مطمئن هستیم که تعداد بسیار زیادی از گردشگران و حتی شهروندان به عنوان یک جاذبه فعال گردشگری، از آن بازدید می‌کنند که می‌تواند در شناساندن فعالیت‌های حوزه صنایع دستی و اساتید این بخش بسیار موثر باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی تاکید کرد: محل این نمایشگاه و کارگاه را نیز یکی از بنا‌های تاریخی ارومیه قرار داده ایم که می‌تواند در تبیین تاریخ این شهر به گردشگران تاثیر بسزایی داشته باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از نقاط ضعف استان کمبود موزه‌های تخصصی و موضوعی است که رفع این نقیصه در دستور کار قرار گرفته و در صدد هستیم تا موزه‌هایی نظیر والیبال، موزه جامع ورزش و موزه آب ایجاد کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.